• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۰۹ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز:

دانشجویان در رویدادهای ملی به‌خوبی پای کار آمدند

در نشریات و کانون‌ها ما تنوع موضوع داریم. به عبارت بهتر موضوعات علمی، اجتماعی، فرهنگی و در شاخه‌های مختلف هنری و اجتماعی، دینی، ورزشی و... کانون‌ها و نشریات متنوعی را تشکیل داده‌ایم. این موارد از جمله آیتم‌هایی بود که بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.

دانشجویان در رویدادهای ملی به‌خوبی پای کار آمدند

وحیدی‌مهر، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درخصوص عملکرد این واحد براساس امتیازات کسب‌شده در کارنامه فرهنگی دانشگاه گفت: «نمره کسب‌شده توسط این واحد دانشگاهی بالای 2 هزار بوده و البته اگر بالاترین نمره که همان 2500 است را نیز کسب می‌کردیم، بازهم فاصله زیادی با معیارها، آرمان‌ها و وظایفی که برعهده ما گذاشته شده است داریم.»  او ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز توانست در کارنامه فرهنگی دانشگاه با درجه خیلی خوب شناخته شده و امیدوارم با فعالیت‌های کیفی و کمی بیشتر موفقیت‌های بیشتری را کسب کرده و در سال‌های آینده با درجه عالی در کارنامه فرهنگی شناخته شویم.»  او در پاسخ به این سوال که بالاترین آیتم‌های واحد تبریز در کارنامه فرهنگی در کدام حوزه‌ها بوده است، توضیح داد: «دانشجویان این واحد دانشگاهی درمورد رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی به‌خوبی پای‌کار آمده و هم استان آذربایجان شرقی و هم واحد تبریز در این حوزه به‌خوبی درخشید. هرچند ایراداتی نیز در این حوزه وجود داشت، اما درمقابل محسنات این رویداد عظیم، این ایرادات بسیار ناچیز بودند. پیام رهبر معظم انقلاب نیز باعث شد تمام سختی‌های طی‌شده در این مسیر برای برگزارکنندگان آسان شود.»

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: «به‌غیر از رویداد ملی، در زمینه‌های دیگر ازجمله مناسبت‌های ملی و مذهبی و همچنین در زمینه امور زنان و خانواده نیز کارهای خوبی انجام شد و ابتکاراتی نیز در این راستا انجام گرفت. ازجمله آنکه در گروه‌های مختلف فضای مجازی اعم‌از واتس‌اپ مسئول امور زنان و خانواده این واحد دانشگاهی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت داشتند. همچنین در فاکتورهای دیگر مثل مشکلات منطقه‌ای مانند دریاچه ارومیه نیز اقداماتی انجام دادیم.»

  ساماندهی 83 استاد واحد تبریز در قالب 15 کارگروه فرهنگی

او ادامه داد: «به‌طور مثال یک مجموعه‌ای از اساتید برای پایش مسائل مربوط به دریاچه ارومیه تشکیل و تفاهمنامه‌هایی نیز با استانداری در همین راستا منعقد شد. این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت و سرعت بیشتری نیز به خود خواهد گرفت. استفاده از ظرفیت خوب اساتید رشته‌های مختلف درقالب بخشنامه نوع الف و ب از دیگر اقداماتی بود که انجام شد. حدود 83 نفر از اساتید رشته‌های مختلف با فرم‌هایی که به آنها داده بودیم با اختیار خودشان تکمیل و در 15 کارگروه فرهنگی ساماندهی شدند.»  وحیدی‌مهر عنوان کرد: «در نشریات و کانون‌ها ما تنوع موضوع داریم. به عبارت بهتر موضوعات علمی، اجتماعی، فرهنگی و در شاخه‌های مختلف هنری و اجتماعی، دینی، ورزشی و... کانون‌ها و نشریات متنوعی را تشکیل داده‌ایم. این موارد از جمله آیتم‌هایی بود که بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داد.»

  باید در زمینه تشکل‌های اسلامی فعالیت بیشتری داشته باشیم

او درخصوص نقاط ضعف واحد تبریز در حوزه فرهنگی نیز صحبت به میان آورد و گفت: «در زمینه امور مربوط به تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان باید فعالیت خود را بیشتر کنیم. تشکل‌‌های اسلامی اساتید باید رونق بیشتری به خود گرفته و همچنین باید فعالیت خود را درمورد رعایت آراستگی و بخشنامه‌ای که دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا ابلاغ کرده بود، بیشتر کنیم. البته قدم‌هایی در این خصوص برداشته شده است که کافی نیست.»  معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: «متاسفانه در حوزه تشکل‌ها عملکرد خوبی نداشته‌ایم تا جایی که به‌صورت رسمی تشکل استادی نداریم. البته این تشکل‌ها به‌صورت غیررسمی فعالیت دارند، اما به‌صورت رسمی که دارای اساسنامه و مجوزدار باشند، نیست. درمورد تشکل‌های اسلامی دانشجویان نیز باید قوی‌تر از این عمل کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار