• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۰۴ - ۰۰:۳۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حضور ایرانی‌ها در لیگ‌های اروپایی؛ جهانبخش و محرمی احتمالا در ترکیب

فرصت طلایی صیادمنش و زاهدی برای درخشش مقابل مورینیو

در دیدار امشب فاینورد با علیرضا جهانبخش به مصاف اسلاویا پراگ خواهد رفت. فاینورد در این گروه با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته و یک امتیاز از بازی امشب می‌تواند صعود آنها به‌عنوان صدرنشینی گروه را قطعی کند.

فرصت طلایی صیادمنش و زاهدی برای درخشش مقابل مورینیو

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: برای سال‌ها پنجشنبه‌شب‌ها رقابت‌های لیگ اروپا به‌عنوان دومین تورنمنت مهم باشگاهی اروپایی برگزار می‌شد اما از این فصل تورنمنت جدیدی نیز به دو جام قبلی اروپایی اضافه‌ شده که با نام لیگ کنفرانس اروپا قرار است بیشتر تیم‌های کوچک‌تر و متوسط کشورهای مختلف را درگیر رقابت‌های اروپایی کند. در این دوره لژیونرهای فوتبال ایران نیز برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها با تیم‌های خود حضور دارند و امشب در هفته پنجم دور گروهی این رقابت‌ها به‌مصاف رقبای خود خواهند رفت، البته به‌جز رقابت‌های لیگ کنفرانس، دیدارهای لیگ اروپا نیز امشب برگزار می‌شود که دینامو زاگرب با صادق محرمی در دیداری حساس به‌مصاف خنک بلژیک خواهد رفت.

صیادمنش در ایتالیا

زوریا لوهانسک با اللهیار صیادمنش و شهاب زاهدی راهی ایتالیا شده‌اند تا در دیداری جذاب و مهم رودرروی شاگردان ژوزه مورینیو در رم قرار بگیرند. از همان ابتدای قرعه‌کشی مشخص شد که تیم اوکراینی در گروه چندان آسانی قرار ندارد و باید با رم که به‌همراه تاتنهام از شناخته‌شده‌ترین تیم‌های این رقابت‌ها در فصل جاری هستند برای صعود رقابت کنند. دیدار رفت دو تیم در اوکراین با سه گل به سود تیم ایتالیایی به‌پایان رسید و زوریا برای زنده نگه داشتن امیدهای صعودش باید حداقل در مسابقه امشب یک تساوی کسب کند. در این گروه برخلاف انتظار تیم نروژی بودوگلیمت با 8 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و رم با 7 و زوریا با 6 امتیاز رده‌های بعدی را در اختیار دارند و زسکا صوفیه هم با کسب تنها یک تساوی در دیدارهای خود از همین حالا یکی از تیم‌های حذف شده از این رقابت‌هاست.

رم این هفته در مصاف با جنوا در لیگ به لطف درخشش فلیکس آفنا ژیان، پدیده 18 ساله خود موفق شد با دو گل به برتری برسد و حالا در رتبه پنجم جدول رقابت‌های سری A قرار گرفته است. مورینیو برای صعود تیمش به مرحله بعد به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد و اگر بتواند نمایش خوب بازی رفت را تکرار کند رسیدن به این هدف دور از دسترس نخواهد بود. سایت اسپورت‌مول انگلیس در گزارشی از این مسابقه نوشت: «زوریا لوهانسک درحالی‌که هر دو بازی ابتدایی خود در این گروه را باخته بود موفق شد در دو مسابقه پیاپی زسکا صوفیه را شکست دهد و به جدول گروه برگردد. آنها حالا با روحیه‌ای بهتر و انگیزه‌ای بالاتر رودرروی رم قرار می‌گیرند و امیدوارند تا بتوانند شکست دیدار رفت را جبران کنند. زوریا در دو مسابقه اخیر خود در این رقابت‌های با نتایج یک بر صفر و دو بر صفر رقیب بلغار خود را شکست داده که ستاره این تیم در هر دو مسابقه اللهیار صیادمنش، مهاجم جوان و ایرانی این تیم بود که نقش مهمی در کسب 6 امتیاز این دیدارها داشت. صیادمنش نه‌تنها در لیگ کنفرانس بلکه در لیگ اوکراین نیز توانسته عملکرد خوبی ارائه کند و در هفته‌های اخیر جزء ستاره‌های تیمش لقب گرفته است. او که تنها 20 سال دارد در این فصل با 8 گل و 4 پاس گل نقش مهمی در موفقیت‌های زوریا داشته و امشب نیز برابر تیم مورینیو می‌تواند امیدوار به تکرار این عملکرد خوب باشد.»

سایت فوتبال اوکراین درباره شرایط زوریا برای این دیدار حساس خارج از خانه نوشت: «ویکتور اسکریپنیک، سرمربی زوریا برای این دیدار فهرست نهایی تیمش را اعلام کرده است که در آن نام نفراتی چون صیادمنش، زاهدی و گلادکی در خط حمله دیده می‌شود اما با توجه به اینکه در این دیدار خارج از خانه کار بسیار سختی برابر حریف سرشناس ایتالیایی خود دارند، بعید است تیمش را با دو مهاجم راهی زمین کند و احتمالا از بین این سه بازیکن تنها یکی را در ترکیب اصلی به‌میدان می‌فرستد که شانس صیادمنش بیش از دو گزینه دیگر است. این مهاجم ایرانی در دیدارهای اخیر زوریا نمایشی عالی داشته و به همین دلیل شانس خوبی برای بازی برابر تیم ژوزه مورینیو خواهد داشت.»

احتمال حضور جهانبخش و محرمی در ترکیب

در دیگر دیدار امشب فاینورد با علیرضا جهانبخش به مصاف اسلاویا پراگ خواهد رفت. فاینورد در این گروه با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته و یک امتیاز از بازی امشب می‌تواند صعود آنها به‌عنوان صدرنشینی گروه را قطعی کند. جهانبخش که شروعی بسیار خوب در تیم جدیدش در این فصل داشت در هفته‌های اخیر کمتر توانسته جایی در ترکیب فاینورد پیدا کند و از سوی دیگر مصدومیت او هم در مقطعی از فصل سبب شده نتواند به‌صورت کامل در اختیار تیمش باشد.

عملکرد خوب او در دیدارهای انتخابی این تورنمنت نقش مهمی در رسیدن فاینورد به مرحله گروهی داشت و حالا پس از اینکه دیدار برگشت برابر یونیون برلین آلمان را به‌دلیل مصدومیت از دست داد در فهرست بازی امشب قرار گرفته و احتمالا در ترکیب تیمش به‌میدان خواهد رفت. با توجه به اینکه جهانبخش به‌دلیل محدودیت‌هایی که دارد در بازی آخر تیمش برابر مکابی رژیم‌صهیونیستی غایب خواهد بود آرنه اسلات ممکن است در بازی امشب او را در سمت راست خط حمله تیمش به‌کار گیرد. سایت فوتبال پرمیر هلند در این باره نوشت: «آرنه اسلات که خیالش از صعود تیمش به مرحله بعدی لیگ کنفرانس تا حد زیادی راحت است در دیدار برابر اسلاویا پراگ احتمالا تغییراتی نسبت به چند مسابقه اخیر تیمش خواهد داشت. یکی از این تغییرات احتمالی بازگشت علیرضا جهانبخش به ترکیب اصلی تیم است که در 4 بازی اخیر فاینورد در لیگ تنها یک‌بار فرصت بازی از ابتدای مسابقه را بدست آورده است. او که تیمش روز یکشنبه آینده دیداری مهم در لیگ برابر توئنته خواهد داشت در تلاش است انرژی تیمش را برای این دو مسابقه تقسیم کند.»

در لیگ اروپا نیز فوتبال ایران در دور گروهی تنها یک نماینده دارد. صادق محرمی با دینامو زاگرب در گروه H این مسابقات قرار دارد و فعلا پشت سر وستهام که در این فصل عملکرد بسیار خوبی در این رقابت‌ها و همچنین لیگ انگلیس داشته در رتبه دوم قرار دارد. آنها امشب در زمین خود میزبان خنک بلژیک هستند و با توجه به برتری در دیدار رفت در خانه حریف با یک تساوی هم صعودشان به دور بعد را قطعی خواهند کرد. محرمی که در این فصل همچنان به‌دلیل مصدومیت چندین بازی را از دست داده است، پس از غیبت در بازی رفت امشب شانس خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیمش دارد و با توجه به اینکه در بیشتر دیدارهای اخیر دینامو زاگرب در سمت راست خط دفاعی به میدان رفته، احتمالا برابر خنک هم فیکس خواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار