• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۴ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

فعالیت‌هایمان را در فضای مجازی ادامه خواهیم داد

با توجه به ناگهانی بودن شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا بسیج دانشجویی تهران مرکزی از همان ابتدا سعی کرد تا نیروها را سازماندهی کند و از اواسط اسفندماه بسیج فعال دانشجویی هرشب به صورت شبانه طرح ضدعفونی کردن معابر و محیط‌های عمومی را پیاده می‌کردند و تحت عنوان مدافعان سلامت هرشب ساعت ۲۳ به همراه اعضای بسیج دانشجویی و دیگر اعضا این کار را انجام می‌دادند.

فعالیت‌هایمان را در فضای مجازی ادامه خواهیم داد

امیرحسین محمدپور، معاون هماهنگ‌کننده بسیج دانشجویى دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های این تشکل دانشجویی چه در دوران کرونا و چه ناظر به آینده، گفت: «با توجه به ناگهانی بودن شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا بسیج دانشجویی تهران مرکزی از همان ابتدا سعی کرد تا نیروها را سازماندهی کند و از اواسط اسفندماه بسیج فعال دانشجویی هرشب به صورت شبانه طرح ضدعفونی کردن معابر و محیط‌های عمومی را پیاده می‌کردند و تحت عنوان مدافعان سلامت هرشب ساعت ۲۳ به همراه اعضای بسیج دانشجویی و دیگر اعضا این کار را انجام می‌دادند. تلاش می‌شد تا فعالیت به صورت دانشجویی باشد و از ابتدا و خرید مواد ضدعفونی‌کننده کلیه فعالیت‌ها برعهده دانشجویان بود. همچنین باتوجه به نزدیکی به نوروز ۹۹ سبدهای غذایی نیازمندان را تهیه کردیم و با توجه مقام معظم رهبری در کمک‌های مومنانه، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مرکزی در جمع‌آوری کمک‌های دانشجویی مقدار قابل‌توجهی بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند تهیه کرد و در دسترس آنها قرار داد. پس از آن در فروردین سال ۹۹ بسیج دانشجویی شیلد را پیگیری کرد که برای انجام آن اطلاع‌رسانی عمومی شد و تولید ماسک ویژه پرستاری برعهده واحد خواهران بسیج تهران مرکزی بود. افرادی که امکان حضور در دانشگاه را داشتند به صورت حضوری تولید را انجام می‌دادند و افرادی که امکان حضور نداشتند به صورت خانگی این کار را انجام می‌دادند و بخشی از خواهران که امکان رفت و آمد نداشتند در خانه خیاطی را انجام می‌دادند. نام این طرح عملیات تهیه بسته‌های پیشگیری از کرونا برای خانواده‌های نیازمند بود.»

وی افزود: «همچنین پویش دانشجویی راه‌اندازی کردیم که طی آن دانشجویانی که علاقه‌مند بودند تا به کادر درمان کمک کنند مساله ثبت‌نام‌شان انجام می‌شد و به گروه‌های جهادی که در این راه زحمت آموزش را می‌کشیدند مثل گروه جهادی حضرت نرجس خاتون معرفی و پس از آموزش در سطح بیمارستان‌ها توزیع و اعزام می‌شدند.» او در ادامه خاطرنشان کرد: «همچنین بحث آبمیوه‌گیری را برای توزیع در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرتهران انجام دادیم که طی آن آب‌سیب‌هایی بین بیماران کرونا و کادر درمان بیمارستان‌ها توزیع شد‌.»  معاون هماهنگ‌کننده بسیج دانشجویى دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، ادامه داد: «در دوران کرونا تلاش کردیم تا ارتباط ما با بدنه اعضای بسیج دانشجویی کند نشود و همچنان روند جذب را ادامه دهیم و تربیت نیرو را قطع نکنیم و با شروع سال تحصیلی ۹۹ سرعت بیشتری در جذب نیرو گرفتیم. در ابتدا، برنامه‌ها کلا مجازی برگزار می‌شد اما کم‌کم به ترکیبی از مجازی و حضوری تغییر پیدا کرد. برنامه اول که در این دوران گرفتیم تحت عنوان از کجا شروع شد به بررسی و تحلیل پروژه تغییر رفتار سیاسی مردم همراه با تغییر سبک زندگی آنها می‌پرداخت. همین‌طور حلقه مطالعاتی جنبش‌ها و جریان‌های اسلام‌گرایی معاصر را داشتیم که توسط خواهران مجتمع شهید صدرزاده انجام شد. با تاکید رهبری بر مواسات و همدلی در رمضان سال ۹۹ هزار بسته غذایی تهیه کردیم و بین نیازمندان و محرومان توزیع کردیم که کل هزینه آن از بدنه دانشجویی دانشگاه جمع‌آوری شد و صفر تا 100 آن توسط دانشجویان انجام شد. همچنین فعالیت‌های دیگری مثل گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان‌ها انجام شد و با ارائه پرچم حرم امیرالمومنین و حضرت عباس(ع) به کادر درمان خداقوتی به آنها گفتیم.»

محمدپور خاطرنشان کرد: «برنامه ما این بود که ارتباط ما با اعضا و عناصر بسیج دانشجویی حفظ شود. به همین منظور با اعزام دانشجویان بسیج دانشجویی تهران مرکزی به طرح‌های بسیج دانشجویی که در آن عناصر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد دیگر در کشور نیز حضور داشتند هم ارتباط بین اعضا برقرار شد و هم آموزش‌های لازم را برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی در بسیج دیدند و حتی مهارت‌های لازم مثل تدوین و فتوشاپ و... را آموختند که برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی مفید و لازم است. همچنین با برگزاری وبینار‌های مختلف و دوره‌های آموزشی مختلف در دوران کرونا مساله کسب مهارت‌های لازم چه آموزشی و درسی و چه غیردرسی را برای دانشجویان درنظر گرفتیم. برای حضوری شدن دانشگاه هم از تجربیات این دوران استفاده خواهیم کرد؛ چراکه استفاده از فضای مجازی در دوران کرونا به ما نشان داد که بسیاری از فعالیت‌ها را می‌توان در فضای مجازی با خروجی حداکثری پیاده کرد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار