• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۶ - ۰۳:۵۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا؛ مسی دوباره به گواردیولا رسید

طارمی، کابوس دفاع متزلزل لیورپول؟

پورتو در این مدت نفرات جدیدی را به خدمت گرفته و به‌خصوص با حضور مهدی طارمی در خط حمله خود به مراتب زهردارتر از قبل در حملات ظاهر می‌شود.

طارمی، کابوس دفاع متزلزل لیورپول؟

سیامک خاجی، روزنامه‌نگار: هفته دوم دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا از امشب آغاز می‌شود و تیم‌های حاضر در این مرحله در 8 شهر این قاره رودرروی هم قرار خواهند گرفت. امشب چند جدال جذاب و تماشایی می‌تواند موردتوجه فوتبال‌دوستان به‌خصوص هواداران ایرانی این رقابت‌ها قرار گیرد. یکی از این مصاف‌های جالب میزبانی یاران مهدی طارمی در پورتو برابر لیورپول خواهد بود که می‌تواند یکی از بازی‌های جالب امشب را رقم بزند. اگرچه بدون‌شک مهم‌ترین مصاف امشب را دو تیم پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی در فرانسه برگزار خواهند کرد که جدال دو تیم پرستاره و همچنین دیدار دوباره لئو مسی و پپ گواردیولا می‌تواند از جذابیت‌های این مسابقه باشد. در ورزشگاه سن‌سیرو نیز میلان که پس از مدت‌ها غیبت به لیگ قهرمانان برگشته حالا در حضور هوادارانش باید از اتلتیکومادرید پذیرایی کند که می‌تواند مسابقه پرهیجان و جالبی باشد. لیورپولی‌ها در هفته نخست در مسابقه‌ای پرگل برابر میلان در خانه به برتری 3 بر 2 رسیدند و حالا به‌دنبال دومین برد خود در این گروه و تثبیت صدرنشینی خود هستند.

به‌دنبال انتقام شکست‌های اخیر

صدرنشین کنونی لیگ برتر جزیره امشب در پرتغال جدالی دشوار را برابر پورتو پیش‌رو خواهد داشت. پورتو در اروپا برخلاف لیگ داخلی خود عملکردی به‌مراتب بهتر ارائه می‌کند و درهفته نخست هم تا آستانه کسب 3 امتیاز برابر اتلتیکو مادرید پیش رفت اما گل مهدی طارمی را داور با سختگیری نپذیرفت تا درنهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. شاگردان کونسیسائو اگرچه در سخت‌ترین گروه ممکن قرار دارند اما با شروع خوبی که در این مسابقات داشتند حالا حتی می‌توانند برای بزرگان این گروه دردسرساز شده و حتی شاید نیم‌نگاهی نیز به صعود به دور بعد داشته باشند.

برخلاف دیدار آنفیلد، مسابقه‌ای که در وندا متروپولیتانو برگزار شد، دارای موقعیت گل زیادی نبود و دو تیم تنها 11 شوت به سمت دروازه هم زدند. با اخراج چانسل امبمبا از پورتو، اتلتیکومادرید این فرصت را داشت که بتواند 3 امتیاز بازی را تصاحب کند اما آنتون گریزمان و لوئیس سوارز به‌عنوان دو ستاره این فصل روخی‌بلانکو نتوانستند تیم خود را به موفقیت برسانند و درنهایت کونسیسائو و تیمش از زمین قهرمان فصل پیش لالیگا با یک امتیاز شیرین خارج شدند. پورتو در این فصل همچنان در تمامی رقابت‌‌ها بدون شکست پیش می‌رود و در ابتدای هفته نیز در زمین ژیل ویسنته با نمایش فوق‌العاده مهدی طارمی و سرجیو اولیویرا 3 امتیاز بازی را به دست آورد. گل تماشایی و عالی طارمی از میانه‌های زمین یکی از اتفاقات مهم این هفته فوتبال اروپا بود که بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشت و حالا هواداران لیورپول نگران رویارویی تیم‌شان با این مهاجم ایرانی هستند.

اگرچه پورتو فصل پیش نتوانست جامی به ویترین افتخارات خود اضافه کند اما از دیدار رفت فصل پیش برابر چلسی در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات دیگر در هیچ مسابقه‌ای بازنده نشده‌اند و در 18 بازی اخیر خود بدون شکست بوده‌اند. این تیم پرتغالی همچنین هر 9 بازی قبلی خانگی خود در رقابت‌های مختلف را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و آماری عالی در خانه دارد. آنها فصل پیش در ورزشگاه دراگائو برابر منچسترسیتی به تساوی بدون گل رسیدند و یوونتوس را با کریس رونالدو 2 بر یک شکست دادند تا نشان دهند در زمین خود تیمی بسیار خطرناک و جنگنده هستند که به سختی برابر رقبا تسلیم می‌شوند.

البته پورتو برابر لیورپول در سال‌های اخیر آمار خوبی ندارد و دو شکست پرگل را در خانه برابر این تیم قدرتمند انگلیسی تجربه کرده است. این سومین‌بار در 5 فصل اخیر است که قرمزها در زمین این تیم به میدان می‌روند و در هردو مصاف قبلی این لک‌لک‌ها بودند که با نتایجی خوب دراگائو را ترک کردند. در یک‌هشتم نهایی فصل 18-2017 این تیم در بازی رفت برابر پورتو به برتری 5 بر صفر رسید و با تساوی بدون گل در مسابقه برگشت راهی دور بعد شد. یک‌سال بعد دو تیم این‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی به هم خوردند که بازی رفت در آنفیلد را لیورپول با دو گل برد و در مسابقه برگشت هم 4 بر یک میزبانش را شکست داد تا مقتدرانه راهی مرحله بعد شود. این‌بار اما شرایط متفاوت است و پورتو در شرایطی بهتر رودرروی حریفش قرار می‌گیرد.

لیورپولی‌ها در این فصل اگرچه دوباره ویرجیل فن‌دایک، مدافع هلندی و مستحکم خود را پس از یک مصدومیت طولانی‌مدت در اختیار دارند اما خط دفاعی این تیم هنوز نتوانسته صلابت سابق را به دست آورده و به‌خصوص در دو مصاف با میلان و برنتفورد نشان داد بسیار آسیب‌پذیر است و خبر خوبی برای طارمی آماده خواهد بود. شاگردان کلوپ در ابتدای این هفته در لیگ برتر به مصاف تیم تازه صعودکرده برنتفورد رفتند و درنهایت این دیدار پرگل و دیدنی با تساوی 3 - 3 خاتمه یافت. جالب اینکه 8 بازیکنی که در آخرین جدال لیورپول و پورتو در زمین حضور داشتند در دیدار این هفته تیم نیز به میدان رفتند و این نشان می‌دهد قرمزها تغییرات زیادی در سال‌های اخیر نداشته‌اند. در سوی مقابل اما پورتو در این مدت نفرات جدیدی را به خدمت گرفته و به‌خصوص با حضور مهدی طارمی در خط حمله خود به مراتب زهردارتر از قبل در حملات ظاهر می‌شود. در مسابقه امشب هم امید هواداران این تیم به درخشش و گلزنی طارمی خواهد بود تا شاید بتوانند هم انتقام دو شکست اخیر را بگیرند و هم شگفتی‌ساز گروه دوم مسابقات امسال لقب بگیرند.

پورتو برای دیدار امشب امبمبا را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد و په‌په باتجربه نیز پس از اینکه برابر اتلتیکومادرید آسیب دید و از زمین بیرون رفت برابر ژیل ویسنته بازی نکرد و به نظر می‌رسد برای دیدار امشب نیز شانسی برای بازی نخواهد داشت. در غیاب او، کونسیسائو احتمالا از زوج ایوان مارکانو و فابیو کاردوسو در خط دفاعی استفاده خواهد کرد که کار بسیار سختی برابر مهاجمان آماده حریف دارند. برای لیورپول نیز تیاگو آلکانتارا، نبی کیتا و هاروی الیوت مصدوم و غایب هستند.

رویارویی پپ با مسی

یکی از جالب‌ترین دیدارهای این فصل فوتبال اروپا می‌تواند مسابقه امشب پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی باشد که به عقیده برخی این مسابقه شاید در فینال امسال هم تکرار شود. منچسترسیتی هفته سختی را سپری می‌کند و پس از جدال با چلسی حالا باید برابر پاریسی‌های پرستاره صف‌آرایی کند. دو تیم آخرین‌بار در نیمه‌نهایی سال قبل به مصاف هم رفتند که درنهایت این سیتی بود که توانست از سد حریف عبور کرده و نخستین فینال خود در لیگ قهرمانان را تجربه کند که البته تجربه موفقی هم نبود و به چلسی باختند.

پاری‌سن‌ژرمن امسال پرسر و صداترین انتقال سال‌های اخیر را انجام داد و برای نخستین‌بار در این فصل لیونل مسی را در پیراهن باشگاهی به‌جز بارسلونا دیدیم. ستاره آرژانتینی راهی پاریس شد تا مثلث ویرانگر نیمار، مسی و امباپه تشکیل شود. البته این ستاره‌ها هنوز نتوانسته‌اند انتظارات هواداران را برآورده کنند و در بازی نخست خود در لیگ قهرمانان برابر تیم نه‌چندان مطرح بروژ بلژیک به تساوی رسیدند تا در گام نخست 2 امتیاز مهم را از دست بدهند. شاگردان پوچتینو اگرچه هر 8 بازی ابتدایی خود در لیگ فرانسه را با برد پشت‌سر گذاشته‌‌اند اما نتایج و عملکرد ستاره‌های این تیم هنوز نتوانسته هواداران را راضی کند و سرمربی آرژانتینی وضعیت خوبی در این تیم ندارد. آنها این هفته هم برابر مون‌پلیه در لیگ با دو گل به برتری رسیدند که گل‌های بازی را دو هافبک تیم یعنی گویه و دراکسلر به ثمر رساندند. اگرچه دیدار برابر بروژ تنها بازی این فصل تیم پوچتینو بود که شاگردان او نتوانستند بیش از یک گل به ثمر برسانند اما این تیم پس از دیدار امشب برنامه‌ای سخت پیش‌رو دارد که ممکن است آمار خوبش در گلزنی و برد را خراب کند. آنها در دیدارهای بعدی باید به مصاف رن، لایپزیگ، مارسی و لیل بروند و به این ترتیب 4 هفته سخت را در پیش دارند.

در روزهای اخیر اختلافات بین نیمار و امباپه به سوژه اول رسانه‌های فرانسوی تبدیل شده است. امباپه در دقایق پایانی دیدار برابر مون‌پلیه تعویض شد و روی نیمکت تیم از عملکرد نیمار به هم‌تیمی خود شکایت می‌کرد. او معتقد بود این ستاره برزیلی که پاس گل دوم را به دراکسلر داد در شرایطی مشابه به او پاس نمی‌دهد و اگر امباپه در آن موقعیت قرار داشت نیمار خودش اقدام به شوت‌زنی می‌کرد. روزنامه اکیپ معتقد است امباپه اخیرا بیش از قبل از نیمار فاصله گرفته و آنها که در سال‌های قبل رفقای خوبی بودند حالا چندان به هم نزدیک نیستند. به‌خصوص پس از حضور مسی در پاریس دیگر کمتر شاهد رفاقت این دو بازیکن هستیم. آنها از سال 2017 درکنار هم روزهای خوبی را سپری کرده‌اند و همواره به‌عنوان زوجی موفق و دوستانی نزدیک شناخته می‌شدند اما در این فصل هیچ‌کدام از گل‌های تیم فرانسوی با همکاری این دو ستاره به ثمر نرسیده است و این آمار نشان می‌دهد آنها رابطه خوبی با هم ندارند.

یکی‌دیگر از مشکلات پوچتینو در این فصل چگونگی استفاده از این سه ستاره نامدار است. مسی که در دیدار برابر لیون دچار مصدومیت شد و گفته می‌شود شاید به بازی امشب برسد پس از تعویض در آن مسابقه رفتار جالبی با سرمربی تیم نداشت و به نظر می‌رسید در کمتر از 2 ماه از حضورش در این تیم حواشی باشگاه نیز آغاز شده است. به‌خصوص که این تیم در فاز تهاجمی مشکل چندانی نداشت و به نظر نمی‌رسید نیاز زیادی به مسی داشته باشد اما آنها درنهایت این فوق‌ستاره 34 ساله را خریدند و حالا این پرسش وجود دارد که کدام یک از این سه بازیکن در خط حمله تیم باید نقش محوری و تعیین‌کننده را داشته باشند.

منچسترسیتی پس از شکست برابر چلسی در فینال سال قبل دوباره در بازار نقل و انتقالات فعال ظاهر شد و با خرید جک گریلیش 100میلیون پوندی نشان داد ‌انگیزه‌های زیادی برای کسب موفقیت دوباره در لیگ و همچنین اروپا دارد. سیتی این هفته در دیداری حساس و مهم توانست با یک گل چلسی را شکست داده و دوباره درجمع مدعیان قهرمانی لیگ قرار گرفتند. آنها حالا با روحیه‌ای مناسب برای جدال امشب آماده می‌شوند. شاگردان گواردیولا در هفته نخست شبی عجیب را برابر لایپزیگ آلمان سپری کردند و در یکی از پرگل‌ترین دیدارهای تاریخ این رقابت‌ها با نتیجه عجیب 6 بر 3 به برتری رسیدند. آنها در هر دو مسابقه رفت و برگشت نیمه‌نهایی سال قبل رقیب فرانسوی خود را شکست دادند و امیدوارند امشب در پاریس دوباره این عملکرد خوب را تکرار کنند.

در غیاب زلاتان

دیگر مسابقه جالب امشب را دو تیم میلان و اتلتیکو مادرید در سن‌سیرو برگزار می‌کنند. هر دو تیم به‌دنبال کسب نخستین برد خود در رقابت‌های این فصل هستند، میلان پس از ناکامی در آنفیلد و اتلتیکو هم پس از توقف خانگی مقابل پورتو به سه امتیاز بازی امشب برای ماندن در کورس مدعیان صعود از این گروه نیاز دارند. دیه‌گو سیمئونه پس از قهرمانی در مسابقات فصل پیش لالیگا حالا با بازگشت آنتون گریزمان به تیمش ترکیبی به‌مراتب قدرتمندتر را دراختیار دارد و حالا هواداران انتظار دارند تیم‌شان در لیگ قهرمانان نیز نتایج خوبی کسب کند. او پیش از این مسابقه درباره شرایط تیمش می‌گوید: «رقبا حالا دیگر شناخت خوبی از ما دارند و باید تغییراتی را در شیوه بازی خود ایجاد کنیم تا بتوانیم عملکرد بهتری در زمین داشته باشیم. ما باید در پرس حریف بهتر عمل کنیم و اجازه بازی‌سازی به رقبا ندهیم. ما در این فصل تیمی خوب و متعادل را دراختیار داریم و مطمئنا باتوجه به بازی‌های زیادی که درپیش داریم به همه نفرات فرصت مناسب برای اثبات توانایی‌هایشان خواهد رسید.»

سیمئونه درباره رویارویی تیمش با میلان می‌افزاید: «آنها در این فصل عملکرد خوبی داشته‌اند و می‌دانیم که برابر چه تیم خوبی باید قرار بگیریم. آنها در این مدت به کمک مربی خوب خود توانسته‌‌اند پیشرفت بسیار خوبی داشته باشند و در بازی سه‌شنبه شب هم کار سختی برابر این تیم خواهیم داشت. بازی برابر تیمی همچون میلان که یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ قهرمانان است بسیار جذاب است و بازی در ورزشگاه این تیم بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود.»

غایب بزرگ میلانی‌ها برای بازی امشب زلاتان ابراهیموویچ است که دوباره دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند به‌موقع برای بازی با اتلتیکو آماده شود. او که به‌تازگی آسیب‌دیدگی زانویش را پشت‌سر گذاشته بود، در مصاف با لاتزیو تنها 30 دقیقه بازی کرد و البته یک گل زد، اما دوباره و این‌بار از ناحیه تاندون آشیل دچار مصدومیت شد تا بازهم از ترکیب روسونری دور بماند. به‌نظر می‌رسد این ستاره 39 ساله سوئدی دیدار بعدی میلان برابر آتالانتا را نیز از دست خواهد داد و پس از تعطیلات لیگ به‌دلیل بازی‌های ملی دوباره دردسترس خواهد بود.

استفانو پیولی، سرمربی میلان درباره عملکرد تیمش در این فصل که در لیگ با کسب 16 امتیاز از 6 بازی نمایشی عالی داشته، می‌گوید: «ما در فصل تازه عملکرد خوبی داشته‌ایم و به‌جز دیدار برابر لیورپول در سایر بازی‌ها تقریبا انتظارات‌مان برآورده شده است. ما تیمی جوان هستیم و تجربه زیادی برای بازی در لیگ قهرمانان نداریم. امیدواریم در مصاف با اتلتیکو مادرید به کمک هواداران‌مان بتوانیم عملکردی خوب ارائه کرده و به موفقیت برسیم. آنها تیمی آماده و سرحال هستند و مربی بزرگ و بازیکنان بسیار خوبی دراختیار دارند. در این شرایط کوچک‌ترین اشتباهی برابر این تیم می‌تواند شانس کسب امتیاز را از ما بگیرد و به همین دلیل باید هوشیار باشیم. در چنین سطحی همه جزئیات در مسابقه می‌تواند بسیار مهم و بااهمیت باشد. ما در دیدار برابر لیورپول در همین جزئیات دچار اشتباه شدیم و جریمه سنگینی پرداختیم. این بازی برای ما بسیار مهم است، اما سرنوشت‌ساز نیست و در بازی‌های بعدی هنوز فرصت کسب امتیاز خواهیم داشت. ما در بازی قبلی در لیگ مصدومان زیادی داشتیم و امیدوارم در این بازی بتوانیم تعدادی از آنها را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم نمایش خوبی برابر قهرمان اسپانیا ارائه کنیم.»

میلان درحال حاضر به‌جز زلاتان، ژیرو، کالابریا، کرونیچ، فلورنزی، کیائر و باکایوکو را در فهرست مصدومان خود دارد که غیبت آنها کار پیولی برای انتخاب نفرات اصلی برای بازی امشب را دشوارتر خواهد کرد.

ضعف دورتموند بدون هالند

در دیگر دیدارهای مهم امشب، دورتموند در زمین خود میزبان اسپورتینگ لیسبون خواهد بود. تیم آلمانی پس از برد هفته نخست برابر بشیکتاش با روحیه خوبی به مصاف قهرمان فصل پیش پرتغال خواهد رفت. البته این تیم در ابتدای هفته در دیداری حساس برابر مونشن‌گلادباخ و درحالی‌که ارلینگ هالند را در ترکیب خود نداشت با یک گل شکست خورد تا مشخص شود غیبت این ستاره جوان نروژی چه تاثیری در عملکرد زنبورها دارد. شاگردان مارکو رز اگرچه در گلزنی کمتر دچار مشکل شده و درکنار بایرن مونیخ بهترین آمار تهاجمی لیگ را دراختیار دارند، اما در فاز دفاعی به‌وضوح ضعف دارند و دریافت 12 گل در 6 مسابقه باعث شده تا این تیم بدترین عملکرد را در این زمینه در بین تیم‌های نیمه بالایی جدول داشته باشد.

دورتموند این هفته بدون هالند نتوانست دروازه گلادباخ را باز کند و درنهایت نیز بازی را باخت و این روند بار دیگر وابستگی زیاد این تیم به ستاره نروژی‌اش را نشان داد. اگرچه شایعات زیادی وجود دارد که هالند بالاخره در تابستان پیش‌رو دورتموند را به مقصد یکی از تیم‌های بزرگ اروپایی ترک می‌کند، اما مدیران این باشگاه معتقدند فشار زیادی روی آنها برای فروش این ستاره جوان وجود ندارد و آنها ازلحاظ مالی هم نیازی به فروش ندارند. به این‌ترتیب ممکن است او را حداقل برای یک فصل دیگر نیز حفظ کنند. به‌جز هالند، در دیدار شنبه‌شب جیووانی رینا، امره چان، متئو موری و جولیان برنت نیز به‌دلیل آسیب‌دیدگی غایب بودند و دورتموندی‌ها درتلاشند تا برای دیدار خانگی امشب آنها را به‌موقع آماده کنند. اسپورتینگ لیسبون که فصل قبل عملکردی عالی در لیگ پرتغال داشت، در نخستین بازی خود در این فصل برابر آژاکس شکست سنگینی را تجربه کرد و با نتیجه 5 بر یک در لیسبون باخت تا شروعی ضعیف در این مسابقات داشته باشد.

در دیگر دیدار این گروه نیز آژاکس در خانه میزبان بشیکتاش ترکیه خواهد بود. در سایر دیدارهای امشب لایپزیگ در خانه به مصاف بروژ بلژیک خواهد رفت و اینترمیلان راهی اوکراین می‌شود تا پس از ناکامی هفته نخست برابر رئال مادرید این بار بتواند از شاختار دونتسک امتیاز بگیرد.

رئال مادرید نیز که با کارلو آنچلوتی فصل را خوب شروع کرده و فعلا صدرنشین لالیگا است، در دیداری نسبتا راحت رودرروی شریف تیراسپول مولداوری می‌رود که در هفته نخست برابر شاختار دونتسک به برتری رسید و نتیجه‌ای بسیار خوب کسب کرد. با این‌حال کارلتو و تیمش باتوجه به درخشش وینیسیوس جونیور و کریم بن‌زما در هفته‌های اخیر به‌نظر نمی‌رسد کار سختی برابر این حریف نه‌چندان مطرح داشته باشند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک