• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۱ - ۰۲:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گرشاسبی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: به فولاد تعهد دارم، جدایی‌ام نامردی است

چرا هر روز مرا گزینه پرسپولیس می‌کنند؟

حفظ کردن بازیکنان آزاد با پنجره بسته اصلا کار راحتی نبود

ما با شرایط سختی کار را شروع کردیم و با محرومیت عجیبی روبه‌رو بودیم و پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه بسته بود. اما با کار سخت و همراهی همه اعضای باشگاه توانستیم بر مشکلات فائق آییم. حالا این محدودیت هم تمام شده و امیدواریم با همین وضعیت شروع خوبی در لیگ داشته باشیم.

چرا هر روز مرا گزینه پرسپولیس می‌کنند؟

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: ظاهرا امکان ندارد هرچند روز یک‌بار نام برخی از مدیران قبلی باشگاه پرسپولیس به‌عنوان گزینه جدید وزارت ورزش برای مدیریت در باشگاه سرخ پایتخت معرفی نشود. نفراتی مثل حبیب کاشانی و علی‌اکبر طاهری پیش از این گزینه‌های بازگشت بودند و حالا گویی نوبت به حمید گرشاسبی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و مدیر کنونی فولادخوزستان رسیده است که مجددا گزینه وزارت ورزش برای مدیریت در باشگاه پرسپولیس شود! برخی اخبار در فضای مجازی که چنین می‌گوید. به همین بهانه به سراغ گرشاسبی رفتیم تا ببینیم دقیقا چه خبر است. مدیرعامل باشگاه اهوازی اینچنین به سوالات خبرنگار «فرهیختگان» پاسخ داد.

 می‌گویند بار دیگر به صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس نزدیک شده‌اید؟

چه کسی این را گفته؟

در اخبار خوانده‌ایم که وزارت ورزش روی حضور شما در باشگاه پرسپولیس نظر مثبت پیدا کرده است.

والله این چیزها را برای اولین‌بار است که می‌شنوم. من الان مدیر باشگاه فولادخوزستان هستم و هم‌اکنون در محل تمرین تیم حاضر شده‌ام و از دیدن انگیزه و تلاش بازیکنان تیم لذت می‌برم. نمی‌دانم چرا هرچند وقت یک‌بار چنین اخباری را منتشر می‌کنند و مرا گزینه بازگشت می‌دانند.

اصلا در این ارتباط با شما صحبتی نشده است؟

نه، هیچ صحبتی نشده است. نه مستقیم کسی با من حرف زده و نه حتی غیرمستقیم. من الان مدیر یک باشگاه دیگر هستم و روی انجام کارهایم در این باشگاه متمرکز شده‌ام. چرا باید با من در این مورد صحبت کنند. به‌نظر می‌رسد این اخبار دارای منابع درست نباشد.

حال اگر صحبتی شود چه تصمیمی خواهید گرفت؟

من با فولاد قرارداد دارم و باید به این قرارداد متعهد باشم. واقعا عین نامردی است اگر بخواهم در این شرایط به فولاد پشت کنم و به فکر تیم دیگری باشم. اینجا باید روی کارها متمرکز باشم و به‌دنبال حل مشکلات این باشگاه بروم و به علاقه‌مندانش پاسخگو باشم. من تا پایان قراردادم به این باشگاه متعهد هستم و زمانی به پیشنهاد دیگر فکر می‌کنم که یا قراردادم تمام شود یا به هر دلیلی دوستان نخواهند با من در ادامه همکاری کنند.

خیلی دوست داریم بدانیم چرا مدیریت پرسپولیس با این همه بدهی‌ای که باشگاه دارد، جذاب به‌نظر می‌رسد؟ آیا راهی برای رفع مشکلات مالی این باشگاه وجود دارد؟

اجازه بدهید فعلا به این سوال پاسخ ندهم. درحال حاضر پرسپولیس خودش صاحب کادر مدیریتی است و آنها دارند تلاش می‌کنند تا تیم را برای بازی بزرگ آسیایی‌اش آماده کنند. به‌نظرم درست نیست در این شرایط مدیر یک باشگاه دیگر درمورد مسائل و مشکلات پرسپولیس صحبت کند. این رفتار اصلا حرفه‌ای به‌نظر نمی‌رسد. باید اجازه دهیم یک باشگاه بزرگ مثل پرسپولیس با تفکرات مدیریت خودش به پیش برود و اصطلاحا مسیرش را خودش پیدا و طی کند.

از فولاد بگویید. شرایط تیم چطور است؟

خدا را شکر شرایط خوب است و بچه‌ها تمرینات خوبی را سپری می‌کنند. ما با شرایط سختی کار را شروع کردیم و با محرومیت عجیبی روبه‌رو بودیم و پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه بسته بود. اما با کار سخت و همراهی همه اعضای باشگاه توانستیم بر مشکلات فائق آییم. حالا این محدودیت هم تمام شده و امیدواریم با همین وضعیت شروع خوبی در لیگ داشته باشیم.

درمورد این محرومیت توضیح بیشتری می‌دهید؟

سال 98 باشگاه فولاد بازیکنی به اسم بلبلی را جذب کرد که این بازیکن با تیم سپیدرود رشت قرارداد داشت. آنها شکایت کردند و باشگاه فولاد با جریمه 300 میلیون تومانی روبه‌رو شد. البته ظاهرا باشگاه سپیدرود حاضر شده بود با دریافت 150 میلیون تومان به این اختلاف پایان دهد، اما این موضوع مورد قبول واقع نشد و درنهایت 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه فولاد بسته شد. باشگاه فولاد هم تصمیم گرفت از فدراسیون فوتبال به CAS شکایت کند. CAS هم اعلام کرده فعلا پنجره باید بسته باشد. هم‌اکنون قادر به جذب بازیکن نیستیم. CAS می‌گوید اغفال بازیکن صورت گرفته و برای همین بخششی درنظر نگرفته است.

حالا پنجره نقل‌وانتقالاتی باز شده است.

منتظر بودیم در همین روزها اتفاق خوبی بیفتد. باشگاه تلاش بسیاری کرد تا این مشکل حل شود. اگر خبری نمی‌شد پنجره احتمالا تا نیم‌فصل بسته می‌ماند. تیم حقوقی باشگاه با جدیت پیگیر این مساله بود و حالا خدا را شکر می‌کنیم که مشکلات برطرف شد.

ظاهرا در نقل‌وانتقالات بد عمل نکردید، رضایت دارید؟

زمانی که من به‌عنوان مدیر باشگاه فولاد انتخاب شدم 17 بازیکن تیم قراردادشان تمام شده بود و بازیکن آزاد بودند. 4 بازیکن جدا شده بودند که من آمدم و با همه مشکلاتی که وجود داشت توانستم قراردادشان را تمدید کنم. نفرات اصلی تیم مثل شیمبا، حردانی، پاتوسی و چند نفر دیگر در آستانه جدایی بودند که توانستیم قراردادشان را تمدید کنیم. با این وجود نتوانستیم بر اساس نیاز مربی باشگاه نفرات جدیدی را به خدمت بگیریم که حالا این مشکل هم برطرف شده و باید با دقت برای رفع نیاز‌های فنی سرمربی تیم عمل کنیم.

شما الان مدیر یک تیم صنعتی هستید. خیلی از باشگاه‌ها می‌گویند تیم‌های صنعتی خیلی راحت خرج می‌کنند و حتی روی عملکرد مالی باشگاه‌های دیگر علی‌الخصوص در زمان یارگیری تاثیر منفی می‌گذارند. شاید زمانی که در باشگاه پرسپولیس حضور داشتید خودتان هم چنین نظراتی را داشتید! واقعا چنین وضعیتی در باشگاه‌های صنعتی وجود دارد؟

من الان در باشگاه فولاد حضور دارم و می‌بینم که چنین ریخت و پاشی که درمورد عملکرد مالی تیم‌های صنعتی می‌گویند، وجود ندارد. شاید چنین وضعیتی در برخی از تیم‌های صنعتی دیده می‌شود، اما در همه تیم‌های صنعتی چنین اتفاقی نمی‌افتد. در فولاد بر اساس نیاز و روی اصول هزینه می‌شود و حساب و کتاب مالی دقیقی در این باشگاه وجود دارد. برای همین هم هست که حاشیه‌های این باشگاه کمتر است. شما اگر با دقت به نام تیم‌های صنعتی نگاه کنید باید تیم‌های زیرمجموعه صنعت نفت را از همه باشگاه‌ها پولدارتر ببینید و ریخت و پاش اصلی را در این باشگاه‌ها ببینید، اما می‌بینید که چنین نیست و این باشگاه‌ها شرایطی معمولی و بر اساس عرف دارند. خدا را شکر در تیم فولاد هماهنگی بسیار خوبی میان مدیریت کارخانه فولادخوزستان و مدیریت باشگاه وجود دارد و نگاه‌ها بسیار خوب و سازنده است. ضمن اینکه باید بگویم همه چیز در مدیریت فوتبال به پول ختم نمی‌شود. پول در فوتبال مهم است، اما به‌نظرم قبل از پول این نوع مدیریت است که حرف اول را می‌زند. خیلی از مسائل در فوتبال هست که با پول حل نمی‌شود. گاهی تاثیر یک حرف منطقی تاثیرش از پول بیشتر است. می‌بینید که گاهی با وجود اینکه پول صرف می‌شود، اما مشکلات چندبرابر شده و شرایط بدتر هم می‌شود. بی‌تدبیری است که گاهی کار دست باشگاه‌ها می‌دهد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار