• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۱ - ۰۰:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۱
  • 0
  • 0
اتفاقات ادامه‌دار؛ بلاتکلیفی صدری و بسته ماندن پنجره پرسپولیس!

تاجیک‌ها ناراحتند ولی قصد رفتن ندارند

خطر کسر امتیاز پرسپولیسی‌ها را تهدید نمی‌کند

خبرهای غیررسمی حاکی از آن بود که این دو بازیکن تاجیکستانی به‌دلیل اینکه تا الان قراردادشان ثبت‌نشده قید پرسپولیسی‌شدن را زدند و به کشورشان بازگشتند.

تاجیک‌ها ناراحتند ولی قصد رفتن ندارند

روزبه دلاور، روزنامه‌نگار: بعد از گذشت ۳۳روز از توافق پرسپولیس با وحدت هنانوف و منوچهر صفروف، دو بازیکن تاجیکستانی هنوز خبری از قرارداد رسمی و رونمایی از آنها در درون مستطیل سبز نیست. پرسپولیسی‌ها که به‌دلیل بدهی به کالدرون مدت‌هاست پنجره نقل‌وانتقالاتی‌شان بسته شده امیدوار هستند هرچه سریع‌تر باقی‌مانده مطالبات این مربی آرژانتینی را به حسابش واریز کنند تا طلسم بستن قرارداد با تاجیک‌ها هم شکسته شود‌. در گزارش امروز «فرهیختگان» به ماجرای طلب کالدرون و زمان تقریبی قرارداد با دو بازیکن تاجیکی که به تسویه‌حساب با مربی آرژانتینی گره خورده پرداختیم که در ادامه می‌خوانید‌ .‌

 کالدرون طلب دستیارش را پرداخت کرد

گابریل کالدرون بعد از عدم توافق با مدیران وقت از پرسپولیس به فیفا شکایت کرد، فیفا هم باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۷۴۰هزار دلار محکوم کرد. هزینه‌ای که با توجه به اینکه سرمربی آرژانتینی  فقط یک نیم‌فصل روی نیمکت قرمزها بود خیلی سنگین است! یکی از دستیاران کالدرون صدهزار دلار از پرسپولیس طلب داشت و همین صدهزار دلار هم ‌ممکن بود برای این تیم باعث دردسر جدیدی شود اما کالدرون این صدهزار دلار را از حساب خودش پرداخت کرد تا  طرف حساب پرسپولیسی‌ها فقط همین مربی آرژانتینی باشد.

 چرا ۳۴۰هزار دلار واریز شد و باقی‌مانده نه؟

پرسپولیسی‌ها مدعی هستند تا حالا سه‌بار اقدام به پرداخت مطالبات کالدرون کردند اما هربار مبالغی به حساب این باشگاه برگشته داده شده است. با این حال و بنابر اعلام وکیل کالدرون تا این لحظه ۳۴۰هزار دلار از طرف باشگاه پرسپولیس به حساب این مربی واریز شده که اسناد آن هم موجود است. نکته قابل‌توجه اینکه تا پرداخت کامل پول یعنی ۴۰۰هزار دلار باقی‌مانده خبری از بازشدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس نیست.
شنیده می‌شود ۳۴۰هزار دلار از کشور سوئیس و بدون مشکل به حساب کالدرون واریز شد اما 400هزار دلار باقی‌مانده در دو قسط و از طریق بانکی از کشور ترکیه سه‌بار منتقل شده که هر سه‌بار ریجکت شد! تحریم‌های بانکی علت ناکامی مدیران پرسپولیس در انتقال وجه باقی‌مانده است.

 وعده صدری عملی می‌شود؟

بعد از ریجکت سه‌باره 400هزار دلار باقی‌مانده از مطالبات کالدرون، صدری گفته بود این‌بار پول را از طریقی واریز می‌کنیم که بدون مشکل به حسابش بنشیند. باید دید چه زمانی این وعده صدری تحقق می‌یابد و پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس باز خواهد شد. صدری در این مدت تلاش زیادی برای تهیه مبلغ موردنظر جهت تسویه‌حساب با مربی آرژانتینی انجام داد و شاید فکر نمی‌کرد که مشکل بزرگ‌تری به‌نام انتقال پول کار را خراب کند تا جایی که گل‌محمدی بارها از بسته ماندن پنجره گلایه کرده و سرپرست باشگاه هم تحت‌فشار زیادی قرار گرفته است.

 کسر امتیاز منتفی است

در چند روز گذشته و با توجه به اتمام مهلت پرداخت مطالبات کالدرون در فضای مجازی، شایعاتی دست‌به‌دست چرخید که ممکن است پرسپولیسی‌ها با کسر امتیاز مواجه می‌شوند اما این خبر صحت ندارد. از آنجاکه پرسپولیسی‌ها تا این لحظه ۳۴۰هزار دلار  پول کالدرون را پرداخته کرده‌اند و اسناد ریجکت شدن کل مبلغ را دراختیار فیفا گذاشتند و همچنین اعلام وکیل کالدرون مبنی‌بر دریافت حدود 50درصد از مطالبات موکلش فیفا را متقاعد می‌کند که پرسپولیسی‌ها خواهان تسویه‌حساب با این مربی آرژانتینی هستند و به همین علت جریمه سنگین‌تر یا کسر امتیاز منتفی است. با این حال بسته ماندن پنجره به‌قدر کافی برای قرمزها دردسرساز شده است و لحظه‌شماری می‌کنند که این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

 هنانوف و صفروف  ناراحتند ولی قصد رفتن ندارند

دو بازیکن ملی‌پوش تاجیکستانی از اینکه بعد از گذشت ۳۳روز هنوز قراردادشان با پرسپولیس رسمی نشده ناراحت هستند و به‌ طور شفاهی نارضایتی‌شان را به گوش مسئولان باشگاه پرسپولیس هم رسانده‌اند. صفروف و هنانوف نگران هستند با ادامه این وضعیت از آمادگی دور شوند و شانس بازی در تیم‌ملی کشورشان را از دست بدهند.

خبرهای غیررسمی حاکی از آن بود که این دو بازیکن تاجیکستانی به‌دلیل اینکه تا الان قراردادشان ثبت‌نشده قید پرسپولیسی‌شدن را زدند و به کشورشان بازگشتند. برای پیگیری از صحت این خبر با مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس تماس گرفتیم. مصطفی لشگری درمورد اینکه شایعه‌شده هنانوف و صفروف از کشورمان خارج شده‌اند، گفت: «این خبر صحت ندارد. آنها اکنون در تهران هستند. دیروز هم تمرین پرسپولیس تعطیل بود و قرار است امروز با پیگیری تمرینات‌مان برای دیدار با پیکان همراه تیم تمرین کنند.»

نزدیکان این دو بازیکن هم تاکید دارند آنها به‌طور طبیعی از بازی‌نکردن راضی نیستند ولی قصد رفتن ندارند و منتظرند تا مشکل ثبت قراردادشان حل شود.

 صدری کماکان بلاتکلیف است

آنچه مشخص است بلاتکلیفی در کادر مدیریتی پرسپولیس یکی از دلایل مهمی است که صدری آن‌طور که باید پیگیر امور باشگاه نیست. از حکم  سرپرستی صدری در پرسپولیس چند روزی گذشته و هنوز تکلیف مدیرعامل آینده قرمزها مشخص نیست. به‌نظر می‌رسد بلاتکلیفی مدیریت پرسپولیس هرچقدر ادامه‌دار باشد زمان پرداخت مابقی مطالبات کالدرون و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی ادامه‌دار خواهد بود البته که این حق صدری است که بداند آیا قرار است مسئول اول باشگاه بماند یا فرد دیگری مدیرعامل خواهد شد. وقت‌کشی‌های وزیر ورزش برای مشخص کردن مدیریت باشگاه اما کماکان ادامه دارد!

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۱

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار