• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۳ - ۰۲:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
علی بزرگخو ،دبیر تشکیلات اتحادیه دفتر تحکیم وحدت:

دفتر تحکیم فرزند انقلاب است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند

دفتر تحکیم وحدت امروز در بسترهای نظام حرکت می‌کند و برای کمک به آن نیز مطالباتی را دارد. در اصل تحکیم به یک مصلح اجتماعی تبدیل شده و تلاش دارد فضایی را رقم بزند که اعضای آن بتوانند مطالبه‌گری‌های خود را بر مبنای آرمان‌های انقلاب دنبال کرده و در آن بتوانند حق و انصاف را رعایت و جامعه را به سمت شرایط بهتر هدایت کنند.

دفتر تحکیم فرزند انقلاب است و در مسیر انقلاب حرکت می‌کند

زهرا رمضانی، روزنامه‌نگار: علی بزرگخو، دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تاکید بر اینکه این دفتر فرزند انقلاب اسلامی بوده و با هدف کمک به انقلاب و حرکت در بستر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب شکل گرفته است، گفت: «خوشبختانه امروز این دفتر در همین مسیر گام برمی‌دارد و به مدد ارزش‌هایی که دفتر به آنها وابسته است و برای اجرایی کردن آنها ایجاد شده، در راستای کمک به نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند.»

او ادامه داد: «دفتر تحکیم وحدت امروز در بسترهای نظام حرکت می‌کند و برای کمک به آن نیز مطالباتی را دارد. در اصل تحکیم به یک مصلح اجتماعی تبدیل شده و تلاش دارد فضایی را رقم بزند که اعضای آن بتوانند مطالبه‌گری‌های خود را بر مبنای آرمان‌های انقلاب دنبال کرده و در آن بتوانند حق و انصاف را رعایت و جامعه را به سمت شرایط بهتر هدایت کنند.»

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه در بحث اصلاح‌گری اجتماعی از جنس بیان نواقص و قوت بخش‌های مختلف کشور حرکت می‌کنیم، اظهار داشت: «از دیگر اهداف ما این است تا از طریق نقش‌آفرینی در قامت یک مصلح اجتماعی بتوانیم به یک نقشه‌راه هم برای حاکمیت و هم برای مردمی که می‌خواهند از مطالبات استفاده کنند، برسیم تا از این طریق مردم به نسبت آن موضع‌گیری داشته باشند و از طرف دیگر حاکمیت هم از این نقشه‌راه بهره ببرد.»

بزرگخو به اتفاقات گذشته این دفتر اشاره و تصریح کرد: «تحکیم در گذشته اتفاقات فراوانی را تجربه کرده است. این دفتر به‌عنوان هویت تشکل دانشجویی مطرح می‌شود و تاریخ آن یکی از مهم‌ترین وجوه آن است. تسخیر لانه جاسوسی، انقلاب فرهنگی و دیگر اتفاقاتی که مرتبط به این تحکیم است، به‌عنوان یک میراث گرانبها محسوب می‌شود. من معتقدم در تحکیم وحدت انواع نظرات را لمس کرده‌ایم و همین مساله باعث شده افراد دیگر متوجه آثار کارهایشان باشند و بر مبنای همان میراث گرانبها حرکت کنند.»

او در توضیح بیشتر این مساله به اتفاقات رخ‌داده در دهه 80 اشاره و خاطرنشان کرد: «در ابتدای دهه 80 جدایی دو طیف علامه و شیراز را هم تجربه کردیم که طیف تندروی اصلاح‌طلبان در طیف علامه و طیف میانه‌رو در طیف شیراز بودند، البته در همان برهه هم شاهد حضور افراد انقلابی در این دفتر بودیم و درنهایت دیدیم که در سال 87 دبیر تحکیم توانست با نامه تاریخی به‌طور کامل طیف علامه را منحل کند، هرچند این طیف به‌صورت غیرقانونی هم ‌شکل گرفته بود. نکته مهم دیگر درباره گذشته این است که چنین کش‌مکش‌هایی حتی تا سال 92 هم ادامه داشت تا اینکه بالاخره بعد از آن اساسا فضای انقلابی به‌صورت کامل در دفتر تحکیم وحدت نمود پیدا کرد و امروز هم شاهد وضعیت فعلی دفتر تحکیم وحدت هستیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار