• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۵ - ۰۰:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی:

سند تحول ۵ ‌ساله برای صدور مباحث علمی تاثیر زیادی خواهد داشت

یک سال برای تدوین سند تحول 5‌ساله برنامه‌ریزی وقت صرف شد که اتفاق مهمی برای ادامه کار دانشگاه آزاد اسلامی است. معتقدم سند تحول 5‌ساله برای صدور مباحث علمی تاثیر زیادی خواهد داشت، زیرا یکی از راه‌هایی که جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در منطقه و دنیا ویژه کرده است، حضور دانشگاه آزاد در رتبه‌بندی‌های جهانی است.

سند تحول ۵ ‌ساله برای صدور مباحث علمی تاثیر زیادی خواهد داشت

علاءالدین بروجردی، معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: «تدوین سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی محصول یک کار جمعی بود. باتوجه به اینکه مقام‌معظم‌رهبری نیز نسبت‌به دانشگاه آزاد اسلامی در رهنمودهای خود حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند و سند گام دوم انقلاب باید مبنای تحرک جدید قرار بگیرد، طبیعتا این فرمایشات باید شکل عملی به خود پیدا کند؛ این‌همه نیازمند برنامه‌ریزی گسترده‌ای در این زمینه بود که این اتفاق با تدوین این سند افتاد.» او اضافه کرد: «یک سال برای تدوین سند تحول 5‌ساله برنامه‌ریزی وقت صرف شد که اتفاق مهمی برای ادامه کار دانشگاه آزاد اسلامی است. معتقدم سند تحول 5‌ساله برای صدور مباحث علمی تاثیر زیادی خواهد داشت، زیرا یکی از راه‌هایی که جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی را در منطقه و دنیا ویژه کرده است، حضور دانشگاه آزاد در رتبه‌بندی‌های جهانی است.» معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «در یک‌ماه گذشته در سفری که به عراق داشتیم، آنها خواستار رتبه زیر 100 شانگهای دانشگاه بودند که خوشبختانه ما این رتبه را کسب کرده بودیم و از این پس نیز تلاش بیشتری در این راستا صورت خواهیم داد تا در سطح منطقه و جهانی جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده و بتوانیم هدفی که مقام‌معظم‌رهبری برای ما ترسیم کردند، که این دانشگاه باید تبدیل به یکی از دانشگاه‌های بزرگ دنیا شود را محقق کنیم.» بروجردی درخصوص دانشجویان بین‌المللی نیز سخن به‌میان آورد و گفت: «از سال‌گذشته تاکنون شاهد رشد 500 درصدی جذب دانشجویان خارجی بودیم، به‌عبارت بهتر، جذب دانشجویان خارجی 5 برابر افزایش پیدا کرده است. در ترم اول 1.7 درصد افزایش جذب دانشجوی خارجی داشتیم؛ یعنی سال گذشته 12 هزار نفر در ترم اول از خارج کشور جذب دانشجو داشتیم که امسال این تعداد به 16 هزار نفر رسیده است و این رشد در آینده هم تداوم خواهد داشت.»

او افزود: «باتوجه به توافقاتی که با چین داریم، توانستیم در رتبه‌بندی شانگهای حضور داشته باشیم. هم‌اکنون ۶۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی دانشجوی خارجی دارند که قرار شد مشخصات واحدهای خوب را به وزارت علوم عراق معرفی کنیم تا بتوانیم دانشجوی عراقی جذب کنیم.» معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما هرساله به میزانی که واحدهایمان ظرفیت جذب دانشجوی غیرایرانی داشته باشند این مهم را دنبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: «یکی از محورهای اساسی سند تحول دانشگاه کیفیت‌گرایی است. البته این بدان معنی نیست که رشته‌هایی در این مسیر حذف شود، بلکه رشته‌هایی که متناسب با نیاز روز جامعه باشد، حتما تقویت خواهد شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار