• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۹-۰۱ - ۰۰:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
انتخاب‌های مرد پرتغالی باز هم جنجال‌ساز شد

مصری‌ها علیه کی‌روش

مصر قرار است به‌زودی در رقابت‌هایی تحت‌عنوان جام اعراب که توسط فیفا راه‌اندازی شده شرکت کند و فهرست اعلامی از سوی کی‌روش برای این مسابقات با انتقاداتی مواجه شده است.

مصری‌ها علیه کی‌روش

به گزارش «فرهیختگان»، کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران که این روزها هدایت تیم مصر را برعهده دارد پس از رساندن این تیم به دور سوم انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر به‌نظر می‌رسد روزهای سختی را در این کشور آفریقایی پیش‌رو دارد. این مربی پرتغالی که در این سال‌ها کمتر در تیم‌های خود دچار حاشیه شده این بار در مصر هم دچار مشکلاتی شده که ممکن است در آینده برای او دردسرهایی ایجاد کند و حتی حضور احتمالی‌اش به همراه این کشور در جام‌جهانی را تحت‌الشعاع قرار دهد. مصر قرار است به‌زودی در رقابت‌هایی تحت‌عنوان جام اعراب که توسط فیفا راه‌اندازی شده شرکت کند و فهرست اعلامی از سوی کی‌روش برای این مسابقات با انتقاداتی مواجه شده است. این تورنمنت حدود 10 روز دیگر در قطر آغاز می‌شود و سرمربی تیم ملی مصر برای این مسابقات نام برخی ستاره‌های این تیم ازجمله محمد صلاح را خط‌زده، البته با توجه به اینکه این مسابقات به‌تازگی در تقویم فیفا قرار گرفته است، بعید بود باشگاه‌هایی همچون لیورپول با جدایی ستاره تیم خود در این مقطع حساس فصل موافقت کنند.

سایت کینگ‌فوت مصر در گزارشی در این باره نوشت: «کارلوس کی‌روش فهرست 23 نفره تیم ملی مصر برای حضور در مسابقات جام اعراب 2021 را که قرار است از 30 نوامبر تا 18 دسامبر در قطر برگزار شود، اعلام کرد غیبت برخی بازیکنان در این فهرست جالب‌توجه است. جام کشورهای عربی از سال 1963 با عناوین مختلف و توسط کشورهای گوناگون برگزار شده اما این‌بار فیفا رسما تصمیم گرفته نخستین دوره آن را راه‌اندازی کند. میزبانی این مسابقات نیز به قطر واگذار شد تا به‌نوعی برای برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی در سال آینده نیز آماده شوند. این تورنمنت با حضور 16 تیم در 4 گروه برگزار می‌شود و مصر در گروه چهارم با تیم‌های الجزایر، لبنان و سودان هم‌گروه است. آنها در نخستین بازی روز اول دسامبر با لبنان روبه‌رو می‌شوند و سپس با سودان و الجزایر دیدار می‌کنند. با توجه به اینکه این مسابقات خارج از تعطیلات فیفا برای دیدارهای ملی برگزار می‌شود بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی در آن حضور نخواهند داشت و به همین دلیل مصر از حضور بازیکنان نامداری چون محمد صلاح، محمد الننی، مصطفی محمد و چندین ستاره دیگر خود محروم است. به همین دلیل کی‌روش تصمیم گرفته تا با تیمی متشکل از بازیکنان شاغل در لیگ مصر در این مسابقات شرکت کند اما غیبت بازیکنانی نظیر طارق حامد و محمد ابوجمل باعث شگفتی کارشناسان شده است. این دو بازیکن باتجربه که در تیم الزمالک مشغول به بازی هستند از سوی سرمربی پرتغالی از فهرست نهایی کنار گذاشته شدند تا انتقادها از این تصمیم کی‌روش بالا بگیرد. از طرف دیگر او نام محمد علا، یاسر ابراهیم و باهر المحمدی را نیز خط زده و بازیکنان دو باشگاه المصری و پیرامیدز به‌دلیل حضور در مرحله پلی‌آف جام کنفدراسیون آفریقا در این فهرست قرار ندارند، از سوی دیگر این مربی پرتغالی 5 نام جدید را به اردوی تیم ملی فراخوانده که پیش ‌از این سابقه بازی در تیم ملی را نداشته‌اند. در این شرایط فهرست جدید ملی‌پوشان با حرف‌وحدیث‌های زیادی همراه بوده و باعث شده انتقادهایی از سوی کارشناسان به انتخاب‌های کی‌روش صورت بگیرد.»

عبدالحمید فرج، کارشناس ورزشی مصری با انتقاد از فهرستی که کی‌روش برای این مسابقات انتخاب کرده، گفت: «سرمربی تیم ملی پس از اینکه توانست تیمش را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برساند، حالا انتخاب‌های شگفت‌انگیزی در تیمش داشته و به‌نظر می‌رسد او به این مسابقات با دید دیدارهای تدارکاتی برای آماده‌سازی تیمش برای انتخابی جام‌جهانی نگاه می‌کند. بااین‌حال برخی انتخاب‌های او برای این مسابقات علامت سوال‌های زیادی را در ذهن هواداران ایجاد می‌کند و بسیار عجیب است، مثلا در فهرست او تنها یک مدافع راست دیده می‌شود و مشخص نیست در غیاب این بازیکن چه کسی جانشین او می‌شود، البته قبلا هم چنین انتخاب‌هایی داشته است، برای مثال در اردوی قبلی هیچ وینگر چپی را دعوت نکرد و دو بازیکن غیرتخصصی را در این پست به بازی گرفت. با وجود تمامی این انتقادها اگر تیم در این تورنمنت نتیجه نگیرد، نمی‌توان کی‌روش را مورد سرزنش قرار داد، چون این مسابقات حکم آماده‌سازی برای جام‌جهانی و جام ملت‌های آفریقا را دارد اما مسلما پس از این رقابت‌ها انتقادهای زیادی از او صورت خواهد گرفت.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار