• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۱۲ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

برنامه فعالان دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف برای ۱۳ آبان

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برنامه‌ای با عنوان «آمریکا تنها میان موریانه‌ها» را همزمان با روز 13 آبان برگزار می‌کند. برنامه‌ای که در آن مهدی خانعلی‌زاده دکتری روابط بین‌الملل و مسعود سلیمانی استاد این دانشگاه حضور داشته و قرار است این برنامه از طریق بستر فضای مجازی دنبال شود.

برنامه فعالان دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف برای ۱۳ آبان

در کنار برنامه‌هایی که قرار است توسط این 4 تشکل در تهران برگزار شود، فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف چه آنهایی که کیلومترها از پایتخت فاصله دارند، چه آنهایی که در خیابان‌های تهران مستقر هستند، نیز برنامه‌های مختلفی را در این زمینه تدارک دیده‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان یکی از همان دانشگاه‌هایی است که به مناسبت این روز، اقدام به برگزاری نشست تخصصی با محوریت «جایگاه جنبش دانشجویی در تعمیق استکبارستیزی» کرده است، برنامه‌ای که دیروز با حضور علی پناه‌قره‌باغی، استاد دانشگاه و کارشناس‌ سیاسی و دانشجویان برگزار شد.»

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم برنامه‌ای با عنوان «آمریکا تنها میان موریانه‌ها» را همزمان با روز 13 آبان برگزار می‌کند. برنامه‌ای که در آن مهدی خانعلی‌زاده دکتری روابط بین‌الملل و مسعود سلیمانی استاد این دانشگاه حضور داشته و قرار است این برنامه از طریق بستر فضای مجازی دنبال شود.

برخی از تشکل‌های دانشجویی نیز دست به اقدام جالبی زده‌اند، به‌طور مثال بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی فراخوان تولید محتوای تصویری و دیجیتال را با عنوان «روایت تسخیر» منتشر کرد. پویشی که قرار است در حوزه تولیدات چندرسانه‌ای فعال باشد و علاقه‌مندان می‌توانند با انتشار تولیدات خود در محور‌های تسخیر لانه جاسوسی در فضای سایبر، روایت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای نسل جدید، شکستن هژمونی آمریکا در فضای سایبر، شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، تروریسم سایبری، ترور سایبری شهید سلیمانی و تشکیل کمپین‌های ضدآمریکایی در این پویش شرکت کنند. طبق اعلام مسئولان بسیج این دانشگاه، زمان برگزاری این پویش از ۹ تا ۱۳ آبان اعلام شده و به ایده‌های برتر جوایز ۳۰۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.

سعید یوسفی، مسئول بسیج دانشجویی استان فارس نیز پیش‌تر در نشست خبری اعلام کرده بود: «برپایی نشست‌های تخصصی، پرسش و پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، مناظره، همایش، جلسات روشنگری و تحلیل سیاسی، صندلی داغ و حلقه‌های معرفتی ازجمله برنامه‌های دهه استکبارستیزی در دانشگاه‌های استان فارس است.»

به گفته او برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه کاریکاتور با موضوع بصیرت، ایستگاه صلواتی، نصب تمثال شهدای دانش‌آموز در برنامه‌های دانشگاهی ۱۳ آبان، برگزاری مسابقات فرهنگی مانند نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، روزنامه‌دیواری، مسابقه شعر و داستان با موضوع ۱۳ آبان و استکبارستیزی و شخصیت امام راحل، برگزاری مسابقه از وصیت‌نامه شهدای دانش‌آموز و دانشجو در دانشگاه‌های فارس هم از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود. همچنین قرار است شب شعر و محافل شعرخوانی دانش‌آموزی و دانشجویی با موضوع مبارزه با استکبار نیز در این استان برگزار شود.  مسئول بسیج دانشجویی استان فارس گفته بود: «اجرای نمایش تئاتر خیابانی، چاپ نشریه، ویژه‌نامه‌ها، بروشور و صدور بیانیه با موضوع ۱۳ آبان، تولید و انتشار کلیپ، عکس‌نوشته اینفوگرافی، موشن‌گرافی با موضوع ۱۳ آبان و نشر بیانات مقام‌معظم‌رهبری و امام راحل در بستر فضای مجازی، راه‌اندازی کمپین‌هایی نظیر دشمن‌شناسی و استکبارستیزی، حضور دانشجویان، کارشناسان و چهره‌های مطرح در حوزه تاریخ انقلاب به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، اکران فیلم و مستند از برنامه‌های دیگری است که به مناسبت دهه استکبارستیزی در دانشگاه‌های استان فارس برگزار می‌شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار