• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۹ - ۰۲:۴۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
لغو موقت اعتصاب در شهرخودرو با وعده مدیرعامل

معمایی: بازیکن حق دارد، روی چک قاسمی‌نژاد حساب کرده بودیم

بازیکنان: برگشت خوردن چک به ما ربطی ندارد، وعده را عملی کنند /سیدصالحی: کوتاهی نکردیم، هیات‌مدیره درگیر پرونده کوزین بود

به نظر می‌رسد تداخل مشکلات تیم شهرخودرو یا همان پدیده باعث شد مدیران این باشگاه کمی سردرگم شوند و همین نیز بر بی‌برنامگی این باشگاه افزوده است.

معمایی: بازیکن حق دارد، روی چک قاسمی‌نژاد حساب کرده بودیم

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: اعتصاب بازیکنان شهرخودرو یا همان پدیده از تازه‌ترین حواشی این تیم است. تیمی که در میانه‌های فصل قبل به‌دلیل مشکلاتی که برای مالکش به وجود آمد مدتی در اختیار هیات‌فوتبال قرار گرفت. پس از آن وقتی حمیداوی و همکارانش با حکم قضایی موفق به بازپس‌گیری تیم‌شان شدند هرگز آشتی بین هیات‌فوتبال و مسئولان این تیم رخ نداد و تا امروز که هفته اول لیگ برگزار شده، این تیم روی آرامش را به خود ندیده است.

 اعتصاب به‌خاطر 10درصد

قرار بود مسئولان شهرخودرو طبق وعده از پیش تعیین‌شده، قبل از بازی هفته اول این تیم مقابل تیم آلومینیوم 10درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند ولی این اتفاق رخ نداد تا بازیکنان در کنار همه مشکلات به پرداخت نشدن مطالبات‌شان اعتراض کرده و از تمرین کردن اجتناب کنند. آنها ابتدا اعتراض خود نسبت به شرایط موجود را به اطلاع رضا مهاجری، سرمربی این تیم رساندند تا او صدای اعتراضات را به گوش مسئولان باشگاه برساند. همین موضوع باعث شد مسعود معمایی، مدیرعامل باشگاه شهرخودرو به‌سرعت در محل تمرین حاضر شده و با بازیکنان گفت‌وگو کند.

معمایی پس از ملاقات با بازیکنان در گفت‌وگویی با «فرهیختگان» این‌طور می‌گوید: «بازیکنان حق دارند. آنها درحالی‌که از دیگر تیم‌ها پیشنهاد داشتند و شاید پول بهتری هم می‌توانستند بگیرند، با ما قرارداد بستند ولی ما نتوانستیم قراردادشان را ثبت کنیم. به خودشان هم گفته‌ام که شرایط‌شان را درک می‌کنم و از این بابت واقعا ناراحتم. به آنها حق دادم ولی ما برای پرداخت این 10درصد روی چک قاسمی‌نژاد حساب کرده بودیم که برگشت خورد. همه‌‌جوره حق با آنهاست؛ چراکه بلاتکلیف شدند ولی قول می‌دهم از طریق دیگری این 10درصد را به‌‌زودی پرداخت کنیم. به خودشان هم این را گفتم و از آنها مهلت گرفتم.»

 موضع بازیکنان

تعدادی از بازیکنان با صحبت‌های معمایی تصمیم گرفتند فرصت دیگری به مسئولان باشگاه بدهند ولی به نظر می‌رسد چند نفری هم کوتاه نیامده و تمرین نکردند. این بازیکنان هم اقدام دیگری نکردند و به نظر می‌رسد با وجود اینکه معترضانه تمرین نکردند ولی به این مهلت چند روزه راضی هستند.

مهرداد بایرامی یکی از بازیکنان شهرخودرو به «فرهیختگان» گفت: «قول داده بودند ولی وعده‌هایشان را عملی نکردند. ما حق داریم ناراحت باشیم. باشگاه مشکلات زیادی دارد ولی ما نسبت به این وعده‌ای که دادند، حرف می‌زنیم. ما کاری نداریم چرا پرداخت نکردند و چک چه کسی برگشت خورده است؛ حرف ما این است که چون وعده دادند باید سر حرف‌شان باشند. بااین‌حال قول‌های تازه‌ای دادند و ما هم منتظریم این قول‌ها عملی شود.»

مجتبی بیژن هم می‌گوید: «متاسفانه اخبار بد پیرامون تیم ما زیاد است. هر روز در رسانه‌ها خبر تازه‌ای می‌خوانیم و هر روز در تمرینات یک مشکل جدید مطرح می‌شود. واقعا با این وضع شرایط تیم خوب نیست. بازیکنان و مربیان سعی می‌کنند آرامش تیم حفظ شود ولی واقعا ممکن نیست. نمی‌توانیم تمرکز کنیم. هنوز حتی نمی‌دانیم اسم تیم‌مان چیست و مشکلات کی حل می‌شود. بااین‌حال چاره‌ای نداریم و فعلا منتظریم مسئولان باشگاه مشکلات را حل کنند.»

 ترس از بلاتکلیفی

بازیکنان شهرخودرو به‌خوبی در جریان مشکلات مالی باشگاه بودند. آنها می‌دانستند چک قاسمی‌نژاد برگشت خورده و معمایی هم در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود دلیل پرداخت نشدن 10درصد مطالبات بازیکنان قبل از بازی با تیم آلومینیوم برگشت خوردن چک قاسمی‌نژاد است ولی بازیکنان به‌دلیل درپیش داشتن بازی هفته اول سکوت کردند. آنها بعد از اینکه دیدند رضا مهاجری روی سکو است و سیدمهدی سیدصالحی، سرپرست این تیم در بازی حضور ندارد، احساس خطر کرده و معترض شدند. از طرفی قرارداد بسیاری از آنها ثبت نشده بود و این نگرانی وجود داشت که شاید باشگاه به‌دلیل ثبت نشدن قرارداد‌ها 10درصد را پرداخت نکرده است. آنها که دیگر بازیکن تیم شهرخودرو هستند برای همکاری با این باشگاه از بسیاری پیشنهادهای دیگر گذشته‌اند ولی حالا از اینجا مانده و از آنجا رانده شده‌اند. همه این مسائل بازیکنان را ترسانده بود و آنها که نمی‌خواستند در همین ابتدای فصل روز‌های سخت را تجربه کنند، تصمیم گرفتند بلافاصله بعد از بازی با آلومینیوم اعتراض کنند. مدیرعامل باشگاه شهرخودرو می‌گوید: «ما نسبت به اعتراض این بازیکنان بی‌تفاوت نیستیم. حالا که چک قاسمی‌نژاد پاس نشد از طریق دیگری پیگیر هستیم و به‌زودی این 10درصد را به آنها، چه بازیکنانی که قراردادشان ثبت شده و چه آنها که نشده، پرداخت می‌کنیم؛ چراکه همه آنها بازیکنان باشگاه شهرخودرو هستند و این ما بودیم که نتوانستیم قراردادشان را ثبت کنیم.»

 سیدصالحی: درمورد این پرونده کوتاهی نکردیم

به نظر می‌رسد تداخل مشکلات تیم شهرخودرو یا همان پدیده باعث شد مدیران این باشگاه کمی سردرگم شوند و همین نیز بر بی‌برنامگی این باشگاه افزوده است. سیدمهدی سیدصالحی در این مورد به «فرهیختگان» می‌گوید: «همه هدف ما این است که تیم با آرامش‌ به‌کار خود ادامه دهد. قطعا هیچ عمدی در پرداخت نکردن درصدی از قرارداد بازیکنان نبود و برخی مشکلات دست باشگاه را بسته است. از حق نگذریم که مشکلات باشگاه فشار زیادی روی هیات‌مدیره وارد می‌کند. آنها در این هفته به‌شدت پیگیر قرارداد کوزین بودند. ما درمورد این پرونده کوتاهی نکردیم و در جریان بسیاری موارد نبودیم ولی هیات‌مدیره این هفته را به‌جد پیگیر این موضوع بود تا پنجره باز شود. امیدواری زیاد در این مورد وجود دارد و همه می‌خواهیم تیم آرامش داشته باشد. درمورد این 10درصد هم تلاش‌ها ادامه دارد و وعده‌ها عملی می‌شود.»

کوزین رضایت می‌دهد؟

شاید اگر شکایت کوزین و جریمه سنگین فیفا درمورد پرونده این مربی به باشگاه پدیده تحمیل نشده بود، مشکل پرداخت 10درصد هم به وجود نمی‌آمد. مسئولان باشگاه شهرخودرو درحالی وعده پرداخت 10درصد از مطالبات بازیکنان پیش از بازی با تیم آلومینیوم را داده بودند که نه چک قاسمی‌نژاد برگشت خورده و نه شکایت کوزین به دست مسئولان این باشگاه رسیده بود. ازاین‌رو مدیران شهرخودرو با وجود حجم مشکلات نتوانستند این مبلغ را به‌موقع تامین کرده و به بازیکنان برسانند. معمایی مدعی شده از راه دیگری این پول را تهیه کرده و از بازیکنان فرصت گرفته ولی با اقدام سریع بازیکنان این تیم بعید است مدیران شهرخودرو اصلا فرصتی برای خلف وعده پیدا کنند. آنها دیگر می‌دانند اگر پول را ندهند حتی اگر پنجره نقل‌وانتقالات باز شود و قرارداد‌ها را ثبت کنند باز هم این بازیکنان نه تمرین می‌کنند و نه بازی. ازاین‌رو برگشت خوردن چک قاسمی‌نژاد را فراموش کرده و به‌دنبال منبع مالی دیگری برای پرداخت پول می‌گردند.

مسئولان باشگاه شهرخودرو مذاکره با کوزین را آغاز کرده و از وکیل او تخفیف خواستند. وکیل این مربی ایتالیایی بعد از مذاکره با موکلش به باشگاه شهرخودرو وعده داد به‌زودی این مشکل را حل می‌کنند تا پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه باز شود. باید دید کوزین به شهرخودرو چقدر تخفیف می‌دهد و آیا باشگاه در پرداخت مبلغ موردنظر به توافق می‌رسد؟ معمایی می‌گوید: «مذاکرات به‌خوبی پیش می‌رود و آنها قول داده‌اند با ما همکاری کنند و تا هفته بعد پنجره تیم ما باز شود. ازاین‌رو منتظریم طی یکی دو روز آینده این مشکل حل شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک