• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - ۰۲:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج:

۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده دامپزشکی مشغول تحصیل هستند

دانشکده دامپزشکی واحد کرج در رنکینگ‌‌ها همواره در بین دانشکده‌های دامپزشکی سایر واحدهای دانشگاهی اول بوده و در آخرین رنکینگ که مربوط به سال 98 است این دانشکده همردیف برخی دانشکده‌های دولتی ازجمله دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

۱۳۰۰ دانشجو در دانشکده دامپزشکی مشغول تحصیل هستند

 دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1364 به‌عنوان اولین دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد تاسیس شد. این دانشکده مجری دوره‌های دکتری عمومی دامپزشکی، کارشناسی بهداشت موادغذایی دامپزشکی و 4 رشته دکتری تخصصی دامپزشکی شامل انگل‌شناسی دامپزشکی، بیماری‌های طیور و پرندگان، مامایی و تولیدمثل و جراحی دامپزشکی است. این دانشکده همچنین با دو بیمارستان تخصصی دام‌های بزرگ و کوچک، 14 آزمایشگاه و مراکز پرورش اسب، گاو و طیور خدمات آموزشی و پژوهشی را باکیفیت عالی در سطح کشور ارائه می‌دهد.»

سیدحامد شیرازی‌بهشتی‌ها، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج درخصوص پتانسیل‌های این دانشکده توضیح داد: «دانشکده دامپزشکی واحد کرج، قدیمی‌ترین دانشکده در بین دانشکده‌های دامپزشکی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشکده سال 1364 تاسیس شد و از سال 1367 نیز اقدام به پذیرش دوره دکتری عمومی دامپزشکی کرد. این دانشکده درحال‌حاضر دارای یک مقطع دکتری عمومی دامپزشکی و 4 رشته دکتری تخصصی دامپزشکی است که از این 4 رشته دکتری تخصصی، 3 رشته مربوط به دستیاری و یک رشتهPhD  است.»

او اضافه کرد: «رشته‌های دستیاری عبارتند از: جراحی دامپزشکی، مامایی و بیماری‌های تولیدمثل دام و بهداشت و بیماری پرندگان، و رشته PhD نیز رشته انگل‌شناسی دامپزشکی است. از سوی دیگر یک رشته در مقطع کارشناسی داریم که رشته بهداشت و موادغذایی است.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: «دانشکده دامپزشکی واحد کرج در رنکینگ‌‌ها همواره در بین دانشکده‌های دامپزشکی سایر واحدهای دانشگاهی اول بوده و در آخرین رنکینگ که مربوط به سال 98 است این دانشکده همردیف برخی دانشکده‌های دولتی ازجمله دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.»

شیرازی‌بهشتی‌ها با بیان اینکه این دانشکده دارای دو بیمارستان است، اضافه کرد: «بیمارستان تخصصی دام‌های بزرگ و پرندگان صنعتی در شهر نظرآباد واقع شده است. این بیمارستان شامل بخش‌های مختلفی ازجمله بخش داخلی، جراحی، مامایی، تشخیص بیماری‌های پرندگان، بخش آزمایشگاه‌ها، تصویربرداری تشخیصی و... است.»

او درخصوص دومین بیمارستان نیز اظهار کرد: «بیمارستان دوم این دانشکده مربوط به دام‌های کوچک و پرندگان زینتی است که در منطقه عظیمیه شهر کرج واقع شده است. این بیمارستان نیز شامل 4 بخش داخلی، جراحی، آزمایشگاه و تصویربرداری تشخیصی است.»

او با بیان اینکه دانشکده دامپزشکی واحد کرج از امکانات کلینیکی و پاراکلینیکی خوبی برخوردار است، تصریح کرد: «درحال‌حاضر حدود 30 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت در این دانشکده با ما همکاری دارند؛ همچنین حدود 1300 دانشجو مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود 850 نفر دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی و مابقی دانشجویان دکتری تخصصی و کارشناسی هستند.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج اضافه کرد: «فارغ‌التحصیلان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همواره در جایگاه‌های تشخیصی درمانی در بخش خصوصی مشغول کار خواهند شد. تعداد جالب‌توجهی از مدیران دامپزشکی در سطح استان‌های کشور چه در سازمان نظام دامپزشکی و چه شبکه‌های دامپزشکی از فارغ‌التحصیلان ما هستند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار