• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۶ - ۰۴:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل:

۱۰ طرح دانش‌بنیانی در ۶ ماه اخیر مصوب شده است

جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان هر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود. ازجمله طرح‌هایی که در طول 6 ماه نخست سال در جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان ارائه شده است می‌توان به تمدید قرارداد مزرعه 8 هکتاری گردشگری اشاره کرد.

۱۰ طرح دانش‌بنیانی در ۶ ماه اخیر مصوب شده است

سارا طاهری، روزنامه‌نگار:  اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز درخصوص شورای اقتصاد دانش‌بنیان این استان، گفت: «جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان هر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود. ازجمله طرح‌هایی که در طول 6 ماه نخست سال در جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان ارائه شده است می‌توان به تمدید قرارداد مزرعه 8 هکتاری گردشگری اشاره کرد. دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در راستای حرکت در مسیر دانشگاه مساله‌‌گرا، کارآفرین و فناور مطالعات طرح‌‌ها را انجام داده و سپس با مشارکت شرکت تعاونی مزرعه آرتان آن را به اجرا درآورده است.»  او بیان کرد: «همچنین مشارکت کارآفرینی ورزشی از طریق امکانات و فضاهای دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر طرح‌های ارائه شده است. فرآوری بادام‌زمینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد از دیگر طرح‌هایی است که در جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان ارائه شد. واحد گرمی نیز طرحی را درخصوص گلخانه ارائه کرد که جلساتی نیز درخصوص این طرح برگزار شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: «جلسه‌ای نیز درخصوص اختصاص یک زمین 35 هکتاری کشاورزی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی کشاورزی برگزار و بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شد.»  او با بیان اینکه در 6 ماه اخیر 10 طرح دانش‌بنیانی در جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مصوب شده است، تصریح کرد: «یک‌سری از طرح‌ها تحت اختیارات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بوده و یک‌سری از طرح‌ها فراتر از اختیارات واحدها بوده و باید در سطح استان‌ها بررسی شود. برای اینکه این طرح‌ها در جلسات شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان ارائه شوند، لازم است ابتدا داوری اقتصادی، فنی و علمی شده تا بتوان آنها را در جلسات شورا ارائه داد.»  رسولی با بیان اینکه طرح‌ها در این شورا توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و پرورش داده می‌شوند، افزود: «در بسیاری از مواقع پیشنهادهایی برای بهبود و تکمیل طرح‌ها ارائه می‌شود. درواقع طرح‌ها غربالگری شده و می‌توان گفت این شورا نقش سازنده‌ای در حرکت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به یک دانشگاه نسل سوم خواهد داشت. مأموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تولید ثروت و ارزش‌آفرینی در حوزه فناوری و نوآوری است تا بتوانیم زیرساخت و بستر دانشگاه حل‌مساله و کارآفرین را ایجاد کنیم.»

او تاکید کرد: «اعضای شورا افراد صاحب‌نظر و صاحب تجربه از داخل دانشگاه و خارج از دانشگاه هستند که دید اقتصادی داشته و طبیعی است که این شورا می‌تواند اقتصاد دانش‌بنیان را در استان جهت‌دهی و تقویت کند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار