• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۰ - ۰۱:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سوپروایزر بالینی بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی:

اگر زمان به گذشته برگردد باز پرستاری را انتخاب می‌کنم

بیمارستان بوعلی یک بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی است که تمام تخصص‌ها در این بیمارستان حضور دارد. تلاش این مرکز برای توسعه و افزایش کیفیت بخش‌های متعدد بیمارستان جزء اهدافی هستند که به‌صورت مستمر ادامه دارند، البته گاهی تمام پزشکان در بیمارستان حضور ندارند که همین موضوع ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان شود.

اگر زمان به گذشته برگردد باز پرستاری را انتخاب می‌کنم

متین میناکار، سوپروایزر بالینی بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص چالش‌های شغل پرستاری گفت: «حقوق کم، کمبود نیروی پرستاری و کمبود تجهیزات بیمارستانی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی پرستاران است که بسیار مشکل‌ساز شده. شیفت‌های فشرده‌ای که گاهی برخی پرستاران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند هم از دیگر چالش‌هایی است که باید به آن اشاره کنم.»

او اضافه کرد: «با توجه به افزایش روزافزون تورم، پرستار دریافتی پایینی دارد و به همین خاطر با مشکلاتی مواجه می‌شوند که باید یک فکری به حال این وضعیت پرستاران شود. اگر عشق و علاقه به کار نبود با این وضعیت حقوق و مزایای پرستاران هیچ‌انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند.»

سوپروایزر بالینی بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درخصوص آموزش پرستاری توضیح داد: «آموزش‌های بازآموزی‌ای وجود دارند که به‌صورت داخلی توسط بیمارستان برگزار می‌شود. این آموزش‌ها به‌شکل سامانه‌ای است که پرستاران از طریق وبینارها تحت‌آموزش قرار می‌گیرند و همچنین آموزش‌های غیررسمی‌ای نیز وجود دارند که مسئولان بخش‌ها روزانه به پرسنل خود آموزش می‌دهند.»

میناکار درخصوص ظرفیت و پتانسیل‌های بیمارستان‌های دانشگاه آزاد نیز صحبت به میان آورد و گفت: «بیمارستان بوعلی یک بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی است که تمام تخصص‌ها در این بیمارستان حضور دارد. تلاش این مرکز برای توسعه و افزایش کیفیت بخش‌های متعدد بیمارستان جزء اهدافی هستند که به‌صورت مستمر ادامه دارند، البته گاهی تمام پزشکان در بیمارستان حضور ندارند که همین موضوع ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای مراجعه‌کنندگان شود.»

سوپروایزر بالینی این بیمارستان با بیان اینکه پرستار باید خلاق و ماهر باشد، اضافه کرد: «ولی نوع‌دوستی و همدلی خصوصیت الزامی یک پرستار است، چون حرفه پرستاری با انسان سروکار دارد. من عاشق شغلم هستم و اگر زمان به گذشته برگردد باز هم این شغل را انتخاب خواهم کرد، البته به رشته‌های جانبی ازجمله فیزیوتراپی نیز علاقه‌مند هستم.»

بدون عشق و علاقه نمی‌توان پرستار خوبی بود

میناکار در پاسخ به این سوال که برای کسانی که تازه قدم به این عرصه گذاشتند یا می‌خواهند پرستاری را به‌عنوان حرفه خود انتخاب کنند چه توصیه‌هایی دارید، گفت: «باید عشق و علاقه به این شغل داشته باشند، زیرا در این صورت نمی‌توانند مدت زیادی در این شغل باقی بمانند، زیرا نمی‌توان از جنبه مالی به این شغل نگاه کرد. همچنین تعامل با مردم از دیگر الزامات این شغل است و باید تعامل بسیار بالایی را با مردم داشت و در غیر این صورت نمی‌توانند موفق باشند.»

او در پایان درخصوص ویژگی‌های یک پرستار خوب خاطرنشان کرد: «داشتن صبر و تحمل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پرستار خوب است، همچنین پرستاران باید از نظر علمی خود را ارتقا دهند، زیرا معتقدم علم و تجربه باید توامان باشند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار