• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۸-۰۳ - ۰۱:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار:

ایجاد آرامش بدون وحدت امکان‌پذیر نیست

بیانیه گام دوم انقلاب به‌معنای آن است که نظام اسلامی به‌دنبال تمدن‌سازی است؛ یکی از زیرساخت‌های اساسی تمدن‌سازی ایجاد آرامش در جامعه است و ایجاد آرامش نیز بدون وحدت امکان‌پذیر نیست، بنابراین اگر مقام‌معظم‌رهبری می‌فرمایند به‌سمت تمدن‌سازی حرکت کرده‌ایم، یکی از زیرساخت‌های اساسی تمدن‌سازی آرامش بوده و آرامش هم مبتنی بر وحدت است.

ایجاد آرامش بدون وحدت امکان‌پذیر نیست

محمد رمضانی، رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار گفت: «نگاه تقریب اسلامی در دانشگاه‌های آزاد کشور موردتوجه قرار گرفته است و در این خصوص نقش دانشگاه صرفا آموزشی نیست و دو رکن اساسی علم و فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود.»

او ادامه داد: «بیانیه گام دوم انقلاب به‌معنای آن است که نظام اسلامی به‌دنبال تمدن‌سازی است؛ یکی از زیرساخت‌های اساسی تمدن‌سازی ایجاد آرامش در جامعه است و ایجاد آرامش نیز بدون وحدت امکان‌پذیر نیست، بنابراین اگر مقام‌معظم‌رهبری می‌فرمایند به‌سمت تمدن‌سازی حرکت کرده‌ایم، یکی از زیرساخت‌های اساسی تمدن‌سازی آرامش بوده و آرامش هم مبتنی بر وحدت است.»

رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار خاطرنشان کرد: «اگر کشمکش وجود داشته باشد، تمدن به‌وجود نخواهد آمد، دستور دین و قرآن این است که با یکدیگر اختلاف و کشمکش نداشته باشیم؛ چراکه شکوه و عظمت‌مان از بین خواهد رفت. در فضای دانشگاه نیز حداقل کاری که می‌توان انجام داد، این است که به دانشجویان و دانشگاهیان اعلام کنیم کشور و نظام نیازمند وحدت هستند.» رمضانی تاکید کرد: «بین شیعه و سنی اختلاف عقیدتی وجود دارد ولی این اختلاف‌ها نباید تبدیل به نزاع شوند. دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی به این مهم کمک می‌کند و درحال‌حاضر در 18 شهر که جمعیت تلفیقی دارند، دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده‌اند. پیام این دفاتر این است که دانشگاهیان بدانند ما نیازمند وحدت هستیم.»

او گفت: «بنابراین می‌توان جلسات تقریب را در دانشگاه برگزار کرد تا دانشجویان، خبرگان شیعه و سنی و... را گردهم جمع کرد و درخصوص وحدت تذکر داد. همین موضوع در ذهن و دل دانشجو تاثیرگذار خواهد بود.»
رئیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار درخصوص برنامه‌های این دفتر در هفته وحدت توضیح داد: «چندین برنامه در هفته وحدت در دستور کار قرار گرفته که برگزاری وبینار درخصوص مسائل افغانستان ازجمله این برنامه‌ها خواهد بود. باید مراقب بود که مساله افغانستان به‌ نزاع مذهبی کشیده نشود و دانشجویان و اساتید باید بدانند که هیچ‌حرکتی در جهان نباید به‌سمت نزاع مذهبی حرکت کند. این دفتر می‌تواند منشأ بسیاری از خدمات فرهنگی و اجتماعی باشد و ارزش‌های متعالی انقلاب‌ اسلامی را در جامعه تقویت کند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار