• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۱ - ۰۳:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: صعود کردیم اما حمایت بیشتر می‌خواهیم

شیردختران محجبه ما تاریخ هندبال را ورق زدند

از حمایت‌های بسیار خوب سجادی، وزیر ورزش، معاونان وی و همچنین دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که از تیم ملی بانوان از تمام جنبه‌ها حمایت کردند، تشکر می‌کنم و این پیروزی را به مردم کشورم به‌ویژه خانواده شهدا تقدیم می‌کنم. واقعا امیدوارم ارزش و اهمیت این نتیجه تاریخی دانسته شود و حمایت‌ها از هندبال بیشتر شود.

شیردختران محجبه ما تاریخ هندبال را ورق زدند

محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار: صعود تیم ملی هندبال زنان ایران به مسابقات جهانی اتفاقی ارزشمند و البته تاریخی در ورزش کشور به‌شمار می‌رود. اتفاقی که با پیروزی 38 بر 19 مقابل سوریه قطعی شد و زنان ایران توانستند بلیت خود را به مقصد اسپانیا رزرو کنند. نکته جالب دراین‌باره اما غیبت کادرفنی تیم ملی روی نیمکت بود و جز فیزیوتراپ و سرپرست تیم ملی که تست کرونای آنها منفی شد، سایر کادرفنی دچار ویروس کرونا شده بودند و نتوانستند از کنار زمین، بازیکنان را هدایت کنند. اتفاقی که شاید بیش از همه مرهون تلاش‌های فدراسیون هندبال و در راس آنها علیرضا پاکدل بود. رئیس جوان فدراسیون هندبال که در روزهای اخیر و با وجود مشکلات مالی در سطح ورزش کشور، موفق شد یک مربی خوب را به ایران بیاورد با برگزاری اردوهای به‌موقع و حمایت کافی از زنان هندبال، جواز صعود آنها به جمع چهار تیم پایانی و صعود به اسپانیا را فراهم کرد. به همین بهانه گفت‌وگویی با رئیس فدراسیون داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

صعود به رقابت‌های جهانی بدون شک اتفاقی مهم و تاریخی در ورزش ایران بود. این نخستین بار است که زنان به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.

ابتدا باید بگویم که خوشحالم شیردختران عزیز کشورمان با غیرت مثال زدنی و با وجود مشکلات چند روز گذشته به‌خصوص نبود هر سه مربی روی نیمکت، توانستند به‌عنوان یک سرباز و به‌عنوان یک دختر محجبه مسلمان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند. این اتفاق در تاریخ ماندگار خواهد شد.

فکر می‌کنید چه اتفاقی منجر به صعود شد؟

خوشحالیم از اینکه زحمات چند ماهه این عزیزان به نتیجه رسید. در این راستا تلاش کردیم تا با اردوهای منظم، جامعه ورزش زنان را به سمت موفقیت هدایت کنیم و امیدوارم بتوانند در بازی‌های آینده هم درخشان ظاهر شوند و پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز دربیاورند؛ چراکه شایستگی این امر را دارند و دعا می‌کنیم این موفقیت تداوم یابد.

بلافاصله پس از صعود هم وزیر ورزش و جوانان در پیامی از عملکرد ملی‌پوشان تقدیر کردند. به نظر می‌رسد روزهای خوبی در انتظار ورزش ایران است.

 از حمایت‌های بسیار خوب سجادی، وزیر ورزش، معاونان وی و همچنین دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک که از تیم ملی بانوان از تمام جنبه‌ها حمایت کردند، تشکر می‌کنم و این پیروزی را به مردم کشورم به‌ویژه خانواده شهدا تقدیم می‌کنم. واقعا امیدوارم ارزش و اهمیت این نتیجه تاریخی دانسته شود و حمایت‌ها از هندبال بیشتر شود. ما تلاش می‌کنیم موفقیت‌هایمان ادامه‌دار باشد و امیدواریم حمایت‌های لازم هم انجام شود تا ملی‌پوشان ‌انگیزه کافی برای صعود به رقابت‌های بزرگ را به دست بیاورند. فراموش نکنید که ما اولین رشته توپی بودیم که توانستیم با حجاب اسلامی در مسابقات رسمی حضور پیدا کرده و سهمیه مسابقات جهانی را بگیریم. ما تاریخ هندبال ایران را ورق زدیم و توانستیم با اتحاد و همدلی موفقیت بزرگی را به دست بیاوریم. در این مسیر افراد زیادی زحمت کشیدند که در راس آنها فدراسیون هندبال بود. ضمن اینکه کادرفنی و بازیکنان هم از جان و دل مایه گذاشتند تا غیرتمندانه جهانی شویم. از وزارت ورزش و جوانان که حامی ما بودند به صورت ویژه تشکر می‌کنم. این موفقیت حاصل کاری تیمی بود و آن را به همه خانواده هندبال تبریک می‌گویم.

غیبت کادرفنی هم در رقابت‌ها عجیب بود، به نظر می‌رسد ویروس کرونا هندبال را نشانه گرفته است.

بله، متاسفانه شرایط کرونا باعث شد که ما در دو بازی اخیر کادرفنی را در کنارمان نداشته باشیم. درواقع جز سرپرست و فیزیوتراپ تیم هیچ‌کس نتوانست روی نیمکت بنشیند و این موضوع روی روحیه بازیکنان تاثیر داشت. به هر حال بازیکنان نیازمند حامیان خود در زمین هستند تا لحظه به لحظه همراهی‌شان کنند اما با این حال توانستیم دست به کاری بزرگ زده و جهانی شویم. خوشبختانه هیچ چیز باعث نشد که ما از هدف‌مان دور شویم. ما از ابتدا یک هدف داشتیم که توانستیم با اتحاد، همدلی و تلاش به هدف‌مان برسیم. دوباره می‌گویم که ما توانستیم اولین تیم ملی در رشته‌های توپی باشیم که به مسابقات جهانی اعزام می‌شود و این‌گونه تاریخ‌ساز شدیم. امیدوارم حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا در رقابت‌های جهانی هم شاهد درخشش تیم ملی باشیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار