• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۴ - ۰۱:۱۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تیم فوتبال بانوان ایران برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا رسید

دختران تاریخ‌ساز

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان: تلاش‌های شبانه‌روزی شاگردانم به بار نشست و حمایت‌های رئیس فدراسیون باعث صعود ایران به جام ملت‌ها شد. از وی به خاطر تمام حمایت‌هایش تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت بیش از پیش از تیم ملی فوتبال بانوان افتخارآفرین ایران، بتوانیم باز هم باعث شادی مردم عزیز کشورم باشیم.

دختران تاریخ‌ساز

به گزارش «فرهیختگان»: دومین دیدار تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 - هند دیروز (شنبه 3 مهرماه) برابر اردن از ساعت 13:30 در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار شد که در وقت قانونی بدون گل به پایان رسید تا کار برای تعیین تیم برنده به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی ایران توانست با نتیجه 4 بر 2 اردن را شکست دهد و برای اولین بار به جام ملت‌های آسیا 2022 صعود کند. اولین پنالتی ایران توسط بهناز طاهرخانی وارد دروازه اردن شد. دومین پنالتی ایران توسط ملیکا متولی وارد دروازه اردن شد و این درحالی بود که بازیکن اردن نتوانست دومین پنالتی خود را وارد دروازه ایران کند. زهرا قنبری سومین پنالتی ایران را وارد دروازه حریف کرد. ثنا صادقی چهارمین پنالتی ایران را زد و این درحالی بود که پنالتی چهارم اردنی‌ها وارد دروازه ایران نشد. زهره کودایی، غزاله بنی‌طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی(کاپیتان)، ملیکا محمدی، یاسمن فرمانی(ثنا صادقی 67)، ملیکا متولی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی(مرضیه نیکخواه 67) و نگین زندی بازیکنانی بودند که برابر اردن به میدان رفتند. هدایت تیم ایران برعهده مریم ایراندوست بود. ایران پیش از این بنگلادش را هم با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ژاپن، استرالیا، چین و هند میزبان از قبل به مرحله نهایی صعود کرده‌اند.

 ایراندوست: برای اولین بار به این تیم بها دادند

مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از صعود تاریخی تیمش برای اولین بار به رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا که دی ماه سال جاری در هند برگزار می‌شود، گفت: «خدا را شاکرم به خاطر لطف و بزرگی‌اش. قدردان تک‌تک شاگردانم هستم که با غیرت و تلاش به مصاف حریف قدرتمند خود رفته و تا دقیقه آخر از جنگیدن دست بر نداشتند و درنهایت پیروز میدان شدند.»

وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «برای اولین بار پرواز اختصاصی برای این تیم درنظر گرفته شد و برنامه‌ها و اردوهای داخلی و برون‌مرزی ما تک به تک اجرا شدند. برای نخستین‌بار
 به تیم ملی فوتبال بانوان ارزش و بهایی داده شد که نتیجه‌اش صعود تاریخی به جام ملت‌های فوتبال بانوان آسیا بود. درواقع عزیزی خادم با شخصیتی که به تیم داد، باعث شد تا دختران ایران زمین در کنار کادر زحمتکش تیم ملی فوتبال بانوان، در عرصه آسیایی موفق شوند.»

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: «تلاش‌های شبانه‌روزی شاگردانم به بار نشست و حمایت‌های رئیس فدراسیون باعث صعود ایران به جام ملت‌ها شد. از وی به خاطر تمام حمایت‌هایش تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت بیش از پیش از تیم ملی فوتبال بانوان افتخارآفرین ایران، بتوانیم باز هم باعث شادی مردم عزیز کشورم باشیم. دیدار سختی را پشت سر گذاشته و درنهایت در ضربات پنالتی پیروز شدیم. دروازه‌بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران در این دیدار خوش درخشید و با مهار دو پنالتی باعث شد تا جشن شادی و صعود به جام ملت‌های 2022 در هند را بگیریم. از کادرفنی و تمامی بازیکنانم تشکر می‌کنم. از تمامی کسانی که در این صعود نقش داشتند، مخصوصا شهره موسوی تشکر می‌کنم که ما را در این راه سخت تنها نگذاشت و کادرفنی به همراه بازیکنان تیم ملی پاسخ حمایت‌هایشان را با این صعود دادند.»

پیام وزیر ورزش و جوانان به بانوان تاریخ‌ساز

سیدحمید سجادی راهیابی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت‌های آسیا را که برای اولین بار رخ داده است، تبریک گفت. متن پیام سیدحمید سجادی بابت موفقیت تیم ملی فوتبال بانوان به این شرح است: «خداوند را بابت استمرار موفقیت‌های ورزش بانوان ایران در عرصه بین‌المللی که بیانگر عزت و توانمندی آنهاست، شکر می‌کنم. راهیابی تیم ملی فوتبال بانوان ایران به جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور رخ داده و قابل اعتنا و ستایش است و البته باید سرفصل جدیدی از موفقیت‌های آینده این رشته باشد. به تک‌تک ملی‌پوشان، کادرفنی و سرپرستی و مسئولان فدراسیون فوتبال و مردم ورزش‌دوست این موفقیت ارزنده را تبریک می‌گویم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار