• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۱۶ - ۰۰:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پاسخ‌های رئیس مجلس به انتقادهای تند و تیز دانشجویان

صندلی داغ‌ قالیباف در دانشگاه

سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی روز گذشته میزبان یک نشست پرحرارت دانشجویی بود؛ جایی که فعالان تشکل‌های دانشجویی پس از مدت‌ها امکان گفت‌وگو و طرح دیدگاه‌هایشان را با رئیس مجلس شورای اسلامی پیدا کردند و سوالات خود را نسبت به عملکرد قوه‌مقننه با صراحت و بی‌پرده مطرح کردند.

صندلی داغ‌ قالیباف در دانشگاه

سالن ابوریحان دانشگاه شهیدبهشتی روز گذشته میزبان یک نشست پرحرارت دانشجویی بود؛ جایی که فعالان تشکل‌های دانشجویی پس از مدت‌ها امکان گفت‌وگو و طرح دیدگاه‌هایشان را با رئیس مجلس شورای اسلامی پیدا کردند و سوالات خود را نسبت به عملکرد قوه‌مقننه با صراحت و بی‌پرده مطرح کردند. پس از آغاز برنامه با تلاوت کلام‌الله مجید، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی خیرمقدمی به حضار گفت و تریبون را به دانشجویان سپرد.

  چه کسانی در حضور رئیس مجلس صحبت کردند؟

سیدامیرمحمد حسینی نماینده جامعه اسلامی دانشجویان، سیدسجاد سجادی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی و امیررضا بخشی‌پور عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به بیان نظرات‌شان پرداختند. سپس سیامک اتفاق، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان آزادی‌خواه، علی یزدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی، معین رضیئی نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و مهدی حسین‌خانی دبیر انجمن پژوهشکده گیاهان دارویی به نمایندگی از انجمن‌های علمی دانشگاه شهیدبهشتی صحبت‌های خود را مطرح کردند.

 مطالبه‌گری وسط حرف‌های وزیر علوم!

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آخرین سخنران پیش از رئیس مجلس بود. او از جلسه‌ای که با ستادکل نیروهای مسلح داشته صحبت کرد و گفت رایزنی کرده تا دانشجویان فارغ‌التحصیل دکتری که سربازی نرفته‌اند و طرح پسادکتری خود را در راستای نیازهای جامعه بگذرانند و یک‌سوم حقوق را نیز دریافت کنند. وزیر مشغول ارائه گزارش عملکرد 100روزه خود بود که یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه شهیدبهشتی میان صحبت‌های او به بیان انتقادی درخصوص عدم پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری پرداخت و گفت: «چرا میان دانشجویان وزارت بهداشت و وزارت علوم تفاوت قائل می‌شوید و آنها حقوق می‌گیرند اما ما حقوقی نداریم.» این دانشجو خطاب به وزیر علوم ادامه داد: «زمانی که می‌‌خواستم در این جلسه حاضر شوم از هم‌خوابگاهی‌های خود نیز خواستم به این نشست بیایند که آنها گفتند کسی حرف ما را نمی‌شنود اما من آمدم و این حضور و بیان نظراتم با هدف مورد تشویق قرار گرفتن یا تخریب افراد و مسئولان نیست، من هم انقلابی هستم و فرزند جانبازم اما برای حضور در دانشگاه از سهمیه استفاده نکرده‌ام.»

این دانشجوی دکتری شهیدبهشتی همچنین تصریح کرد: «علی‌رغم تشکر از مسئولان دانشگاه شهیدبهشتی برای اداره این دانشگاه در شرایط کرونا و اقدامات سایر مسئولان دلسوز به‌خصوص در زمان تحریم، باید بگویم که من درد دارم و سوالم این است که چرا قانون پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری وزارت علوم بعد از گذشت 10ماه از تصویب آن در مجلس، هنوز اجرایی نشده است.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به‌عنوان آخرین سخنران برنامه پس از وزیر علوم پشت تریبون حاضر شد و به نکات مطرح‌شده ازسوی دانشجویان پاسخ گفت.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

قالیباف در دیدار صمیمی با دانشجویان: راه‌حل رفع اشکالات حکمرانی در دانشگاه است (لینک)
 
سیدسجاد سجادی- نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی / پیگیر تبادل زندانیان ایران و برزیل هستید اما هیچ‌وقت نوبت به شفافیت نمی‌رسد (لینک)
 
امیررضا بخشی‌پور- عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت/ مردم می‌پرسند اگر قرار نبود شفافیت آرا را تصویب کنند چرا وعده آن را دادند؟ (لینک)
 
سیدامیر محمدحسینی - نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان/ برخی نخبگان در بدنه مدیریتی کشور جایی ندارند (لینک)
 
معین رضیئی- نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل/ امروز ایران بیش از هر زمانی نیازمند صیانت از اعتماد عمومی است (لینک)
 
نمایندگان تشکل های دانشجویی جلسه صریحی با قاضی القضات داشتند/ من را جدی نقد کنید (لینک)
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار