• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۱۵ - ۰۰:۵۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
استقلال در لحظات آخر برد را از دست داد ولی صدرنشین شد

پاتک‌ سربازها

در دو دیدار آغازین هفته چهارم تیم‌های فوتبال هوادار و پدیده خراسان در ورزشگاه انقلاب کرج و تراکتور و پیکان در ورزشگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند؛ در کرج شاگردان رضا عنایتی تاریخ‌سازی کردند و توانستند با نتیجه 2بر صفر حریف بحران‌زده خود را شکست دهند تا نخستین پیروزی هوادار در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد.

پاتک‌ سربازها

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌ فوتبال استقلال از ساعت 16 دیروز در هفته چهارم لیگ برتر در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف فجرسپاسی رفت و با نتیجه یک-یک متوقف شد. کوین یامگا در دقیقه 60 از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زد و سیروان قربانی در دقیقه 5+90 گل تساوی فجر را به ثمر رساند.

برای تیم فجر، ایمان صادقی، عرفان معصومی، محمد قنبری، علی مولایی، سیروان قربانی، سعید زارع، حمید نعمتی (74- سجاد عبدویی)، احمد زنده‌روح، میلاد احمدی (84- علی نبی‌زاده)، رضا آقابابایی(90- اتابک زارعی) و محمد کاظمی (74- حسین مهربان) بازی کردند و در ترکیب استقلال هم حسین حسینی، محمد دانشگر، حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری (کاپیتان)، جعفر سلمانی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند (69- زبیر نیک‌نفس)، کوین یامگا، امین قاسمی‌نژاد (69- ارسلان مطهری)، رودی ژستد (69- امیرحسین حسین‌زاده) به میدان رفتند.  در دقیقه 19 یامگا با نفوذ به محوطه جریمه استقلال در موقعیت تک‌به‌تک با دروازه‌بان فجر توپ را به بیرون زد تا مهم‌ترین موقعیت این تیم از دست برود. در دقیقه 57 یامگا باز هم در محوطه جریمه فجر صاحب موقعیت بود که ضربه او پس از برخورد به مدافع فجر راهی کرنر شد. در دقیقه 58 خطا روی محمد دانشگر باعث شد داور به سود استقلال پنالتی اعلام کند. یامگا بازیکن فرانسوی استقلال پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. در دقیقه 2+90 بازیکن فجر در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. کلانتری، سرمربی فجر که اعتراض شدیدی می‌کرد با کارت زرد جریمه شد. در دقیقه 5+90 ارسال از روی نقطه کرنر و ضربه سر سیروان قربانی تبدیل به گل شد تا بازی به تساوی کشیده شود. به این ترتیب استقلال بعد از سه برد پیاپی متوقف شد و این درحالی است که در طول برگزاری مسابقات لیگ برتر تاکنون سابقه نداشته که استقلال از چهار مسابقه ابتدایی ۱۲ امتیاز کسب کند و شاگردان مجیدی تنها دقایقی با ثبت یک رکورد فاصله داشتند.

در این بازی امین قاسمی‌نژاد برای اولین‌بار به‌عنوان بازیکن فیکس در ترکیب قرار گرفت و ژستد خرید خارجی آبی‌ها هم زوج او در خط حمله بود که موفقیتی نداشتند و هر دو در اواسط نیمه دوم تعویض شدند.

 سومین شکست تراکتور نخستین پیروزی هوادار

در دو دیدار آغازین هفته چهارم تیم‌های فوتبال هوادار و پدیده خراسان در ورزشگاه انقلاب کرج و تراکتور و پیکان در ورزشگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند؛ در کرج شاگردان رضا عنایتی تاریخ‌سازی کردند و توانستند با نتیجه 2بر صفر حریف بحران‌زده خود را شکست دهند تا نخستین پیروزی هوادار در تاریخ لیگ برتر رقم بخورد. محمد قاضی در دقیقه 9 و نیما انتظاری در دقیقه 41 برای هوادار گلزنی کردند.

در تبریز هم تراکتور با نتیجه 2 بر یک مغلوب پیکان شد. در ابتدای این دیدار پیمان بابایی روی ارسال از جناح راست و ضربه سری که روی تیر یک زد، گل نخست تراکتور را به ثمر رساند. در ادامه اما پیکان به بازی برگشت و ابتدا با شوت اسماعیل بابایی در دقیقه 36 گل نخست پیکان به ثمر رسید. محمدجواد آزاده هم دو دقیقه بعد روی غفلت مدافعان تراکتور گل دوم و پیروزی‌بخش پیکان را به ثمر رساند. این سومین شکست تراکتور در چهار هفته ابتدایی بود. تنها پیروزی این تیم مقابل صنعت نفت بحران‌زده منصوریان اتفاق افتاد که بدون امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

 سپاهان دربی را باخت استقلال صدرنشین شد

ذوب‌آهن اصفهان در آخرین دیدار روز نخست از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه فولادشهر میزبان سپاهان اصفهان بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید. سجاد دانایی در دقیقه 57 تنها گل گاندوها را به ثمر رساند. سپاهان در دقیقه 38 صاحب ضربه پنالتی شد که سجاد شهباززاده آن را از دست داد و اخراج جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 68، کار را برای شاگردان محرم نویدکیا دشوارتر کرد. این نتیجه، نخستین ناکامی سپاهان در لیگ بیست‌ویکم بود و استقلال را با 10 امتیاز، در صدر جدول لیگ برتر نگه داشت. سپاهان با 9 امتیاز، به رده دوم جدول سقوط کرد و ذوب‌آهن با 6 امتیاز، خود را به رتبه هفتم جدول رساند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار