• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۱۱ - ۰۰:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
طرح شورای تعامل دانشگاه و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد، «فرهیختگان» نتایج اجرای آن در سال گذشته را بررسی کرد

موفقیت؛ الگوی جدید ارتباط با دانشگاه

مسئولان دانشگاه در دوران رشد و تحول خود تلاش دارند دانشجویان با مسائل صنفی و رفاهی درگیر شده و از نظرات آنها برای حل مشکلات استفاده شود. از آنجایی که راه‌اندازی شورای تعامل در چهار استان با موفقیت همراه بود حالا قرار است این شورا در تمام استان‌های دانشگاه و به‌صورت کشوری ایجاد شود.

موفقیت؛ الگوی جدید ارتباط با دانشگاه

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: همفکری و تضارب‌ عقاید نقش بزرگی در بهبود و ارتقای علمی دانشگاه‌ها دارد؛ به همین دلیل است که باید به «تعامل» در دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته بها داد؛ مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به این مهم، سال گذشته شورایی تحت‌عنوان «شورای تعامل دانشگاه و دانشجو» به‌صورت پایلوت در چهار استان تشکیل دادند تا دانشجویان درکنار مسئولان دانشگاه در جلسات شورا حاضر شده و با همفکری مشکلات خود را حل کنند. مدیران این دانشگاه همواره معتقد به مدیریت مشارکتی بوده‌ و نمی‌خواهند فقط «یک نفر» تصمیم‌‌گیرنده باشد. درواقع مسئولان دانشگاه در دوران رشد و تحول خود تلاش دارند دانشجویان با مسائل صنفی و رفاهی درگیر شده و از نظرات آنها برای حل مشکلات استفاده شود. از آنجایی که راه‌اندازی شورای تعامل در چهار استان با موفقیت همراه بود حالا قرار است این شورا در تمام استان‌های دانشگاه و به‌صورت کشوری ایجاد شود. دیروز فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود از سراسری شدن «شورای تعامل دانشگاه و دانشجو» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

آنطور که جهان‌بین گفته است، این تصمیم براساس مصوبه شورای معاونان گرفته شده و از این به بعد «شورای تعامل دانشگاه و دانشجو» سراسری خواهد شد. سال گذشته، به‌صورت آزمایشی، چهار استان خوزستان، خراسان‌رضوی، یزد و اصفهان مامور تشکیل این شورا شدند و بعد از یک‌سال و با گزارش معاونت فرهنگی و دانشجویی، شورای معاونان مصوب کرد که این شورا در سراسر کشور تشکیل شود. حالا گویا فصل جدیدی از تعامل میان دانشجویان و مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی گشوده شده است. در این گزارش با معاونان فرهنگی و دانشجویی و همچنین اعضای شورای تعامل برخی از استان‌ها به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان: کمیته‌های تخصصی برای بررسی مشکلات در شورای تعامل تشکیل شود (لینک)
 
عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد: سازمان مرکزی دست شورای تعامل استان‌ها را برای پیگیری امور باز بگذارد (لینک)
 
عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی: برای شورای تعامل علاوه‌بر شأن مشاورتی شأن تصمیم‌گیری نیز باز شود (لینک)
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان: تسریع برای رفع مشکلات دانشجویان، مهم‌ترین دستاورد شورای تعامل است (لینک)
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد: خواسته‌ها و مطالبات دانشجویان با شورای تعامل منطقی‌تر می‌شود (لینک)
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین