• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۱۸ - ۰۰:۲۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کیه‌زا، اوبلاک و مولر، غایبان بزرگ فهرست فرانس‌فوتبال

مسی به هفتمین توپ طلا می‌رسد؟

نشریه فرانس‌فوتبال روز جمعه فهرست 30نفره نامزدهای نهایی جایزه توپ طلای خود را منتشر کرد که مطابق انتظار نام ستاره‌هایی چون لئو مسی، کریس رونالدو، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی در آن دیده می‌شود.

مسی به هفتمین توپ طلا می‌رسد؟

به گزارش «فرهیختگان»: نشریه فرانس‌فوتبال روز جمعه فهرست 30نفره نامزدهای نهایی جایزه توپ طلای خود را منتشر کرد که مطابق انتظار نام ستاره‌هایی چون لئو مسی، کریس رونالدو، کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی در آن دیده می‌شود. این نشریه سال گذشته به این بهانه که شیوع کرونا باعث شده مسابقات در شرایط عادی برگزار نشود این جایزه را به هیچ بازیکنی نداد و به این ترتیب فرصتی طلایی برای لواندوفسکی که فصلی فوق‌العاده را با بایرن‌مونیخ سپری کرده بود از دست رفت. بخش عمده‌ای از نفرات حاضر در این فهرست در لیگ برتر جزیره شاغل هستند اما پیش‌بینی می‌شود لیونل مسی برای هفتمین‌بار فاتح این جایزه شده و فاصله خود را با کریس رونالدو دوباره افزایش دهد.

این دو فوق‌ستاره در سال‌های اخیر رقابت نزدیکی با هم برای فتح این عنوان داشته‌‌اند اما درحال حاضر مسی با 6توپ طلا یک جایزه بیشتر از رقیب پرتغالی خود به‌دست آورده و امسال می‌تواند این فاصله را به عدد2 برساند تا به‌نوعی خود را در تاریخ فوتبال دست‌نیافتنی‌تر کند. با توجه به اینکه رونالدو وارد 36سالگی شده و سال‌های آخر فوتبال را سپری می‌کند بعید است بتواند در این مدت فاصله خود را با اعجوبه آرژانتینی جبران کند. مسی اگرچه فصل قبل در بارسلونا عملکرد همیشگی را نداشت اما قهرمانی‌اش با آرژانتین در کوپاآمه‌ریکا سبب شد یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب این جایزه لقب بگیرد. ازسوی دیگر نام‌هایی چون محمد صلاح، روبرت لواندوفسکی و حتی جورجینیو، هافبک تاثیرگذار تیم‌ملی ایتالیا در یورو2020 که یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم نیز محسوب می‌شد به‌عنوان رقبای مسی برای کسب این جایزه مطرح شده است اما انتخاب آنها کمی دور از انتظار به‌نظر می‌رسد. روملو لوکاکو، مهاجم این فصل چلسی که سال گذشته نقشی تعیین‌کننده در قهرمانی اینترمیلان در سریA داشت و همچنین ادواردو مندی، گلر این تیم که با درخشش در چارچوب دروازه آبی‌ها و کلین‌شیت در 10بازی اروپایی تیمش نقش مهمی در قهرمانی این تیم انگلیسی در اروپا داشت، دیگر نفرات شاخص این فهرست هستند. یکی از نکات جالب این فهرست حضور سیمون کیائر، مدافع دانمارکی میلان است که بیش از اینکه از بعد ورزشی تاثیرگذار باشد با حرکتی به‌موقع باعث نجات جان کریستین اریکسن، هم‌تیمی‌اش در یورو2020 شد و شاید به همین دلیل توانسته امتیازات لازم را برای حضور بین 30بازیکن برتر دنیا کسب کند.

اگرچه در این فهرست نام ستاره‌های زیادی دیده می‌شود اما غیبت چند بازیکن مهم سال گذشته می‌تواند جالب باشد. یکی از این نفرات فدریکو کیه‌زا، ستاره جوان یوونتوس و تیم‌ملی ایتالیاست که در یورو2020 یکی از نفرات مهم تیمش بود و در سال2021 با 17گل و 7پاس‌گل و همچنین فتح یورو2020، کوپاایتالیا و سوپرجام ایتالیا سال موفقی را پشت‌سر گذاشت اما نامی از او بین 30بازیکن برتر سال دیده نمی‌شود. غایب بزرگ بعدی در این لیست یان اوبلاک است که در این سال‌ها معمولا بین سه گلر برتر دنیا حضور داشته و فصل قبل هم با 14کلین‌شیت در لالیگا به اتلتیکومادرید کمک کرد تا بتواند فاتح لیگ شود؛ اما جالب اینکه با وجود نمایش عالی نتوانسته امتیازات لازم را برای حضور در این فهرست کسب کند. شاید عدم حضور او در مراحل پایانی لیگ قهرمانان و همچنین بازی در تیم‌ملی اسلوونی باعث شده کمتر مورد توجه رای‌دهندگان قرار گیرد. عدم حضور نام توماس مولر در این لیست از دیگر نکات عجیب است. او که امسال 11گل و 21پاس‌گل در کارنامه‌اش به ثبت رسیده یکی از نفرات مهم و اصلی بایرن‌مونیخ برای فتح دوباره بوندس‌لیگا و همچنین سوپرجام آلمان و جام‌جهانی باشگاه‌ها بود. مولر که در دوره حضور هانسی فلیک روی نیمکت بایرن احیا شده است با عملکرد خوبی که در این مدت داشته بی‌شک شایسته حضور در فهرست بهترین‌های دنیا در سال2021 بوده است. اشرف حکیمی دیگر بازیکنی است که اگرچه فصل قبل با پیراهن اینترمیلان درخشید و جام قهرمانی سری Aرا بالای سر برد اما شاید به‌دلیل اینکه یک مدافع است کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. او با 8گل، 7پاس‌گل و 21کلین‌شیت فصلی درخشان را پشت‌سر گذاشت و توانست پاری‌سن‌ژرمن را برای پرداخت 60میلیون یورو بابت خریدش متقاعد کند.

جیدون سانچو، خرید این فصل منچستریونایتد نیز یکی از غایبان این فهرست است که با وجود نمایش خوبش در دورتموند چندان مورد توجه قرار نگرفته و ظاهرا رای زیادی به او داده نشده است. سانچو با پیراهن زردها 12گل و 12پاس‌گل داشت و با قهرمانی در جام‌حذفی این باشگاه را ترک کرد و اگرچه در لباس تیم جدیدش هنوز درخشش زیادی نداشته اما عملکردش در دورتموند می‌توانست باعث شود تا یکی از 30بازیکن برتر دنیا در سال جاری میلادی نام بگیرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار