• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۲۷ - ۰۲:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
محروس رفت، سوریه دنبال سرمربی داخلی است

بحران پس از شکست برابر ایران

براساس آنچه رسانه‌های سوری اعلام کرده‌اند، سرمربی جدید این تیم قرار است طی یکی دو روز آینده مشخص شود تا به سرعت کارش را با این تیم آغاز کند. شنیده می‌شود سوریه 4 گزینه را برای هدایت تیم خود مدنظر دارد. یکی از منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال سوریه می‌گوید دو گزینه اصلی این سمت درحال حاضر یاسر السباعی، مدیر فنی کنونی تیم الخیرطیات و عماد خانکان هستند.

بحران پس از شکست برابر ایران

به گزارش «فرهیختگان»، تیم ملی فوتبال ایران در آغاز دور برگشت انتخابی جام‌جهانی همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و در بازی برگشت هم موفق شد سوریه را شکست دهد. این نتیجه باعث شد تا سوریه عملا شانسی برای صعود مستقیم به جام‌جهانی نداشته باشد و اندک امیدهایش برای حضور در رتبه سوم جدول و رسیدن به مسابقه پلی‌آف باشد. اگر چه سه تیم دیگر مدعی سومی در این گروه تا پایان هفته ششم نتوانسته‌اند عملکرد چندان خوبی ارائه دهند و سوری‌ها فاصله زیادی با آنها ندارند اما کسب تنها دو تساوی پس از 6 مسابقه سبب شد تا نزار محروس، سرمربی این تیم از سمت خود کنار برود.

سایت «اخبار سوریه» درباره این دیدار و شکست دوباره این کشور در دیدارهای مقدماتی جام جهانی می‌نویسد: «سوریه باز هم نتیجه‌ای ناامیدکننده به دست آورد و در بازی برگشت برابر ایران باز هم شکست خورد. این بار دو تیم در اردن به مصاف هم رفتند و این تیم ایران بود که با برتری 3 بر صفر زمین را ترک کرد. درحالی که تیم ایران با این برد صدرنشینی خود را حفظ کرد تیم سوریه که پیش از این تنها 2 امتیاز اندوخته بود همچنان در قعر جدول باقی ماند و شانس زیادی برای رسیدن به دور بعد مسابقات ندارد. در دیدارهای بعدی این گروه که حدود دو ماه دیگر برگزار می‌شود ایران به مصاف عراق می‌رود و سوریه هم در جدالی که شاید تنها امیدش برای رسیدن به رده سوم جدول باشد با امارات دیدار می‌کند. پس از این مسابقه هم کمیته موقت اتحادیه فوتبال سوریه که فعلا کنترل امور این نهاد را در دست دارد اعلام کرد که کادرفنی این تیم و در راس آن نزار محروس از سمت خود برکنار شده‌اند. براساس اعلام السباعی، با توجه به اینکه سوریه قرار است در رقابت‌های جام کشورهای عرب شرکت کند، کادرفنی جدید این تیم به‌زودی معرفی خواهند شد و البته تاکید کرد که سرمربی بعدی تیم نیز داخلی خواهد بود. نزار محروس پس از کناره‌گیری نبیل معلول از سمتش به‌عنوان سرمربی سوریه، هدایت این تیم را برعهده گرفت اما نتوانست نتایج قابل‌قبولی با این تیم کسب کند.»

اگر چه سوریه از همان ابتدا هم به‌عنوان یکی از مدعیان جدی این گروه محسوب نمی‌شد اما نتایج ضعیف این تیم سبب شد تا درنهایت محروس نتواند به کارش در این تیم ادامه دهد و اخراج شد. شاید سوری‌ها انتظار داشتند با توجه به اینکه تیم‌هایی چون امارات و عراق نتوانسته‌اند همانند سال‌های قبل در قالب یک مدعی ظاهر شوند، این تیم نتایج بهتری کسب کند اما شکست برابر لبنان سبب شد تا سوری‌ها در پایان دور رفت حتی برابر تیمی که روی کاغذ ضعیف‌ترین تیم گروه به‌شمار می‌رود نیز نتوانند امتیاز کسب کنند. از سوی دیگر درحالی که در روزهای اخیر اخباری مبنی‌بر پیشنهاد این کشور به علی دایی برای قبول هدایت این تیم منتشر شده بود اما با اعلام السباعی سرمربی بعدی این تیم نیز اهل سوریه خواهد بود.

 گزینه‌های روی میز

سایت الکوره امارات در گزارشی از کاندیداهای احتمالی نشستن روی نیمکت این تیم و جانشینی نزار محروس می‌نویسد: «براساس آنچه رسانه‌های سوری اعلام کرده‌اند، سرمربی جدید این تیم قرار است طی یکی دو روز آینده مشخص شود تا به سرعت کارش را با این تیم آغاز کند. شنیده می‌شود سوریه 4 گزینه را برای هدایت تیم خود مدنظر دارد. یکی از منابع نزدیک به فدراسیون فوتبال سوریه می‌گوید دو گزینه اصلی این سمت درحال حاضر یاسر السباعی، مدیر فنی کنونی تیم الخیرطیات و عماد خانکان هستند که احتمالا از میان آنها یکی به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی سوریه انتخاب خواهد شد. محروس پس از شکست برابر ایران مسئولیت کامل این ناکامی را برعهده گرفت و گفت: «ما بازی را خوب شروع کردیم اما توسط حریف غافلگیر شدیم. بازی تهاجمی ما سبب شد تا گل‌های بعدی را نیز بخوریم و نتوانستم به بازی برگردیم.» او در پایان از هواداران تیمش که راهی ورزشگاه شده بودند تا بازی تیم‌شان را ببینند عذرخواهی کرد و این آخرین حرف‌های او به‌عنوان سرمربی سوریه بود.

رسانه‌های سوری در این مدت نام‌های زیادی را به‌عنوان جانشینان محروس مطرح کرده‌اند و ظاهرا کمیته انتقالی مشغول بررسی شرایط مربیانی چون فجر ابراهیم، ایمن الحکیم، هیثم جطل، حسام السید و چندین گزینه دیگر است تا درنهایت بهترین نفر را برای این پست انتخاب کند. از سوی دیگر طرفداران فوتبال سوریه در فضای مجازی به انتقاد از روند فعلی تیم و فدراسیون این کشور پرداخته و معتقدند چرخه فعلی باز هم تیم را در همین شرایط قرار خواهد داد و تغییری در این وضعیت ایجاد نخواهد شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار