• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۰۹ - ۰۳:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مهاجم ایرانی زنیت درگیر حاشیه بزرگی شد

دردسر ۷۵۰ هزار یورویی سردار

انتشار گزارشی از سردار آزمون در یکی از رسانه‌های روسی حواشی عجیبی را برای این مهاجم ایرانی ایجاد کرد.

دردسر ۷۵۰ هزار یورویی سردار

به گزارش «فرهیختگان»: انتشار گزارشی از سردار آزمون در یکی از رسانه‌های روسی حواشی عجیبی را برای این مهاجم ایرانی ایجاد کرد. روز گذشته سایت «اسپورت‌اکسپرس» روسیه در مطلبی از اتفاقاتی خبر داد که احتمالا نقش مهمی در تصمیم آزمون برای ترک لیگ روسیه و بازی در تیمی جدید در خارج از این کشور را دارد. این سایت در گزارش خود اینچنین نوشت: «به‌نظر می‌رسد یکی از دلایلی که سردار آزمون می‌خواهد هرچه زودتر لیگ روسیه را ترک کند و در کشور دیگری فوتبالش را ادامه دهد به یک پرونده قضایی درباره سرپرستی یک بچه برمی‌گردد و البته این مهاجم ایرانی نمی‌خواهد بپذیرد که پدر این بچه است. دختری در شهر کازان به اسم آلیا مدعی شده دختری که در ماه می (اردیبهشت) به‌دنیا آورده متعلق به سردار آزمون است و اگر بتواند در دادگاه این موضوع را ثابت کند می‌تواند غرامتی هنگفت از او بگیرد. اگرچه این بازیکن این اتهام را قبول نکرده است اما گفته می‌شود ماهی 12هزار روبل برای این مادر می‌فرستد تا هزینه‌ این بچه شود. با این حال آلیا ظاهرا به این مقدار قانع نیست و تصمیم دارد به کمک وکلایش برای پولی به‌مراتب بیشتر تلاش کند. او درخواست داده تا 25درصد از درآمد سالیانه آزمون که در زنیت مبلغی بالغ بر 3میلیون یورو است به او برسد که به این ترتیب صاحب 750هزار یورو خواهد شد که در روسیه کم‌سابقه است. مادر این بچه فعلا ترجیح داده هویتش مخفی بماند و تنها اطلاعاتی که از او به بیرون درز کرده نام کوچکش و همچنین شهر محل زندگی اوست. آندری دیمیتریف، وکیل این زن می‌گوید: «عده‌ای تصور می‌کنند او به‌دنبال شهرت است تا خود را مشهور کند اما اصلا این‌طور نیست و حتی دوست ندارد فعلا هویتش افشا شود. او هم‌اکنون یک دختر 5ماهه دارد و فعلا وقت چنین کارهایی را ندارد. شاید بعد از دادگاه هویت او مشخص شود اما فعلا در همین حد می‌توانم بگویم که او در کازان زندگی می‌کند و از سال2019 با آزمون ارتباط داشته است.» گفته می‌شود این دو نفر مدتی پیش از اینکه آزمون به زنیت ملحق شود با هم آشنا شده‌اند و تا بهار امسال نیز با هم در ارتباط بوده‌اند. این بازیکن ایرانی البته بیشتر تلاش کرده تا چنین روابطی را با توجه به اینکه در کشورش چندان مورد قبول نیست مخفی نگه دارد. او تلاش می‌کند با توجه به اینکه این روابط در کشورش مرسوم و مورد پسند نیست تا حد امکان آن را علنی نکند. این داستان درصورتی که حقیقت داشته باشد می‌تواند تا حد زیادی به اعتبار او در کشورش لطمه بزند. پیش از این و انتشار تصاویری از رفتارهای غیراخلاقی او با آرتم زیوبا در رختکن تیم و در جریان شادی پس از قهرمانی این تیم در لیگ حاشیه‌ساز شد اما این‌بار ظاهرا ماجرا بسیار جدی‌تر است. او فعلا شخصا دراین‌باره اظهارنظر نکرده اما یکی از افراد نزدیک به او می‌گوید این خبرهای شایعه‌سازی رسانه‌هاست و آن را تکذیب می‌کند. با این حال دیمیتریف در پاسخ به این واکنش گفت: «یکی از وکلای او گفته تمام این حرف‌ها شایعه است اما باید در جواب او بگویم که شایعه زمانی درست می‌شود که مطلبی از کسی نقل‌قول می‌شود که او آن را قبول ندارد اما در این مورد پرونده به دادگاه رفته و در آنجا مشغول بررسی ماجرا هستند. به همین دلیل دیگر نمی‌توان آن را شایعه نامید.»

دادگاه قرار است 8دسامبر تشکیل جلسه داده و دفاعیات دو طرف را بشنود اما درست در همین روز قرار است زنیت در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی برود و به این ترتیب بعید است او بتواند در این جلسه شرکت کند. به گفته وکیلش، موکل او پس از نخستین جلسه دادگاه ممکن است هویت خود را مشخص کند. از طرف دیگر او معتقد است آلیا تلاش داشته مشکل را به‌صورت مسالمت‌آمیز با آزمون حل کند و دوست نداشته کار به دادگاه کشیده شود: «هدف ابتدایی ما توافق دوطرفه بود تا کار به اینجا کشیده نشود. درخواست اصلی ما این است که نقش خود به‌عنوان یک پدر را بپذیرد و همچنین به این کودک کمک کند. البته 12هزار روبلی که برای آلیا فرستاده شده مستقیما از حساب آزمون نبوده اما مشخصا از طرف او بوده است. این یک مدرک مهم برای دادگاه است و سوال ما هم این است که اگر اعتقاد دارید که این یک شایعه است چرا اصلا چنین پولی پرداخت شده است؟ دختر آلیا در ماه می2021 به‌دنیا آمده است و حتی آزمون یک نام برای او پیشنهاد داده بود که مادر بچه اسم دیگری را انتخاب کرد. پیام‌های زیادی بین آنها رد و بدل شده و اسناد تمامی آنها موجود است.»

او همچنین درباره اینکه اگر آزمون در دادگاه حاضر نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد، افزود: «به احتمال زیادی این اتفاق رخ خواهد داد چون آنها با چلسی بازی دارند. البته موضوع مهمی نیست چون ما با وکلای او موضوع را پیش خواهیم برد. غیبت او تاثیری روی پروسه ماجرا نخواهد داشت. با این حال هنوز هم امیدواریم پیش از دادگاه بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم. در غیر این صورت دادگاه تکلیف ماجرا را مشخص خواهد کرد. حتی اگر او کشور را ترک کرده و به تیم دیگری هم برود پرونده روال خود را طی خواهد کرد و مشکلی در این زمینه برای ما پیش نمی‌آید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک