• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۱۷ - ۰۳:۱۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مدعی قهرمانی هستیم

آشتی مردم با کشتی اتفاق قشنگ امسال بود

مسابقات در سطح مناسبی برگزار شد و تیم ما تقریبا به هدف‌هایی که داشتیم رسیدند و غیر از تیم ما که هدف‌مان صدرنشینی بود و به آن رسیدیم تیم‌های دیگر هم تقریبا به هدف‌هایی که داشتند رسیدند.

آشتی مردم با کشتی اتفاق قشنگ امسال بود

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: فرنگی‌کاران دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای راه لیگ برتر صدرنشین شدند تا زنگ مدعی بودن برای سکو را برای دیگر تیم‌ها به صدا درآورند. تیم‌هایی که البته برای روی سکو رفتن حتی به فکر اضافه کردن کشتی‌گیر خارجی به ترکیب تیم خود هستند ولی دانشگاه آزاد اسلامی‌ها که سیاست استفاده از ورزشکاران داخلی به‌خصوص ورزشکاران جویای‌نام را در برنامه دارند سعی دارند با داشته‌هایشان به مصاف حریفان بروند. در رقابت‌هایی که تیم‌ها در گروه با یکدیگر رقابت می‌کنند فقط یک تیم از هر گروه به مرحله بعد می‌رود که فعلا دانشگاه آزاد اسلامی‌ها جواز صعود به مرحله بعد را هم در کشتی فرنگی و هم کشتی آزاد در دست دارند که البته باید دید در ادامه راه چه چالش‌هایی سر راه دو بنده‌پوشان دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت. به بهانه این صدرنشینی با «مجید رمضانی» سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو کرده‌ایم و او نیز پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که در ادامه می‌خوانید.

صدرنشین لیگ هستید، تحلیل‌تان را از مسابقاتی که حضور داشتید بگویید. از عملکرد شاگردان‌تان راضی هستید؟

مسابقات در سطح مناسبی برگزار شد و تیم ما تقریبا به هدف‌هایی که داشتیم رسیدند و غیر از تیم ما که هدف‌مان صدرنشینی بود و به آن رسیدیم تیم‌های دیگر هم تقریبا به هدف‌هایی که داشتند رسیدند. تیم‌های شهرستانی یک سری نفرات را از بیرون گرفته یا از نفرات خودشان استفاده کرده بودند که معتقدم این اتفاق برای شهرستان‌ها بسیار خوب است و کار را برای تیم‌هایی که مدعی هستند سخت می‌کند چون در هر صورت تیم‌های دیگر چیزی برای از دست دادن جلوی تیم‌های مدعی مانند ما ندارند ولی به‌طور کلی رقابت‌ها در سطح خوبی برگزار شد و به غیر از یکی دو مورد از بچه‌ها خدا را شکر راضی بودم.

دانشگاه آزاد اسلامی‌های لیگ سال گذشته در المپیک و مسابقات جهانی درخشیدند، چند درصد این ظرفیت امسال در اختیار تیم قرار دارند و اینکه شاکله تیم سال گذشته را حفظ کردید؟

تیم ما پارسال تیم جوان و تازه پاگرفته‌ای بود که خدا را شکر از تیم ما دو سه کشتی‌گیر به تیم ملی بزرگسالان و چند نفری هم به تیم ملی جوانان رفتند. تا آنجایی که توانستیم شاکله تیم را حفظ کردیم ولی خب بعضی مواقع به خاطر شرایط مالی و مساله شهرستانی بودن بچه‌ها که به‌طور مثال آمل خودش تیم داده بود و کشتی‌گیری مانند ناصر علیزاده دیگر نمی‌توانست برای دانشگاه کشتی بگیرد به همین خاطر نمی‌شود تمام نفرات را حفظ کرد ولی تا جایی که شد تیم را حفظ کردیم و نگذاشتیم شاکله‌اش از هم بپاشد و برای سال‌های بعد هم ان‌شاءالله با همین تیم در مسابقات خواهیم بود؛ چراکه تیم ما خیلی جوان است و برایش برنامه‌ریزی داریم.

از ترکیب تیم فرنگی دانشگاه بگویید و آیا از ترکیب ورزشکاران جوان و باتجربه مانند سال گذشته استفاده شده است؟

ترکیب تیم ما جوان بود؛ چراکه بیشتر بچه‌ها جوان هستند ولی کنار آنها دو سه کشتی‌گیر باتجربه اضافه کردیم که این بچه‌ها مانند امیر قاسمی روحیه و افتخار تیم هستند، این بچه‌ها بزرگ‌ترند، به درد تیم می‌خورند و خیلی به ما کمک کردند و ما هم تا جایی که می‌توانیم باید به آنها کمک کنیم.

امسال دانشگاه را روی سکوی قهرمانی فرنگی می‌بینیم؟

بله، تیم ما امسال به‌طور حتم مدعی قهرمانی است، البته اینکه اول، دوم یا سوم ‌شویم اصلا معلوم نیست؛ چراکه کشتی ورزش بی‌رکوردی است ولی روی کاغذ ما مدعی هستیم. حالا باید پیش رفت تا دید تیم‌های دیگر چه می‌کنند؛ چراکه تیم‌های دیگر در تلاش هستند و خب بودجه دانشگاه هم محدود است و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم این گونه است که تا جایی که در توانش است هزینه کند. به‌طور مثال بعضی تیم‌ها به دنبال کشتی‌گیر خارجی هستند ولی سیاست دانشگاه آزاد اسلامی گرفتن کشتی‌گیر خارجی نیست ولی ما مدعی سکو هستیم.

نقاط قوت و ضعف لیگ کشتی ایران از نگاه شما چست؟

هنوز خیلی پیش نرفتیم که نقطه ضعف لیگ را بدانیم، به هر حال هفته اول لیگ بود و با هر شرایطی که توانستند برگزارش کردند ولی به‌طور کلی به عقیده من سازمان لیگ قوی عمل کرده است. هر چند ما پارسال یک‌سری مشکلات هم با هم داشتیم ولی باز هم قوی عمل کرد و سال گذشته در آن شرایط بحرانی توانست لیگ را برگزار کند و فینال را هم به زیبایی هر چه تمام‌تر برگزار کرد و امسال هم منتظریم ببینیم به امید خدا چگونه پیش خواهد رفت.

حمایت از فرنگی کاران دانشگاه آزاد اسلامی چطور است و آیا امکانات کافی در اختیار تیم قرار دارد؟

خداراشکر چند جلسه‌ای که با دکتر لشگری و اساتیدی که مسئول تیم‌های ورزشی دانشگاه هستند داشتم آنها را در زمینه ورزش با فکر روشن دیدم و تشکر می‌کنم از آنها چون در حد توان‌شان امکانات را در اختیارمان قرار دادند و خداراشکر همه چیز خوب است و اگر یک موقعی چیزی لازم داشتیم به ما کمک می‌کنند.

از روند رو به رشدی که در کشتی ایران هم دیده می‌شود بگویید، دوباره مردم با کشتی آشتی کردند، این روی آینده کشتی تاثیری می‌گذارد؟

بله این موضوع خیلی برای همه قشنگ بود و این آشتی مردم با کشتی کاملا مشهود بود و این مدیون مدال‌هایی است که بچه‌ها زحمت کشیدند و گرفتند و ما هم راضی هستیم چون هر چی به کشتی توجه بیشتری شود به نفع کشتی است از ورزشکار گرفته تا مربی و مسئول و علاقه‌مندان و درنهایت به نفع جامعه کشتی خواهد بود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار