• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۱ - ۰۲:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
درخشش ملی‌پوش ایرانی در هفته شانزدهم لیگ جزیره

قدوس کابوس رانیری

قدوس که در این فصل و در نخستین سال حضور برنتفورد در لیگ برتر تنها 2 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود در مصاف جمعه‌شب برابر واتفورد هم به‌عنوان بازیکن تعویضی و از دقیقه 69 راهی زمین شد. او درحالی به زمین رفت که تیمش با یک گل عقب بود اما در دقیقه 84 روی گل تساوی تیمش تاثیر غیرمستقیم داشت و اما در دقیقه 4+90 خطای روی او باعث شد تا یک پنالتی به سود برنتفورد اعلام شود و به این ترتیب واتفورد 13 امتیازی و در منطقه خطر باقی ماند.

قدوس کابوس رانیری

به گزارش «فرهیختگان»، برای سامان قدوس دیدار برابر واتفورد می‌تواند نقطه‌عطفی برای او در این فصل باشد. هافبک ایرانی برنتفورد اگرچه پیش از این توانسته بود نخستین گلش در لیگ برتر جزیره را به ثمر برساند و سابقه دادن پاس گل در این رقابت‌ها را داشت اما در دیدار این هفته تیمش پس از ورود به زمین نقشی مهم در برد تیمش ایفا کرد و روی کامبکی که واتفورد و تیم کلودیو رانیری در آخرین دقایق خورد، اثرگذار بود. قدوس که در این فصل و در نخستین سال حضور برنتفورد در لیگ برتر تنها 2 بار در ترکیب اصلی قرار گرفته بود در مصاف جمعه‌شب برابر واتفورد هم به‌عنوان بازیکن تعویضی و از دقیقه 69 راهی زمین شد. او درحالی به زمین رفت که تیمش با یک گل عقب بود اما در دقیقه 84 روی گل تساوی تیمش تاثیر غیرمستقیم داشت و اما در دقیقه 4+90 خطای روی او باعث شد تا یک پنالتی به سود برنتفورد اعلام شود و به این ترتیب واتفورد 13 امتیازی و در منطقه خطر باقی ماند.

سایت اکسپرس انگلیس درباره این دیدار می‌نویسد: «سرمربی ایتالیایی واتفورد تا آخرین دقایق بازی امیدوار بود تیمش بتواند 3 امتیاز را از برنتفورد بگیرد و به نظر می‌رسید در رسیدن به این هدف موفق شده است اما توفان تیم میزبان در چند دقیقه پایانی رویاهای رانیری را به باد داد. فرانک توماس در 20 دقیقه پایانی مسابقه 3 تغییر در تیمش انجام داد که باعث شد روند حرکتی تیمش تغییر کند و عملکرد بهتری را در زمین ارائه دهند. به‌خصوص ورود سامان قدوس که در 21 دقیقه حضورش در زمین توانست نمایش خوبی داشته باشد و پنالتی را هم از حریف گرفت تا سه امتیاز این دیدار به حساب برنتفورد واریز شود. به این ترتیب شاگردان این مربی دانمارکی 20 امتیازی شدند و فعلا در میانه‌های جدول شرایط خوبی دارند. فرانک درحالی این دیدار را با برتری پشت‌سر گذاشت که ایوان تونی، مهاجم و اتان پینوک، مدافع اصلی تیمش را در اختیار نداشت اما با کمک سایر نفرات تیمش توانست از این مسابقه دشوار یک برد شیرین کسب کند.»

گاردین نیز با اشاره به اتفاقات این مسابقه نوشته است: «واتفورد تا اواخر مسابقه با برنتفورد تیم برنده بازی بود اما وقتی مسابقه به تساوی کشیده شد، نگرانی‌های رانیری بیشتر شد؛ چراکه تیمش تحت‌فشار زیادی قرار داشت و ممکن بود گل دوم را نیز دریافت کند. درنهایت این اتفاق رخ داد و وقتی سامان قدوس در محوطه جریمه سرنگون شد و پنالتی را امبومو تبدیل به گل کرد، این اتفاقات همچون خنجری بر قلب سرمربی ایتالیایی بود. توماس فرانک درباره این مسابقه می‌گوید: «هفته پیش برابر لیدز یک گل دیرهنگام خوردیم و آن را پذیرفتیم و حالا این هفته خودمان این کار را کردیم. واقعا گل زدن در چنین لحظاتی حس خاص و ویژه‌ای دارد.» در نیمه دوم این مسابقه برنتفورد تلاش زیادی کرد تا بازی را به سود خود تغییر دهد اما این اتفاق درنهایت زمانی رخ داد که سرمربی تیم تصمیم گرفت سامان قدوس و مارکوس فورس را به زمین بفرستد و در چنین شرایطی اوضاع برای میزبان کاملا تغییر کرد و توانستند بیشتر بر بازی مسلط شوند. برتری در چنین دیدارهایی برای تیمی همچون برنتفورد بسیار با ارزش است؛ چراکه آنها از اواسط اکتبر تاکنون تنها یک برد داشته‌اند و این درحالی است که دیدارهای سختی را در هفته‌های آتی برابر رقبای قدرتمندی چون منچستریونایتد، چلسی، آرسنال، لسترسیتی و منچسترسیتی در پیش دارند.»

شاید این دیدار بتواند شانس قدوس برای رسیدن به ترکیب اصلی تیمش را افزایش دهد به‌خصوص در دیدار حساس سه‌شنبه‌شب برای یونایتد که این مسابقه هم به میزبانی یاران قدوس برگزار می‌شود. البته او در دیدار برابر برنلی هم گلی زیبا پس از حضور در زمین زد که البته تیمش آن مسابقه را 3 بر یک باخت اما این‌بار اثرگذاری بیشتری در بازی تیمش داشت و حضور او باعث شد برنتفورد سه امتیاز ارزشمند را از این مسابقه حساس کسب کند.

قدوس در این مسابقه از سایت هواسکورد نمره 7.6 گرفت و با یک دریبل موفق، 85 درصد پاس صحیح و البته پنالتی که از مدافع حریف گرفت یکی از نفرات شاخص تیمش در این مسابقه بود. سوفااسکور هم به حضور 21دقیقه‌ای این ملی‌پوش ایرانی در زمین نمره 7 داده و او را بین 4 بازیکن برتر برنتفورد در این مسابقه قرار داده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار