• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - ۰۲:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه مطرح کرد

حضور ۵۲۰ دانشجو و ۲۹ عضو هیات‌علمی تمام‌وقت در دانشکده دامپزشکی

ساختمان مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و واحد ارومیه مجهز به تمامی آزمایشگاه علوم پایه و پاتوبیولوژی بوده و دارای دو کلینیک تخصصی است. کلینیک حیوانات خانگی در داخل شهر و کلینیک دام‌های بزرگ نیز در خارج از شهر ارومیه مشغول فعالیت هستند. این کلینیک همراه با مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی، دو سالن مرغداری آموزشی و مجهز به تمام بخش‌های تخصصی جراحی-داخلی و مامایی دام بزرگ است.

حضور ۵۲۰ دانشجو و ۲۹ عضو هیات‌علمی تمام‌وقت در دانشکده دامپزشکی

 دانشکده دامپزشکی واحد ارومیه، یکی از باسابقه‌‌ترین دانشکده‌های دامپزشکی کشور است که در مدت زمان فعالیت بیش از سه دهه خود، چهره‌های ملی بسیاری در حوزه دامپزشکی از این استان به کشور معرفی کرده است. اقدامات و فعالیت‌های این دانشکده در چند دهه گذشته، سبب رونق روزافزون دامپزشکی کشور شده و استادان، دانشجویان و فارغ‌‌التحصیلان این رشته با تحقیق و مطالعه در حوزه سلامت غذایی کشور، سلامت دام و طیور کشور را تضمین می‌‌کنند. بیشترین محل درآمد مردم استان آذربایجان‌غربی از بخش کشاورزی و دامپروری است و همین موضوع باعث شده نیاز استان به متخصصان دامپزشکی برای کنترل سلامت دام‌ها ضروری به نظر آید. بنابراین با توجه به جایگاه دامپروری و کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تشخیص این موضوع از سال ۶۷ و با راه‌اندازی رشته دامپزشکی در مقطع دکتری حرفه‌‌ای درصدد فرصت‌سازی و پاسخگویی به نیازهای دامپزشکی استان برآمد.  عبدالرضا رستگارنیا، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و واحد ارومیه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص پتانسیل‌های این دانشکده، گفت: «این دانشکده از سال 1367 تاسیس شد و جزء اولین دانشکده‌های دامپزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است. این دانشکده با یک رشته دکتری حرفه‌ای دامپزشکی کار خود را آغاز کرد و در طول زمان رشته‌های جانبی ازجمله علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و تولیدات دامی به آن اضافه شد.»  او با بیان اینکه درحال‌حاضر دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این دانشکده دایر است، اضافه کرد: «حدود چهار دوره است که در رشته‌های دکتری تخصصی جراحی دامپزشکی و پاتولوژی دامپزشکی در این دانشکده دانشجو پذیرش می‌شود.»

او درخصوص تعداد دانشجویان در این دانشکده نیز توضیح داد: «480 دانشجو در مقطع دکتری عمومی و حدود 40 نفر دانشجوی دکتری تخصصی نیز در این دانشکده مشغول تحصیل هستند. ساختمان مرکزی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و واحد ارومیه مجهز به تمامی آزمایشگاه علوم پایه و پاتوبیولوژی بوده و دارای دو کلینیک تخصصی است.»  رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی و واحد ارومیه درباره این دو کلینیک نیز اظهار کرد: «کلینیک حیوانات خانگی در داخل شهر و کلینیک دام‌های بزرگ نیز در خارج از شهر ارومیه مشغول فعالیت هستند. این کلینیک همراه با مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی، دو سالن مرغداری آموزشی و مجهز به تمام بخش‌های تخصصی جراحی-داخلی و مامایی دام بزرگ است.»

رستگارنیا در ادامه درخصوص تعداد اعضای هیات‌علمی این دانشکده نیز ادامه داد: «29 عضو هیات‌علمی تمام‌وقت در این دانشکده مشغول فعالیت هستند؛ البته به جز این تعداد برخی استادان نیز به‌صورت حق‌التدریس و نیمه‌وقت با ما همکاری می‌کنند.»  او افزود: «آزمایشگاه‌های اختصاصی و سالن تشریح آناتومی، آزمایشگاه فیزیولوژی، سم‌‌شناسی، بافت‌شناسی و آسیب‌‌شناسی، بیوشیمی و سم‌شناسی، جانورشناسی و انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی، آزمایشگاه کنترل کیفی و کمی موادغذایی و... به‌صورت اختصاصی در این دانشکده مشغول فعالیت هستند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار