• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۲۰ - ۰۱:۴۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
درخشان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: باید خودمان را برای یک بازی بسیار سنگین آماده کنیم

تیم‌ملی مقابل کره بهتر از امارات خواهد بود

ما شناخت خوبی از تیم‌ملی خودمان داریم و این درحالی است که بازیکنان ما در خطوط مختلف هرکدام یک‌سری فاکتورها دارند اما برای خط‌دفاعی باید این فاکتورها را تقویت و یک‌سری معایب را در آستانه این دیدار برطرف کنیم.

تیم‌ملی مقابل کره بهتر از امارات خواهد بود

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: حمید درخشان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص اینکه کره‌جنوبی در دوران بازیگری وی با این کره‌جنوبی که قرار است امشب به مصاف تیم‌ملی فوتبال ایران برود به‌جز تغییر نسل که یک امر طبیعی به‌شمار می‌رود چه تغییرات دیگری به‌خصوص از لحاظ فنی داشته است، گفت: «این تیم خیلی تفاوت کرده است همان‌طور که تیم‌ملی ما و بازیکنان ما متفاوت شدند، آنها هم براساس مرور زمان تغییرات فیزیکی، فرهنگی، اجتماعی و موارد دیگر را تجربه کرده‌اند اما در هر صورت امروز می‌بینیم لژیونرهای خوبی در فوتبال اروپا دارند و تیم بزرگ و قابل احترامی هستند و همیشه به‌همراه ژاپن برایمان حریف سرسختی محسوب می‌شوند. به همین خاطر ما همیشه به‌سختی از سد این تیم‌ها گذشته‌ایم، بنابراین من معتقدم اصلا نباید برای بازی امشب کره‌ای‌ها را دست‌کم بگیریم و باید هوشیارانه بازی کنیم چراکه آنها از لحاظ فنی خاصیت‌های زیادی دارند مثل سرعت بالا، تاکتیک و تکنیک خوب.»

وی ادامه داد: «کره حریف قابل احترامی است و ما باید خودمان را برای یک بازی بسیار سنگین آماده کنیم. اینکه در زمین خودمان بازی می‌کنیم باید همه موارد را لحاظ کنیم تا در وهله اول بتوانیم از کره در این دیدار امتیاز بگیریم و مهم‌تر اینکه امتیاز از دست ندهیم و در وهله بعدی ان‌شاءالله بتوانیم هر سه‌امتیاز را به دست آورده و با سرگروهی دور رفت رقابت‌ها را خاتمه دهیم. سرگروهی در پایان دور رفت رقابت‌ها هم برای کره‌جنوبی مهم است و هم برای ما و ان‌شاءالله بتوانیم با صدرنشینی به دور برگشت برسیم تا با اطمینان خاطر بیشتری مقابل حریفان صف‌آرایی کنیم. درواقع بازی خیلی خوبی را پیش‌بینی می‌کنم و ان‌شاءالله که تیم‌ملی ما بتواند مثل دیدارهای قبلی و حتی نسبت به دیدار با امارات بهتر بازی کند هرچند اعتقاد دارم می‌تواند این امر را محقق کند چون الان بازیکنان چند روزی می‌شود که درکنار هم تمرین کرده و هماهنگ‌تر شده‌اند.»
ملی‌پوش پیشین فوتبال درباره اینکه سرگروهی می‌تواند تنها از لحاظ حیثیتی برای تیم‌ملی مهم باشد یا موارد دیگری هم در این قضیه تاثیرگذار هستند، گفت: «بله هم این موضوع که به آن اشاره کردید و هم اینکه برای بازی‌های برگشت نیز تیم‌ها به‌عنوان یک صدرنشین برای شما احترام ویژه‌ای قائل می‌شوند که دارند با یک تیم سرگروه بازی می‌کنند و این موضوع خودش خیلی مهم است که روی تیم شما حساب ویژه‌ای باز شود یک ترس بر دل حریفان می‌اندازد چراکه رقبا از لحاظ ذهنی آن چیزهایی را که فکر می‌کنند می‌توانند عمل کنند درمقابل یک تیم قدرتمند هرگز اجرا نخواهند کرد.»

درخشان درباره عملکرد پرفراز و نشیب تیم‌ملی و نمایش نه‌چندان مقتدرانه این تیم مقابل امارات اظهار داشت: «این موضوع یک دلیل قانع‌کننده و واضح دارد؛ لژیونرهای ما تازه در امارات به تیم‌ملی اضافه شدند و فردای آن روز مقابل حریف به میدان رفتند، تیمی که نتواند تمرین کافی انجام داده و از هر لحاظ هماهنگ شود و تیمی که بازی تدارکاتی نداشته باشد کارش سخت می‌شود. بازیکنان داخلی نیز از شرایط حضور در مسابقات دور بودند چون هنوز لیگ‌مان آغاز نشده و همه این نوسانات روی نوع بازی تیم تاثیر می‌گذارد. شما بازی با امارات را ببینید و مقایسه کنید با بازی امشب مقابل کره‌جنوبی و مطمئن باشید امشب چنددرصدی تغییرات داشته و پیشرفت خواهیم کرد چراکه بازیکنان در این چند روز بیشتر درکنار هم تمرین کردند و هماهنگی آنها نسبت به بازی مقابل امارات بیشتر می‌شود.»

پیشکسوت فوتبال ایران درخصوص ارزیابی‌اش از عملکرد فنی دو تیم در بازی امشب گفت: «ما شناخت خوبی از تیم‌ملی خودمان داریم و این درحالی است که بازیکنان ما در خطوط مختلف هرکدام یک‌سری فاکتورها دارند اما برای خط‌دفاعی باید این فاکتورها را تقویت و یک‌سری معایب را در آستانه این دیدار برطرف کنیم. خط‌هافبک ما نیز یک‌سری اشکالات دارد که باید آنها را هم رفع کرد چراکه خیلی کم خط‌حمله را تغذیه کرده و خیلی اندک آنها را در موقعیت گل قرار می‌دهیم. این موارد خودش یک‌سری تاکتیک‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی را می‌خواهد تا بتوانیم آنها را به‌خوبی اجرا کنیم و تبدیل به یک تیم کامل شویم.»

وی ادامه داد: «کره‌ای‌ها طبیعتا تفاوت‌های زیادی با ما دارند. تیم یک‌دستی هستند که در هر پوزیشن خوب کار می‌کنند و برنامه‌ای تاکتیکی خود را به‌طرز مطلوبی اجرا می‌کنند اما ما به‌جز برخی موارد که باید آنها را اصلاح و مرتفع کنیم، درمجموع فاکتورهای برتری نسبت به حریف داریم ازجمله داشتن بازیکنان خلاق که ابتکار عمل خیلی بالایی دارند و یک لحظه ممکن است تعیین‌کننده بازی شوند اما چه خوب است که ما همه اینها را به‌نوعی هماهنگ کنیم که ریتم بازی ما با هم بخواند. باید ایرادات را مرتفع کنیم تا هر سه خط‌مان کامل شوند و در هر بازی بتوانیم فرصت‌های زیادی را برای مهاجمان خلق کنیم که بتوانند از این فرصت‌ها به‌نحو مطلوب استفاده کنند. خوشبختانه الان در خط‌حمله تیم‌ملی نفراتی را داریم که در اروپا عملکرد خوبی دارند و اگر برای آنها فرصت‌هایی را خلق کنیم حتما گل می‌زنند اما مهم این است که بتوانیم برای آنها خلق موقعیت کنیم ضمن اینکه باید در کار دفاعی هم خوب دفاع کنیم و کمترین ضربه بخوریم و کمترین فرصت را به حریف بدهیم.»

درخشان در پایان درخصوص اینکه به‌نظر می‌رسد دیدار مقابل کره‌جنوبی سنگین‌ترین و مهم‌ترین دیدار از زمان حضور اسکوچیچ برای این سرمربی باشد، تاکید کرد: «بله صددرصد این دیدار سخت‌ترین بازی خواهد شد و اصلا فکر نکنید که بازی راحت را در پیش داریم چون کره‌جنوبی قدرتمندترین رقیب ما در گروه و از مدعیان اصلی صعود است و چندین دوره متوالی در جام‌جهانی حضور داشتند، بنابراین نمی‌تواند این دیدار برای ما مثل بازی با امارات یا سایر تیم‌های دیگر بازی راحتی باشد. کره‌ای‌ها تیمی حرفه‌ای هستند و زیرساخت‌ها و فوتبال قوی دارند و از بازیکنان طراز اول و ارزشمندی بهره می‌برند. من فکر می‌کنم این دیدار بازی سختی برای ما خواهد شد مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که کره‌جنوبی هم مثل عراق غافلگیر شود اما درمجموع کره‌ای‌ها تیم ارزشمندی هستند و باید مراقب آنها باشیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار