• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۱۱ - ۰۱:۳۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی:

برای شورای تعامل علاوه‌بر شأن مشاورتی شأن تصمیم‌گیری نیز باز شود

شورای تعامل برای اولین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که طی این مدت جلسات این شورا در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به صورت منظم برگزار شده است. با توجه به شرایط کرونایی، دستور جلسات در گروه‌های واتساپ مطرح شده و جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شد.

برای شورای تعامل علاوه‌بر شأن مشاورتی شأن  تصمیم‌گیری نیز باز شود

عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد درخصوص شورای تعامل این استان گفت: «از زمانی که انتخابات برگزار شد، بسیاری از دانشجویان امیدوار بودند که ارتباط خوبی را با دانشگاه برقرار کنند زیرا این شورا یک نوآوری جدید بود که پیش از آن نمونه آن در دانشگاه وجود نداشت. شورای تعامل برای اولین‌بار در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که طی این مدت جلسات این شورا در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به صورت منظم برگزار شده است.»

عمادالدین صفایی در ادامه تصریح کرد: «با توجه به شرایط کرونایی، دستور جلسات در گروه‌های واتساپ مطرح شده و جلسات به صورت ماهانه برگزار می‌شد. به‌طور مثال در سفر اخیر جهان‌بین به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از نزدیک در جریان مشکلات خوابگاه برای خوابگاه دخترانه امامیه قرار گرفته و قول مساعد دادند تا وامی برای واحد مشهد در نظر گرفته ‌شود تا مشکلات این خوابگاه مرتفع شود.»  عضو شورای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و واحد مشهد افزود: «همچنین درخصوص مشکلات آموزشیار و دان نظرات دانشجویان جمع‌بندی و معاونت آموزشی واحد در جریان این مشکلات قرار گرفت. البته مسائل سامانه آموزشیار و دان مربوط به سازمان مرکزی است اما بنده در آخرین جلسه هیات‌رئیسه واحد مشهد به‌عنوان نماینده دانشجویان حاضر شده و قرار بر این شد این مشکلات توسط واحد پیگیری شود.»

صفایی در ادامه اظهار کرد: «شورای تعامل به قدری خوب عمل کرد که حالا قرار است این شورا در سراسر کشور تشکیل شود. در اساسنامه شورا مطرح شده که شورای تعامل شأن مشاورتی دارد؛ پیشنهاد می‌کنم برای شورا علاوه‌بر شأن مشاورتی شأن تصمیم‌گیری نیز باز شود تا دانشجویان بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها تاثیر‌گذار باشند. یک دانشجو از شورای تعامل انتخاب و در جلسات هیات‌رئیسه واحد به‌عنوان نماینده دانشجویان حاضر شود تا نظر دانشجویان نسبت به تصمیم‌گیری‌ها مطرح شود.»

او با بیان اینکه دانشگاه از سه رکن دانشجو، استاد و کارکنان و مسئولان تشکیل شده است، گفت: «مهم‌ترین رکن دانشگاه نیز دانشجویان هستند و این درحالی است که در تصمیم‌گیری‌ها، دانشجویان هیچ جایگاهی ندارند. بنابراین خواستار این هستیم که شورای تعامل در تمام واحدها تشکیل شده و نمایندگان شورای تعامل در استان‌ها در جلسات هیات‌رئیسه حاضر شوند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها، از حقوق دانشجویان دفاع کنند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین