• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۳ - ۰۱:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وزیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: هدف قهرمانی دانشگاه آزاد است، به دومی فکر نمی‌کنیم

تمایلی به حضورم در تیم ملی نیست، اصراری هم ندارم

فعلا خودم تمرین می‌کنم و آمادگی دارم ولی شرایط تیم ملی به نحوی است که تمایلی به حضور من نیست و من هم اصراری به حضور با این شرایط ندارم.

تمایلی به حضورم در تیم ملی نیست، اصراری هم ندارم

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: میلاد وزیری این روزها سکان تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد را برای قهرمانی لیگ به حرکت درآورده است. او و تیمش برای تک‌تک رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بتوانند امسال هم قهرمانی را تکرار کنند. وزیری که این روزها سرش با آموزش و مربیگری شلوغ است می‌خواهد شاگردانش را برای حضور موفق در تیم ملی آماده کند. با میلاد وزیری که بدون بودن در تیم ملی خود را آماده نگه داشته است، گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

این هفته‌ها چند پیروزی داشتید و یکی از مدعیان لیگ را هم از پیش‌رو برداشتید و به تکرار قهرمانی هم نزدیک شدید، ضمن اینکه امسال یکی از بازیکنان تاثیرگذار سال قبل را هم در ترکیب نداشتید.

امسال برای تیمی که بستیم یک نفر را از دست دادیم که اتفاقا همان بازیکن به تیم راد که هفته قبل بازی داشتیم، پیوسته بود. البته در تیم ما یک نفر خیلی تاثیرگذار نیست و هدف ما این است که تیم ما بر پایه تاثیرگذاری تمام نفرات باشد و اگر ما 8 بازیکن داریم، 8 بازیکن متوسط باشد بهتر از این است که یک بازیکن قوی داشته باشیم و بقیه نفرات ضعیف باشند. به همین خاطر امسال سعی کردیم بیشتر از سال گذشته از جوانان و دانشجوهای دانشگاه آزاد استفاده کنیم. درواقع تیم امسال ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه‌تر بود.

توانستید روحیه مدعی قهرمانی بودن تیم را حفظ کنید؟

تمام تلاش ما قهرمانی تیم دانشگاه آزاد است و هدفی به غیر از این نداریم. به دومی اصلا فکر نمی‌کنیم و تمام بچه‌ها تمام تلاش‌شان را برای این هدف گذاشته‌اند. تا الان دکتر لشگری هم از ما حمایت داشتند و تقاضا داریم که این حمایت‌ها بیشتر هم شود تا بتوانیم تیم منسجمی داشته باشیم و قهرمانی را دوباره تکرار کنیم.

چیزی به پایان لیگ نمانده است، از سطح کمی و کیفی لیگ بگویید؛ نسبت به سال گذشته چطور بود؟

متاسفانه یک‌سری قوانین به نفع لیگ نبود و سال گذشته هم انتقال دادیم که هنوز هم تصحیح نشده است و تاثیر منفی می‌گذارد؛ داوری‌ها و قضاوت‌های ضعیفی که در لیگ هست متاسفانه لیگ و نتایجش را تحت‌تاثیر قرار داده است. تنش‌هایی هم ناخواسته به وجود می‌آورد و به‌تازگی هم گریبان ما را گرفته و به خاطر اشتباه داوری یک امتیاز را از دست دادیم و هفته گذشته هم این اتفاق افتاد که البته با وجود اشتباه داوری خوشبختانه توانستیم خودمان امتیاز را به دست بیاوریم ولی قطعا از طریق دانشگاه نامه‌ای را به فدراسیون ارسال می‌کنیم تا بابت داوری‌ها توضیحاتی داده شود، چون داوری تیر و کمان 90درصد قضاوت مشخصی است و داوران ما باید اطلاعات‌شان را بالا ببرند و هر روز به‌روز شوند تا بتوانیم مشابه رقابت‌های بین‌المللی را به دست بیاوریم. به‌طور مثال ممکن است در فوتبال آفسایدی باشد یا چیزی از دید داور پنهان شود ولی قضاوت در تیراندازی با کمان به این‌صورت نیست و همه‌چیز شفاف و روشن است و فقط نیاز است که کمی اطلاعات داوران لیگ بیشتر شود. البته ما داوران خیلی خوبی در کشور داریم، ازجمله حسین نصیرنژاد، غزاله رسولی، اللهیاری، حسینی و قنبری داوران بین‌المللی ما هستند که خیلی خوبند ولی خب یک‌سری داوران درجه دو و سه هم هستند که باید حضور داشته باشند، ولی نیاز است که نظارت بیشتری در این مواقع باشد تا این‌گونه به‌خاطر قضاوت بد امتیاز از دست ندهیم.

لیگ تیراندازی با کمان برای بهتر شدن به چه چیزهایی نیاز دارد؟

قوانین این لیگ باید براساس قوانین بین‌المللی باشد، برای حضور در این لیگ به‌واسطه اینکه رقابت‌های آسیایی نداریم، رقابت‌های بین‌باشگاهی و بین‌المللی نداریم هدف تمام باشگاه‌ها و ما این است که ورزشکاران را پرورش داده و وارد تیم ملی بکنیم. پس هدف نهایی همه‌ ما تیم ملی است. پس اگر هدف ما تیم ملی است، رقابت‌های لیگ باید به‌صورت مسابقات بین‌المللی برگزار شود که تیم ملی حضور پیدا ‌کند. مثلا در تمام مسابقات بین‌المللی دو مرحله مقدماتی داریم ولی اینجا فقط یک مرحله برگزار می‌شود. مرحله حذفی روز بعد برگزار می‌شود ولی متاسفانه اینجا تمام مسابقات در یک روز برگزار می‌شود. باید تغییر ایجاد شود و حتی نحوه امتیازدهی لیگ تغییر کند تا لیگ پویایی داشته باشیم و واقعا یک تیم ملی قوی از دل لیگ خارج شود.

برنامه دانشگاه آزاد برای ادامه عملکرد بهتر در رقابت‌ها چیست؟

در کادرفنی از استاد دانشگاه آزاد که در رشته تربیت‌بدنی هستند، استفاده کردیم و جا دارد از تمام بچه‌ها و بزرگ‌تر‌های تیم بهرام تیمورزاده، صادق اشرفی و پیرعلی تشکر کنم و استعدادهایی که سعی کردیم به جامعه تیر و کمان معرفی کنیم مثل محمدحسین گلشنی و امیرعلی طباطبایی که استعدادهای خیلی خوبی‌اند. امسال سطح رقابت‌ها در لیگ بالاتر رفته است. همه رقبا برای ما قابل احترامند ولی رقیب‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند تعداد تیم‌های‌شان زیاد شده است و اگر نتایج مرحله مقدماتی را بررسی کنیم، می‌بینیم که رکوردهای ثبت‌شده نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. در رکوردهای ثبت‌شده حداقل یک یا دو نفر از بچه‌های دانشگاه آزاد جزء سه نفر اول هستند و هر هفته رکوردهای بالای 330 را داریم که این جای تشکر از بچه‌ها دارد؛ این‌که سطح رقابت‌ها را بچه‌های دانشگاه آزاد بالا آورده‌اند.

منتظر قهرمانی باشیم؟

الان 4 هفته از لیگ باقی مانده است که یکی از رقابت‌های‌ مهم‌مان را این هفته برگزار کردیم. یک رقابت دیگر را با تیم ناجا که تیم بسیار خوبی است دو هفته دیگر داریم که مدعی قهرمانی است و آن تیم با یک بازی کمتر امتیازش با ما یکی است ولی این هفته فشار تمرینات را کمتر می‌کنیم تا بچه‌ها ریکاوری شوند. برای این هفته از بازیکنان ذخیره‌مان استفاده می‌کنیم تا بچه‌های اصلی تیم برای مسابقه دو هفته دیگر آماده شوند. امیدواریم از این به‌بعد امتیازهای کامل را به دست بیاوریم. خداراشکر امتیاز‌های تیم ما روزبه‌روز بهتر می‌شود و حتی نفرات ذخیره‌مان جای خود را پیدا کرده‌اند. امیدوارم تا پایان سال بتوانیم مانند سال قبل که چند نفر از تیم بانوان از طریق تیم دانشگاه به تیم ملی معرفی شدند دوباره در بخش آقایان هم چند بازیکن جدید تیم به اردوی تیم ملی دعوت شوند و کمک بزرگی به جامعه تیراندازی با کمان انجام دهیم.

درمورد برنامه ورزشی خودتان بعد از لیگ هم بگویید. منتظر چه چیزی از میلاد وزیری باشیم؟

فعلا خودم تمرین می‌کنم و آمادگی دارم ولی شرایط تیم ملی به نحوی است که تمایلی به حضور من نیست و من هم اصراری به حضور با این شرایط ندارم. اما بیشتر وقتم را در زمینه آموزش تیراندازی با کمان و پرورش ورزشکارانی که مبتدی هستند، می‌گذرانم. وقتم را بیشتر در زمینه آموزش گذاشته و می‌گذارم.

حرف پایانی؟

هیچ. فقط امیدوارم تمام کارهایی که انجام می‌شود باعث پیشرفت ورزش کشور و در راس آن ورزش دانشگاه باشد و بتوانیم نتایج درخشانی برای دانشگاه آزاد کسب بکنیم. باز هم از لشگری، اعضای تیم دانشگاه آزاد و دکتر طهرانچی و تمام آنهایی که در این مسیر کمک کردند، ممنونم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار