• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۲۰ - ۰۱:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
قهرمانی صنایع مازندران در لیگ برتر کشتی آزاد

دانشگاه آزاد چهارم شد

سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور در پایان این دوره از رقابت‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان تیم اخلاق معرفی و با اهدای جام از این تیم تقدیر کرد. امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های کادرفنی و اعضای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی این دانشگاه، کسب جام ارزشمند اخلاق را به بهنام طیبی و شاگردانش تبریک گفت.

دانشگاه آزاد چهارم شد

به گزارش «فرهیختگان»، مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد قهرمانی باشگاه‌های کشور، جام یادگارامام(ره) عصر دیروز بدون تماشاگر در سالن ۱۲هزار نفری آزادی تهران برگزار شد. در دیدار رده‌بندی، تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و داروسازی سهند ارس روی تشک رفتند که شاگردان علیرضا رضایی ۹ به یک پیروز شدند و مقام سوم لیگ برتر را ازآن خود کردند. شاگردان جوان و جویای نام بهنام طیبی در تیم دانشگاه آزاد اسلامی که بیشترشان دانشجوی همین دانشگاه هستند، اگرچه بین ۱۴تیم حاضر در لیگ برتر به‌عنوان چهارمی دست یافتند اما نشان دادند در آینده‌ای نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

فینال هم بین دو تیم فولادین‌ذوب آمل و صنایع مازندران برگزار شد. درحالی که کشتی‌گیران فولادین‌ذوب نتوانستند طبق پیش‌بینی نتیجه بگیرند، این تیم صنایع مازندران بود که مصاف دو تیم هم‌استانی را به‌سود خود خاتمه داد. تیم صنایع با نتیجه 6 بر 4 و با کسب سه برد با امتیاز عالی، قهرمان لیگ برتر ایران شد. کشتی‌های این تیم بعد از مبارزه 86کیلوگرم و شکست هادی وفایی‌پور مقابل احمد بذری تشریفاتی شد و تاثیری در روند مسابقه نداشت.

 جام اخلاق به دانشگاه آزاد اهدا شد

سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور در پایان این دوره از رقابت‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان تیم اخلاق معرفی و  با اهدای جام از این تیم تقدیر کرد. امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با قدردانی از تلاش‌های کادرفنی و اعضای تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی این دانشگاه، کسب جام ارزشمند اخلاق را به بهنام طیبی و شاگردانش تبریک گفت.

 طیبی: به‌اندازه مدعیان هزینه نکردیم

بهنام طیبی، سرمربی تیم دانشگاه آزاد بعد از مسابقات گفت: «لیگ امسال تفاوت فاحشی با دوره‌های قبلی داشت؛ بعد از المپیک و جهانی انگیزه زیادی ایجاد شد که حامیان مالی جلو بیایند و نگاه فدراسیون به لیگ هم ویژه بود و باعث شد سطح مسابقات بالا برود و برخلاف گذشته که فقط تیم ایران‌مال هزینه می‌کرد، در این دوره چند تیم با جذب کشتی‌گیران خارجی و داشتن اسپانسر قوی سطح بالایی داشتند.»

وی تاکید کرد: «ما هم به این دلیل که مدیران دانشگاه آزاد تاکید دارند رسالت دانشگاه استفاده از جوانان دانشگاه است از نفرات خارجی استفاده نکردیم و قیمت ملی‌پوشان داخلی هم بسیار بالاست و استفاده از آنها در توان ما نبود، ولی خوشحالیم که همانند دوره‌های قبلی از جوان‌های آینده‌دار استفاده کردیم که در سال‌های بعدی چهره‌های مهمی خواهند شد.»

 لشگری: رسالت دانشگاه آزاد استعدادیابی به‌نفع ورزش کشور است

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد درخصوص مسابقات لیگ برتر کشتی گفت: «تیم‌های فرنگی و آزاد دانشگاه آزاد به مقام چهارم رسیدند. در وهله اول از مدیران دانشگاه تشکر می‌کنم که همیشه از ورزش دانشگاه حمایت می‌کنند که خروجی آن کمک به ورزش کشور است.»

وی ادامه داد: «ما همیشه روی ورزش اول کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و مبنای ما استفاده از جوانان است که کمک کنیم به استعدادیابی برای تیم‌های ملی کشور. اخیرا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم از تلاش دانشگاه آزاد برای استفاده از جوانان جویای نام تشکر کرد.»

لشگری تصریح کرد: «در این مسابقات رقبای ما از نفرات خارجی متعددی استفاده کردند ولی نگاه ما آماده‌کردن جوانانی از مجموعه دانشگاه آزاد بود. سرمربی تیم ما هم از اعضای هیات‌علمی دانشگاه است و افتخار می‌کنیم که پتانسیل بالایی در دانشگاه برای حضور تیم‌های مختلف در لیگ‌های کشوری وجود دارد و بسیاری از آنها در سال‌های بعدی به سطح تیم‌ملی خواهند رسید. سیاست دانشگاه همچنان استفاده از همین جوانان و استعدادیابی است و ان‌شاءالله در سال‌های آینده هم رسالت خود را به‌خوبی انجام بدهیم و هم در سال آینده تیم‌های خوبی را راهی مسابقات کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک