• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - ۰۲:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و واحد سنندج:

۱۳ آزمایشگاه فعال در دانشکده دامپزشکی سنندج وجود دارد

هدف‌ از تأسیس‌ دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و واحد سنندج تأمین‌ نیروی‌ انسانی‌ متخصص‌ و ماهر برای‌ ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی‌، درمانی‌ و تحقیقاتی‌ در زمینه‌های‌ مختلف‌ علوم ‌دامپزشکی‌ و کشاورزی است که سبب تولید و تأمین‌ بهداشت‌ و سلامت‌ انسان‌ و جامعه‌ می‌شود. به‌ لحاظ ‌گستردگی‌ و پراکندگی‌ مراتع، حوزه‌های آبی و جمعیت دامی اهمیت این مجموعه آموزشی در منطقه غرب کشور دوچندان خواهد شد.

۱۳ آزمایشگاه فعال در دانشکده دامپزشکی سنندج وجود دارد

 دانشکده دامپزشکی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای 16 فضای آزمایشگاهی تخصصی، کلاس‌های آموزشی، سالن پرورش و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی، سالن تشریح و کالبدگشایی دام، گاوداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی، کارگاه پاستوریزاسیون شیر و درمانگاه دامپزشکی است که در مقاطع دکتری حرفه‌ای دامپزشکی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی مهندسی علوم و صنایع‌غذایی، زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی، مرتع و آبخیزداری و شیلات و محیط‌زیست پذیرش دانشجو دارد.»

علی اکبری‌امیری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و واحد سنندج درباره این دانشکده توضیح داد: «این دانشکده از سال 86 پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دامپزشکی را آغاز کرد و اعضای هیات‌علمی آن در تمام تخصص‌های علوم تشریحی، انگل‌شناسی، آناتومی، جنین‌شناسی و... مشغول فعالیت هستند.»

او اضافه کرد: «البته این دانشکده قبل از پذیرش دانشجو در مقطع دکتری، رشته کاردانی دامپزشکی و کارشناسی ناپیوسته علوم آزمایشگاهی و دامپزشکی پذیرش داشت. دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج دارای یک فضای خارج از شهر سنندج در یک مجتمع کشاورزی و دامپروری شامل مرغداری، شیلات و پرورش ماهی سردابی، پرورش گاو شیری و... است.»

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان و واحد سنندج درخصوص پتانسیل‌های دیگر این دانشکده نیز ادامه داد: «همچنین این دانشکده دارای یک کلینیک تخصصی است که در خود دانشکده واقع شده و حدود 13 آزمایشگاه به اضافه سالن تشریح و کالبدگشایی دام، گاوداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی، کارگاه پاستوریزاسیون شیر و درمانگاه دامپزشکی است.»

او تاکید کرد: «هدف‌ از تأسیس‌ این دانشکده تأمین‌ نیروی‌ انسانی‌ متخصص‌ و ماهر برای‌ ارائه‌ خدمات‌ بهداشتی‌، درمانی‌ و تحقیقاتی‌ در زمینه‌های‌ مختلف‌ علوم ‌دامپزشکی‌ و کشاورزی است که سبب تولید و تأمین‌ بهداشت‌ و سلامت‌ انسان‌ و جامعه‌ می‌شود. به‌ لحاظ ‌گستردگی‌ و پراکندگی‌ مراتع، حوزه‌های آبی و جمعیت دامی اهمیت این مجموعه آموزشی در منطقه غرب کشور دوچندان خواهد شد.»

امیری با بیان اینکه رشته‌های این دانشکده فعلا در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی است، افزود: «در هر ترم در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت. همچنین در دو سال گذشته کاردانی دامپزشکی نیز پذیرش خوبی داشته اما دانشجویان در این مقطع به‌صورت کارشناسی ناپیوسته در رشته کارشناسی علوم آزمایشگاهی مشغول تحصیل خواهند شد.»

او بیان کرد: «همچنین پیگیر اخذ مجوز دو رشته دکتری تخصصی هستیم. درحال‌حاضر 20 نفر عضو هیات‌علمی تمام‌وقت و حدود 3نفر نیز استاد حق‌التدریس در این دانشکده مشغول فعالیت هستند. 600 دانشجوی فعال نیز در این دانشکده مشغول تحصیلند و از آنجا که شهر سنندج یک شهر مرزی است بسیاری از این دانشجویان از سیستم نقل‌وانتقالات استفاده کرده و به واحدهای دیگر ازجمله تهران و گرمسار میهمان می‌شوند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار