• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۰ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی:

عاشق پرستاری هستم و عاشقانه به بیماران خدمت کرده‌ام

در دوران کرونا به‌دلیل آنکه یکی از بخش‌های بیمارستان به بخش کرونا اختصاص داده شد، بخش جراحی و بخش داخلی و عفونی با یکدیگر ادغام شدند. در چنین شرایطی پرستاران با همان تعداد، کار دو تا سه بخش را انجام داده‌اند.

عاشق پرستاری هستم و عاشقانه به بیماران خدمت کرده‌ام

مرضیه اندرآبدهی، سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص چالش‌های پیش‌روی پرستاران گفت: «در دوران کرونا به‌دلیل آنکه یکی از بخش‌های بیمارستان به بخش کرونا اختصاص داده شد، بخش جراحی و بخش داخلی و عفونی با یکدیگر ادغام شدند. در چنین شرایطی پرستاران با همان تعداد، کار دو تا سه بخش را انجام داده‌اند.»

دوسال است که پرستاران دو شیفت مشغول به کار هستند

او ادامه داد: «پرستاران بیمارستان امیرالمومنین(ع) تقریبا دوسال است که به‌صورت دو شیفت مشغول به کار هستند. عید امسال نیز اگر کشور همچنان درگیر بیماری کرونا باشد، پرستاران برای سومین‌ سال متوالی نمی‌توانند از مرخصی و تعطیلات عید استفاده کنند. در دوسال گذشته یعنی سال‌های 99 و 1400 تمام پرستاران در هفته اول و دوم عید در بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی بودند.»

سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: «متاسفانه بخش جراحی به‌عنوان وضعیت سفید اعلام شد و این درحالی بود که پرستاران بخش ما به‌صورت دوشیفت مشغول خدمت‌رسانی به دو، سه بخش بودند ولی به‌دلیل اعلام شرایط سفید نتوانستند از مزایای مالی و معنوی استفاده کنند که پرستاران بخش کرونایی از آن بهره‌مند بودند.

پرستاران در تمام این دوسال اضافه‌کاری و شیفت‌های اضافه را متقبل شدند و با همان تعداد قبل مجبور بودند چندبرابر حجم کاری را انجام دهند.»

تلاش می‌کنیم کمبودها تاثیر منفی بر کیفیت خدمات نگذارد

اندرآبدهی در ادامه درخصوص چالش‌های شغل پرستاری صحبت به میان آورد و گفت: «مهم‌ترین چالش پیش‌روی پرستاران تغییرات حقوقی آنهاست که پرستاران را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است. چنین شرایطی باعث می‌شود آنان نتوانند مدت زیادی را در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی خدمت‌رسانی کنند، البته همکاران من با همه مشکلات کاری‌شان با تعداد مراجعه بالای بیمارستان -که صبر و حوصله بیشتری را می‌طلبد- تمام انرژی خود را برای ارائه خدمت به این حجم زیاد مراجعان می‌گذارند و همه تلاش‌شان را می‌کنند تا کمبودها روی کیفیت خدمات اثر نگذارند.»

به گفته او پرستاران و همه کادر درمانی مانند یک زنجیره هستند و درصورتی‌که پرستار یا هرکدام از افراد این زنجیره همکاری لازم را نداشته باشد به‌درستی نمی‌توان در این زمینه کار کرد.

سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص توان و ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاه آزاد تصریح کرد: «در بیمارستان امیرالمومنین که وابسته به دانشگاه آزاد است، تمام تشخیص‌های اولیه انجام شده و تمام بخش‌ها مثل آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی در شیفت صبح و عصر و... فعال است. پزشکان این بیمارستان نیز در بخش جراحی، ارتوپدی، جراحی، اورولوژی و... مشغول خدمات‌رسانی به بیماران هستند.»

او با بیان اینکه تمام تخت‌های این بیمارستان ضریب اشغال بالای 50 درصد دارند، اضافه کرد: «کادر پرستاری بیمارستان، کادر جوان و صبوری هستند که برخورد بسیار مناسبی با بیماران دارند. معتقدم پرستار خوب باید خوش‌اخلاق و خوش‌برخورد باشد و همکاری لازم را با پزشک مربوطه داشته باشد که خوشبختانه پرستاران این بیمارستان چنین ویژگی‌هایی را دارند.»

اندرآبدهی درباره آموزش پرستاری توضیح داد: «در بیمارستان ما دوره‌های خوبی به‌صورت حضوری برگزار شده و پرستاران از آنها استفاده ‌کرده‌اند. با شیوع ویروس کرونا در دوسال اخیر، این دوره‌ها به‌صورت مجازی برگزار شده و تمام پرستاران در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. خدا را شکر کیفیت این دوره‌ها حتی به‌صورت مجازی نیز به قوت خود باقی است.»

سرپرستار بخش جراحی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شغل پرستاری در زندگی شخصی شما مشکلی را ایجاد کرده است یا خیر، گفت: «من عاشق شغل پرستاری هستم و از همان زمانی که وارد این شغل شدم عاشقانه به بیماران خدمت کرده‌ام، بعد از شیوع ویروس کرونا، خانواده خودم و خانواده همسرم از من خواستند شغلم را تغییر دهم ولی من حتی در این دوران نیز به کار خود ادامه داده‌ام و همچنان عاشق شغلم هستم. اگر زمان به گذشته برگردد مجددا شغل پرستاری را انتخاب می‌کنم، زیرا با انتخاب آن تاثیرات مثبت زیادی را در زندگی شخصی‌ام احساس کرده‌ام.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار