• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۲۰ - ۰۰:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاهی به سایر دیدارهای امروز در انتخابی آسیا

شرایط نامساعد مربیان هلندی

در گروه Aکره‌جنوبی که پس از کسب تساوی در تهران همچنان در رده دوم گروه قرار گرفته و شرایط خوبی در جدول دارد به مصاف امارات خواهد رفت. اماراتی‌ها به‌نظر می‌رسید یکی از تیم‌های مدعی این گروه خواهند بود و می‌توانند برای دو تیم مدعی ایران و کره‌جنوبی دردسرساز شوند اما این تیم از 4بازی اخیر خود تنها سه تساوی به‌دست آورده و با شکست برابر ایران فعلا در رده چهارم گروه قرار دارد.

شرایط نامساعد مربیان هلندی

به گزارش «فرهیختگان»، امروز علاوه‌بر دیدار ملی‌پوشان ایران برابر لبنان، چند مسابقه دیگر نیز در مرحله انتخابی منطقه آسیا برگزار می‌شود. در گروه Aکره‌جنوبی که پس از کسب تساوی در تهران همچنان در رده دوم گروه قرار گرفته و شرایط خوبی در جدول دارد به مصاف امارات خواهد رفت. اماراتی‌ها به‌نظر می‌رسید یکی از تیم‌های مدعی این گروه خواهند بود و می‌توانند برای دو تیم مدعی ایران و کره‌جنوبی دردسرساز شوند اما این تیم از 4بازی اخیر خود تنها سه تساوی به‌دست آورده و با شکست برابر ایران فعلا در رده چهارم گروه قرار دارد. آنها برای دیدار امروز و همچنین مصاف روز سه‌شنبه برابر لبنان، فابیو دلیما را به‌دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ دراختیار نخواهند داشت. این بازیکن برزیلی‌الاصل که در تیم الوصل بازی می‌کند در این شرایط نمی‌تواند تیم‌ملی کشورش را همراهی کند و برای ادامه درمان به امارات برگشته است.

برت فن‌مارویک، سرمربی امارات که هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و در این شرایط خطر اخراج را به‌خوبی حس می‌کند بعید نیست در پایان دیدارهای این هفته و درصورتی که تیمش همچنان در حسرت برد باقی‌مانده باشد از سمتش برکنار شود. ناکامی در این دو دیدار امیدهای امارات را برای رسیدن به جام‌جهانی تا حد زیادی کاهش خواهد داد. رسانه‌های این کشور معتقدند سرمربی هلندی برای این دیدار چند تغییر در ترکیب تیمش به‌وجود خواهد آورد تا شاید بتواند عملکرد بهتری برابر یکی از مدعیان گروه ارائه کند. درسوی دیگر میدان نیز پائولو پینتو پرتغالی امیدوار است بازهم با درخشش هیونگ‌میون سون، ستاره تیمش در خط‌حمله بتواند سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کند و شرایط بهتری برای صعود از این گروه داشته باشد. کره‌ای‌ها اگرچه در این مرحله در گلزنی عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند اما با جمع‌آوری امتیازات لازم به‌خوبی توانسته‌اند خود را به‌عنوان یکی از مدعیان صعود مطرح کنند.

دیگر دیدار این گروه را عراق و سوریه برگزار خواهند کرد. عراقی‌ها که با به خدمت گرفتن دیک ادووکات باتجربه امیدوار بودند بتوانند با کمک این مربی هلندی دومین جام‌جهانی خود را تجربه کنند فعلا در جدول اوضاع مساعدی ندارند و در این دیدار که در دوحه قطر برگزار می‌شود به‌دنبال نخستین برد خود پس از 4بازی نه‌چندان خوب هستند. آنها اگرچه در شروع کار خود در سئول یک تساوی ارزشمند به‌دست آوردند اما با شکست برابر ایران و دو تساوی مقابل امارات و لبنان حالا با سه امتیاز رده پنجم را دراختیار دارند. به نوشته رسانه‌های عراقی، این تیم درحال حاضر هیچ مصدومی ندارد و ادووکات در تلاش است تا بتواند از این مسابقه حساس سه امتیاز را کسب کرده و در دور برگشت همچنان امیدوار باقی بماند. ملی‌پوشان عراقی طی روزهای اخیر تمرینات آماده‌سازی خود را در دوحه پیگیری کرده‌اند و به‌خوبی می‌دانند که سوریه با وجود شکست در دیدار قبلی برابر لبنان تیمی خطرناک است که می‌تواند برای این تیم دردسرساز شود. با این حال رسانه‌های این کشور نگران عملکرد تیم خود در دیدارهای اخیر هستند و معتقدند عراق با وجود به خدمت گرفتن مربی باتجربه‌ای همچون ادووکات هنوز نتوانسته عملکردی مطلوب ارائه کند و با ادامه این روند امیدی به موفقیت این تیم در این گروه و حتی قرار گرتن در رتبه سوم جدول برای رسیدن به دیدارهای پلی‌آف نخواهد داشت.

در دیگر گروه این مسابقات استرالیا و عربستان یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله را برگزار می‌کنند. عربستان که هر 4بازی قبلی خود را با برد پشت‌سر گذاشته امیدوار است با غلبه بر تیم دوم جدول امیدهایش برای صعود را افزایش دهد اما استرالیا هم پس از شکست دور قبل برابر ژاپن برای ماندن در جمع مدعیان به امتیازات این دیدار خانگی نیاز دارد. در این گروه ژاپن پس از دو شکست ناباورانه برابر عربستان و عمان شرایط خوبی در جدول ندارد و البته امروز در دیدار راحت خود با ویتنام به‌دنبال یک برد پرگل خواهد بود تا بتواند رتبه بهتری در جدول پیدا کند. عمان نیز با هدایت برانکو ایوانکوویچ عملکرد خوبی در دیدارهای اخیرش داشته و فعلا رده سوم را با 6امتیاز به خود اختصاص داده است اما دیدار امروز آنها در زمین چین بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. به‌خصوص که حریف در دیدارهای قبلی خود تنها یک برد را تجربه کرده و در شرایط کنونی امید زیادی به صعود ندارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار