• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۲۷ - ۰۰:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تهدید طلبکاری که حساب پرسپولیس را مسدود کرد؛ تا صدری هست کوتاه نمی‌آیم!

باشگاه: فاکتور مشکل‌دار دادند ادعای پرسپولیسی بودن هم دارند

ما گفتیم 300 میلیون تومان به ایشان نقد پرداخت می‌کنیم و مابقی پول را طی 5 تا 6 فقره چک با ایشان تسویه خواهیم کرد. اما ایشان گفتند باید بروند و درموردش فکر کنند. بعد از آن دیدیم ایشان شکایت کرده و حکم مسدود شدن 2/2 میلیارد تومان پول داخل حساب باشگاه را گرفته‌اند.

باشگاه: فاکتور مشکل‌دار دادند ادعای پرسپولیسی بودن هم دارند

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: چندی قبل خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه یکی از طلبکاران باشگاه پرسپولیس اقدام به مسدود کردن حساب بانکی این باشگاه مردمی کرده است. البته بعدا عنوان شد که حساب مجددا باز شده و طلبکار پرسپولیس ظاهرا رضایت داده است. اما بعدا مشخص شد که رضایتی در کار نیست و کشمکش میان طرفین ادامه دارد. فرصتی دست داد که با مدیریت یکی از شرکت‌های خدمات هواپیمایی که علیه باشگاه پرسپولیس طرح دعوا کرده همکلام شویم. البته سعی کردیم همزمان صحبت‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس را نیز بشنویم تا امکان قضاوت بهتری را به خوانندگان این مطلب بدهیم. در ابتدا شما می‌توانید خواننده صحبت‌های طلبکار این باشگاه با روزنامه «فرهیختگان» باشید و در ادامه صحبت‌های مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس را بخوانید.

 شاکی پرسپولیس: بابت 2 موضوع شکایت کردیم، دادگاه پول را بلوکه کرد

اگر اخبار باشگاه پرسپولیس را از طریق روزنامه «فرهیختگان» دنبال می‌کنید حتما به یاد دارید که چند روز قبل خبر دادیم که حساب باشگاه پرسپولیس که چندی قبل توسط یکی از طلبکاران این باشگاه مسدود شده بود باز شده و باشگاه مشکلی از بابت انجام امور مالی با حساب شخصی خود ندارد. حال باید به اطلاع برسانیم حساب باز است، اما رقمی حدود 2/2 میلیارد تومان آن بلوکه شده و باشگاه اجازه برداشت این پول را ندارد. برای اینکه دقیقا ببینیم چه اتفاقی برای حساب باشگاه افتاده به سراغ رسول دره، مدیر یکی از شرکت‌های هواپیمایی رفتیم و از او درمورد شکایتش سوال کردیم. دُره در گفت‌وگو با روزنامه «فرهیختگان» به موضوع شکایتش از باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «ما بابت 2 موضوع مختلف شکایتی را مطرح کردیم و پیگیر آن هستیم. موضوع اول بابت رقم 2 میلیارد تومانی بود که از طریق بلیت‌فروشی از باشگاه پرسپولیس طلب داشتیم و موضوع دوم هم مربوط بود به پولی معادل 10 هزار دلار و یک‌هزار یورو که به این باشگاه قرض دادیم تا مشکل 2 بازیکن خود یعنی بوژیدار رادوشوویچ و بشار رسن را حل کنند. ما بابت این دو موضوع تامین خواسته کردیم و دادگاه حکم اولیه را صادر کرد و مبلغی حدود 2/2 میلیارد تومان را در حساب باشگاه پرسپولیس بلوکه کرد تا به موضوع شکایت رسیدگی کند.»

 صدری اهل تعامل نیست

دره در ادامه گفت: «خیلی سعی کردیم تا با باشگاه پرسپولیس تعامل کنیم. چه در زمان مدیریت آقای سمیعی و چه حالا که آقای صدری سرپرست باشگاه شده نشست‌هایی برگزار کردیم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. متوجه شدیم که آقای صدری اهل تعامل کردن نیست و بیشتر به‌دنبال این است که وقت برای خود بخرد. ایشان از ما شکایتی را مطرح کردند به تعزیرات و عنوان کردند که ما خدمات را گران‌تر ارائه کرده‌ایم. این درحالی است که مدیریت وقت باشگاه رقم اعلام شده را پذیرفته بودند و نمی‌دانیم چطور شد حالا نظرشان تغییر کرده است!»

 هنوز پولی برداشت نشده است

از دره درمورد برداشت پول از حساب باشگاه پرسپولیس می‌پرسیم و او در پاسخ می‌گوید: «با حکم دادگاه مبلغ 2/2 میلیارد تومان بابت طلب ما در حساب باشگاه بلوکه شده و باشگاه نمی‌تواند آن را برداشت کند. ما هم منتظریم تا حکم صادر شود و بانک این پول را به حساب ما واریز کند. اینکه گفتند ما حساب باشگاه پرسپولیس را بسته‌ایم اصلا درست نیست و فقط معادل طلب اصلی ما این رقم در داخل حساب بلوکه شده است.» دره درمورد زمان صدور حکم گفت: «زمانش دقیقا مشخص نیست. ما دادخواستمان را ارائه کردیم و ممکن است چند ماهی تا صدور حکم زمان ببرد.»

 نمی‌خواستیم شکایت را ورزشی کنیم

از دُره درمورد وضعیت شکایت و اینکه موضوع دقیقا در کدام نهاد حقوقی مطرح شده، سوال کردیم و او در پاسخ گفت: «ما به دادگاه عمومی شکایت کردیم و اصلا موضوع را ورزشی نکرده‌ایم. باید حکم نهایی صادر شود و بر اساس آن حکم به مراجع ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال شکایت کنیم. اما نیت ما اصلا چنین کاری نبود. نمی‌خواستیم برای پرسپولیس دردسر بیشتری درست کنیم. من هیچ مشکلی با باشگاه پرسپولیس و هوادارانش نداشته و ندارم. چند بار هم سعی کردم موضوع را به شکل دوستانه حل کنم. حتی چند نفری هم واسطه شدند و من هم دوست داشتم تعامل لازم را داشته باشم. اما دیدم نگاه آقای صدری از بالا به پایین است و کلا اهل مدارا نیست. من هم گفتم تا زمانی که ایشان هستند با باشگاه تعامل نمی‌کنم. درحال حاضر 2 میلیارد هم خسارت تاخیر در پرداخت است که ما این موضوع را هم پیگیری کرده‌ایم.»

باشگاه پرسپولیس: پیشنهاد ما نقد و اقساط بود

لازم بود تا حرف‌های مسئولان باشگاه پرسپولیس را نیز در کنار صحبت‌های طلبکار این باشگاه مردمی بشنویم. به همین منظور به سراغ مصطفی لشگری، مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس رفتیم و از او خواستیم تا درمورد این شکایت و مسدود شدن حساب باشگاه توضیحاتی بدهد. او نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» توضیحاتی را ارائه کرد.

از لشگری درمورد این دعوای حقوقی سوال کردیم. او می‌گوید: «چند جلسه برای حل‌اختلاف میان آقای صدری و آقای دُره برگزار شد. همه سعی باشگاه بر این بود که این دعوای حقوقی به بهترین شکل حل شود. حتی با اینکه بخش زیادی از این طلب به زمان مدیران پیشین باز می‌گشت، با این وجود آقای صدری تلاش زیادی کرد تا این اختلاف را برطرف کند. پیشنهادی که مدیر باشگاه به ایشان داد با توجه به شرایط و مشکلات زیادی که باشگاه با آن روبه‌رو بود یک پیشنهاد خوب و منطقی‌ بود، اما ایشان پیشنهاد را نپذیرفتند. مبلغی که باید به ایشان پرداخت می‌شد 2/2 میلیارد تومان بود، اما هزینه‌هایی هم ایشان کرده بودند که به پیشنهاد آقای صدری خواستیم به ایشان مبلغ 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان بپردازیم.»

لشگری در ادامه گفت: «ما گفتیم 300 میلیون تومان به ایشان نقد پرداخت می‌کنیم و مابقی پول را طی 5 تا 6 فقره چک با ایشان تسویه خواهیم کرد. اما ایشان گفتند باید بروند و درموردش فکر کنند. بعد از آن دیدیم ایشان شکایت کرده و حکم مسدود شدن 2/2 میلیارد تومان پول داخل حساب باشگاه را گرفته‌اند.»

 شکایت به تعزیرات به‌خاطر فاکتورهای مشکل‌دار

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: «بعد از اینکه ایشان حکم توقیف را گرفتند اعلام کردند که حاضر است نیمی از مبلغ را دریافت کند، اما این‌بار ما نپذیرفتیم. در بررسی‌هایی که روی فاکتورهای ارائه‌شده داشتیم، متوجه شدیم که رقم‌های ارائه‌شده از قیمت‌های اصلی بیشتر است. به همین دلیل به تعزیرات شکایتی را مطرح کردیم. البته یک فاکتور مربوط بود به پرواز دوحه به تهران که دیدیم به‌جای رقم 550 میلیون تومان عدد یک‌میلیارد تومان در آن قید شده است! به همین دلیل تصمیم گرفتیم صبر کنیم و موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کنیم.»

 صدری به‌دنبال پرداخت طلب بود

لشگری در پایان گفت: «اینطور که می‌گویند صدری تعامل نداشت اصلا درست نیست. ایشان سخت به‌دنبال این بود که توافق حاصل شود. دوستان در زمان مدیریت‌های قبلی هیچ شکایتی نکردند و حالا به‌دنبال شکایت هستند. بدون تعارف اینجا هر پولی که می‌آید بلافاصله بابت بدهی‌ها پرداخت می‌شود تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود، اما متاسفانه برخی دوستان هیچ همکاری‌ای با باشگاه نمی‌کنند و می‌خواهند همه مشکلات را گردن باشگاه و مدیریتش بیندازند. جالب است همگی هم ادعای پرسپولیسی بودن هم دارند، با وجود اینکه از شرایط باشگاه خبر دارند، اما هیچ همکاری‌ای با ما نمی‌کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار