• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۱۱ - ۰۲:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0

ارائه محصول فناورانه بی‌رقیب، دامنه فعالیت دانش‌بنیان‌ها را در منطقه گسترش می‌دهد

با توجه به اینکه نمایشگاه جیتکس آوردگاه جدیدترین تکنولوژی‌ها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات است، صندوق نوآوری تلاش کرده است که با بررسی‌های دقیق چند مرحله از طریق متخصصان حوزه کسب‌وکار و منتورهای حرفه‌ای، شرکت‌های دانش‌بنیانی را انتخاب کند که دارای محصول نوآورانه و های‌تک با قابلیت گسترش در بازارهای جهانی به همراه زیرساخت‌های استاندارد تجارت جهانی باشند.

ارائه محصول فناورانه بی‌رقیب، دامنه فعالیت دانش‌بنیان‌ها را در منطقه گسترش می‌دهد

در ادامه، رضا خسروی، مدیرعامل شرکت «هم‌پردازان نوگرای اردا» درخصوص فعالیت این شرکت در نمایشگاه جیتکس بیان کرد: «شرکت دانش‌بنیان هم‌پردازان با برند تجاری اردا تکنولوژی در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۱ محصول نرم‌افزار بایگانی دیجیتال هوشمند اسناد خود را با نام ADOC ارائه خواهد کرد. این نرم‌افزار برآمده از دپارتمان‌های تخصصی هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی و الکترونیک این شرکت است و به‌صورت مالتی‌پلتفرم در سه نسخه white label ,cloud ,local ارائه می‌شود. این نرم‌افزار بایگانی با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به دریافت اسناد در فرمت‌های مختلف به‌صورت کاغذی یا دیجیتال کرده و با تکنیک‌های ماشین لرنینگ به‌صورت کاملا اتوماتیک محتوای داخل اسناد را استخراج کرده و طبق مولفه‌های اصلی سند در دیتابیس ذخیره کرده و به کاربران امکان دسترسی آسان به میلیون‌ها سند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌دهد.»  وی افزود: «درحال‌حاضر ADOC سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی را به‌صورت دستخط و محتوای تایپ‌شده پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ADOC می‌توان به دستیار هوشمند مدیریت سند اشاره کرد که کاربران را قادر می‌سازد با قابلیت تبدیل گفتار به متن و بالعکس به مدیریت اسناد بپردازند و بایگانی‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها را از حالت سنتی یا نرم‌افزارهای معمولی کاملا متحول سازد. این محصول گزینه بسیار مناسبی برای هوشمندسازی اسناد سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، بانک‌ها، مراکز آموزشی و... است.»

خسروی با اشاره به اولویت‌بندی صندوق نوآوری برای اعزام این شرکت به نمایشگاه جیتکس گفت: «با توجه به اینکه نمایشگاه جیتکس آوردگاه جدیدترین تکنولوژی‌ها و محصولات حوزه فناوری اطلاعات است، صندوق نوآوری تلاش کرده است که با بررسی‌های دقیق چند مرحله از طریق متخصصان حوزه کسب‌وکار و منتورهای حرفه‌ای، شرکت‌های دانش‌بنیانی را انتخاب کند که دارای محصول نوآورانه و های‌تک با قابلیت گسترش در بازارهای جهانی به همراه زیرساخت‌های استاندارد تجارت جهانی باشند، ازاین‌رو از بین چند صد شرکت حوزه فناوری اطلاعات متقاضی برای شرکت در نمایشگاه جیتکس تنها ۲۰ شرکت موفق به کسب امتیاز موردنیاز جهت همراهی صندوق نوآوری در این نمایشگاه شدند.»

مدیرعامل این شرکت همچنین درخصوص تاثیر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه جیتکس بر گسترش فعالیت دانش‌بنیان‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی و جذب سرمایه‌گذار خارجی عنوان کرد: «بی‌شک ارائه محصول با کیفیت و قابل رقابت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در چنین نمایشگاهی که از حضور برندهای معظم حوزه فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بهره‌مند است، می‌تواند فرصت جذب سرمایه‌گذاری‌های میلیون دلاری را به ارمغان آورد و دامنه فعالیت شرکت‌های ایرانی را در منطقه خاورمیانه و سایر کشورها گسترش دهد. همچنین نتیجه این سرمایه‌گذاری علاوه‌بر شرکت‌هایی که جذب سرمایه کرده‌اند، بر سایر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی هم تاثیر خواهد گذاشت؛ چراکه فرهنگ و اشتیاق فعالیت به‌صورت بین‌المللی و بهره‌مندی از بازار سایر کشورها را بهبود می‌بخشد.»  وی در پایان با اشاره به راهکارهای موجود برای بهبود فعالیت‌های بین‌المللی دانش‌بنیان‌ها و تعامل با دیگر کشورها توضیح داد: «مهم‌ترین راهکار برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی، حمایت‌های مالی همچون تامین مالی توسعه محصول، ارائه ضمانت‌های بانکی، ارائه بیمه‌نامه‌های بین‌المللی و... برای این شرکت‌هاست که به آنها امکان ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای ارائه محصول به مشتری خارجی را فراهم می‌کند. دومین راهکار، ایجاد فرصت معرفی و ارائه محصولات دانش‌بنیان به سایر شرکت‌ها از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هاست. راهکار بعدی تسهیل همکاری از طریق کنسولگری‌ها و سایر نهادهای تاثیرگذار مانند اتاق‌های بازرگانی است، همان‌طور که از بررسی الگوهای سایر کشور‌ها می‌توان به این امر مهم پی برد که دولت نقش بسیار مهمی در بازاریابی برای شرکت‌های خصوصی را ایفا می‌کند.»

* نیما ایمانجانی

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار