• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۳۰ - ۰۰:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اولویت‌های صدری در پی معرفی کارگزار جدید پرسپولیس

پرداخت بدهی۱۰۰ میلیاردی و خرید خارجی سوم

ماجرای کارگزار پرسپولیس کمی پیچیده است. نکته جالب اینجاست که هیچ نامی از این کارگزار به بیرون از باشگاه درز نکرده و ظاهرا شخص صدری بدون آنکه فردی را در جریان بگذارد با کارگزار مذاکره کرده و قرار است او را به باشگاه پرسپولیس بیاورد.

پرداخت بدهی۱۰۰ میلیاردی و خرید خارجی سوم

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر مجبور به استقراض از منابع مختلفی بود که آخرین آنها از یک موسسه کارآفرینی و به‌منظور پرداخت طلب کالدرون بود اتفاقی که بازتاب‌های فراوانی داشت و حتی شنیده می‌شود برای جلوگیری از اتفاقی که پیش‌تر برای فدراسیون فوتبال افتاد، صدای پای سازمان بازرسی کل کشور هم می‌آید. به هر ترتیب پیگیری‌ها از باشگاه پرسپولیس برای این موضوع نشان می‌دهد که آنها تمایلی به پاسخگویی در این زمینه ندارند و معتقدند موسسه کارآفرینی امید باید دراین‌باره پاسخگو باشد. سرخ‌پوشان البته برای برطرف کردن مشکلات مالی خود به دنبال کارگزار جدید بودند تا پس از ماه‌ها بتوانند منبع مالی جدیدی را به باشگاه تزریق کنند. دراین‌باره شنیده‌ایم که کارگزار جدید پرسپولیس در هفته جاری معرفی می‌شود. کارگزاری که برنامه‌ای برای تزریق 600 میلیارد تومان پول به باشگاه را دارد. دراین‌باره البته شنیده‌ایم که 200 میلیارد تومان از این پول مربوط به تبلیغات محیطی است. پرداخت بدهی‌های باشگاه در اولویت بعدی مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس قرار دارد. ظاهرا او طی ماه‌های اخیر حدود 100 میلیارد تومان قرض و وام گرفته و این مبلغ را از پولی که کارگزار به باشگاه تزریق خواهد کرد، پرداخت می‌کند. پرداخت درصدی از مبلغ قرارداد کادرفنی و بازیکنان در اولویت بعدی صدری قرار دارد. او درنظر دارد علاوه‌بر رساندن درصد دریافتی بازیکنان پرسپولیس به یک عدد قابل توجه، مبلغی را هم به بازیکنان تاجیکستانی تیم اختصاص دهد و یک بازیکن خارجی دیگر را نیز طی ماه‌های آینده برای پرسپولیس به خدمت گیرد. اتفاقی که می‌تواند تا حدود زیادی فشار روانی این روزها روی صدری را کم کند و او را نزد هواداران محبوب کند یا دست‌کم وجهه صدری را اندکی بهبود ببخشد.

 کارگزار پرسپولیس کیست؟

ماجرای کارگزار پرسپولیس البته کمی پیچیده است. نکته جالب اینجاست که هیچ نامی از این کارگزار به بیرون از باشگاه درز نکرده و ظاهرا شخص صدری بدون آنکه فردی را در جریان بگذارد با کارگزار مذاکره کرده و قرار است او را به باشگاه پرسپولیس بیاورد. پیچیدگی ماجرا اما اینجاست که با وجود چنین پیشنهاد مالی سنگینی، چرا کارگزار در مزایده شرکت نکرد؟ جایی که می‌توانست به آسانی برنده شود و روال قانونی خود را برای اسپانسری باشگاه پرسپولیس انجام دهد. این سوال مهمی است که هنوز بی‌جواب مانده و امیدواریم پس از رونمایی باشگاه پرسپولیس از کارگزار جدید خود، به این سوال نیز پاسخ داده شود. به‌ویژه آنکه شنیده‌ایم فردی که پیش‌تر در فوتبال ایران ممنوع‌الکار شده، پشت این ماجرا قرار دارد و ترجیح می‌دهد نامی از خود باقی نگذارد. از سوی دیگر شنیده‌ایم فردی که پیش‌تر امتیاز پخش بازی‌های لیگ را در اختیار گرفته بود، وظیفه درآمدزایی در پرسپولیس را برعهده گرفته و برنامه‌های متعددی برای فروش حق پخش بازی‌های این تیم را در دستور کار دارد. اتفاقی که می‌تواند منشأ اتفاقات جنجالی بی‌شماری شود. به هر حال پرداخت 600 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس باید از جایی تامین شود و کارگزار نیز به خوبی می‌داند که با پتانسیل موجود در هواداران این تیم، کسب چنین درآمدی دور از دسترس نیست.

 صدری به دنبال ترمیم وجهه خود

داستان پرسپولیس و کارگزار جدید ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده و تلاش‌ها برای پیدا کردن محتوای قرارداد کارگزار و سرخ‌پوشان از سوی منابع مختلف ادامه دارد. از سوی دیگر کسب قهرمانی در 5 سال اخیر باعث شده تا هواداران پرسپولیس انتظار قراردادی شگفت‌انگیز را از سوی مجید صدری داشته باشند. قراردادی که مشکلات مالی این تیم را حل کند و روزهای سخت گذشته را از خاطر آنها پاک کند. حتی دراین‌باره شنیده‌ایم مجید صدری اصرار داشت که رقم قرارداد این تیم و کارگزار باید از توافق استقلال و کارگزارش بالاتر باشد تا هواداران پرسپولیس را با خود همراه کند. اتفاقی که دست‌کم با ادعاهای مسئولان باشگاه عملی شده است. مسئولان باشگاه به خوبی می‌دانند اتفاقاتی که برای مصطفی آجورلو و باشگاه استقلال رخ داد و لو رفتن محتوای قرارداد باشگاه استقلال با کارگزار خود آسیب جبران ناپذیری به وجهه مدیرعامل آبی‌ها رساند و او را تحت فشار قرار داد. از همین رو با پنهان کردن محتوا و مبلغ قرارداد خود با کارگزار، سعی در بهبود وجهه صدری دارند. با این حال نزدیکان باشگاه می‌گویند بخش عمده این قرارداد به تبلیغات محیطی و حق‌پخش مربوط است که دومی طبعا چالش‌هایی به دنبال دارد و به این سادگی‌ها نباید روی آن حساب باز کرد. هرچه که باشد باشگاه پرسپولیس این روزها کانون توجهات زیادی است و نتیجه نگرفتن این تیم در لیگ برتر، کادرفنی و بازیکنان را تحت فشار قرار داده است. صدری برای فرار از این فشار مجبور است مبالغ مالی سنگینی را به سرخ‌پوشان تزریق کند تا بهانه را از یحیی گل‌محمدی بگیرد و خود را از مقصر بودن در نتایج ضعیف این تیم مبرا کند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار