• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۰۹ - ۰۰:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حضور رانگنیک در اولدترافورد رسمی شد

در انتظار ورژن آلمانی یونایتد

شیاطین سرخ پس از برکناری سرمربی نروژی خود گزینه‌های مختلفی را مدنظر داشتند تا اینکه درنهایت با رالف رانگنیک به توافق رسیدند تا پس از حضور در تیم‌هایی چون شالکه، هوفن‌هایم و لایپزیگ این‌بار در لیگ جزیره به مربیگری بپردازد.

در انتظار ورژن آلمانی یونایتد

به گزارش «فرهیختگان»، همانطور که انتظار می‌رفت روز گذشته باشگاه منچستریونایتد رسما اعلام کرد که رالف رانگنیک، مربی آلمانی را تا پایان فصل به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کرده است و البته این آلمانی 63‌ساله قرار است پس از آن با قراردادی دوساله همچنان در این باشگاه به‌عنوان مشاور و احتمالا مدیر ورزشی به فعالیت خود ادامه دهد. او پس از دریافت پیشنهاد یونایتد تصمیم گرفت کارش به‌عنوان مدیر ورزشی و توسعه باشگاه لوکوموتیو مسکو را رها کند و تا انتهای فصل به عنوان جانشین اوله گنار سولشر که فصلی ناموفق را در این تیم آغاز کرده بود مشغول به‌کار شود. البته گفته می‌شود اگر نتایج رانگنیک در جمع شیاطین سرخ قابل‌قبول باشد شاید در فصل آینده نیز همچنان به مربیگری در این تیم ادامه دهد.

شیاطین سرخ پس از برکناری سرمربی نروژی خود گزینه‌های مختلفی را مدنظر داشتند تا اینکه درنهایت با این مربی صاحب سبک آلمانی به توافق رسیدند تا پس از حضور در تیم‌هایی چون شالکه، هوفن‌هایم و لایپزیگ این‌بار در لیگ جزیره به مربیگری بپردازد. او احتمالا در نخستین حضورش روی نیمکت این تیم باید شاگردانش را در دیدار حساس پنجشنبه‌شب برابر آرسنال هدایت کند که بازی سختی برای شروع کار او خواهد بود. البته درصورتی‌که کارهای ویزای او به‌موقع انجام نشود و مجوز حضورش روی نیمکت قرمزها تا آن زمان صادر نشود، مایکل کریک که در دو دیدار اخیر این تیم به‌صورت موقت هدایت تیم را برعهده داشته است بازهم هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. یونایتد با هدایت کریک یک برد ارزشمند در لیگ قهرمانان برابر ویارئال و تساوی در زمین چلسی در لیگ را به‌دست آورد. گفته می‌شود رانگنیک فعلا تصمیمی برای ایجاد تغییرات در کادر مربیگری این تیم ندارد و مایک فیلان، دستیار سولشر به همراه مایکل کریک، کایرن مک‌کنا و همچنین ریچارد هارتیس، مربی گلرهای این تیم همچنان به کار خود ادامه خواهند داد. از طرف دیگر این مربی آلمانی چند دستیار سابق خود ازجمله لارس کورنتکا، آنالیزور مورداعتمادش را به کادر فنی تیم اضافه خواهد کرد.

اگرچه رسانه‌های انگلیسی در روزهای گذشته نام‌های مختلفی ازجمله مائوریتسیو پوچتینو، زین‌الدین زیدان، اریک تن‌هاگ و برندان راجرز را به‌عنوان گزینه‌های یونایتد برای جانشینی سولشر مطرح کرده بودند اما سران باشگاه می‌گویند از همان ابتدا رانگنیک گزینه اصلی آنها برای این پست بوده و اد وودوارد، نایب‌رئیس اجرایی باشگاه به همراه جان مورتوگ و دارن فلچر ملاقات‌هایی را برای راضی کردن او در هفته‌های اخیر داشته‌اند. آنها معتقدند تجربه 4 دهه حضور این مربی آلمانی در فوتبال می‌تواند به این باشگاه کمک کند تا از شرایط بحرانی کنونی خارج شده و دوباره به یکی از تیم‌های مدعی فوتبال جزیره تبدیل شود.

البته برخی کارشناسان معتقدند یونایتد در دیدار روز یکشنبه برابر چلسی هم با ترکیب موردنظر رانگنیک راهی زمین شد و به‌خصوص نیمکت‌نشینی دور از انتظار کریس رونالدو در این مسابقه تصمیم این مربی آلمانی بوده که به نظر می‌رسد اعتقاد زیادی به استفاده از این ستاره پرتغالی در دیدارهای مهم تیمش ندارد. اگرچه کریک این ماجرا را تکذیب کرده و گفت تمامی تصمیمات فنی را خودش در این بازی گرفته اما تغییرات زیادی که تیم در این مسابقه نسبت به بازی قبلی با ویارئال داشت این فرضیه را تقویت می‌کند که شاید رانگنیک پیش از شروع رسمی کارش در این تیم، توصیه‌هایی را برای کادر فنی تیم داشته است. نیمکت‌نشینی رونالدو در این بازی مهم باعث بروز اختلاف‌نظر بین کارشناسان فوتبال انگیس شد و حتی به درگیری لفظی روی کین و جیمی کاراگر روی آنتن زنده شبکه اسکای‌اسپورتز شد. رونالدو در این دیدار از دقیقه 64 راهی زمین شد و البته تنها دستاوردش از این مسابقه کارت زردی بود که در اواخر بازی گرفت. روی کین معتقد است او باید در چنین دیدارهای مهمی از ابتدا در زمین حضور داشته باشد اما مدافع سابق لیورپول نظری مخالف او دارد. کاراگر می‌گوید: «رونالدو دیگر آن بازیکنی نیست که قبلا بود و اگرچه هنوز هم در گلزنی عملکرد خوبی دارد اما دیگر نباید انتظار داشت که در تمامی مسابقات او از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان برود.» روی کین اما در پاسخ به او نظری متفاوت ارائه می‌دهد: «درست است جیمی. او در هر بازی نباید فیکس باشد اما فراموش نکن حریف امروز یونایتد تیم چلسی بود. این بازی بسیار مهمی برای منچستر یونایتد بود. وقتی به رزومه رونالدو نگاه کنید می‌بینید هر افتخاری را در این ورزش به‌دست آورده و بازیکنی است که دوست دارد در چنین مسابقاتی از ابتدا در ترکیب تیمش باشد. او با همه بازیکنان تیم فرق دارد و تجربه‌اش در چنین مسابقاتی می‌تواند به کمک تیم بیاید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک