• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۷-۰۱ - ۰۱:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال خبر داد

پارک لاله میزبان موکب دانشجویان ۴ دانشگاه بزرگ در تهران

در ابتدا بنا بر آن بود که مراسم اربعین امسال در تئاترشهر برگزار شود، اما از آنجاکه شهرداری مجوز تئاتر شهر را به ارگان دیگری داده بود تصمیم بر این شد تا این مراسم را در پارک لاله برگزار کنیم.

پارک لاله میزبان موکب دانشجویان ۴ دانشگاه بزرگ در تهران

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: مهدی زربخش، مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال با اشاره به برنامه‌هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه تهران شمال برای ایام اربعین درنظر گرفته است، گفت: «در ابتدا بنا بر آن بود که مراسم اربعین امسال در تئاترشهر برگزار شود، اما از آنجاکه شهرداری مجوز تئاتر شهر را به ارگان دیگری داده بود تصمیم بر این شد تا این مراسم را در پارک لاله برگزار کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال، دانشگاه امام‌حسین(ع)، دانشگاه علوم‌پزشکی تهران و دانشگاه الزهرا موکبی به‌نام «کوی حسین» برپا خواهند کرد.»

او با بیان اینکه موکب بزرگی با همکاری چهار دانشگاه بزرگ تهران برپا خواهد شد، ادامه داد: «دانشگاه علوم‌پزشکی تهران کار بهداشت موکب ازجمله فشارسنجی، ویزیت و... را پیگیری خواهد کرد و دانشگاه الزهرا بحث فعالیت‌های بانوان و غرفه کودکان را دنبال خواهد کرد و دانشگاه امام‌حسین(ع) نیز در حوزه اجرایی کمک‌رسان خواهد بود.»

زربخش در ادامه اظهار کرد: «یک گروه سرود هم هرروز برنامه خواهد داشت که حال‌وهوای اربعین را زنده کند و این اجرا بین حدود 5 گروه سرود برتر برگزار خواهد شد که بعد از انجام مراسم ارزیابی‌ها صورت گرفته و درنهایت یک گروه به‌عنوان گروه برتر انتخاب خواهد شد. همچنین هر سه‌روز یک‌بار یک گروه سرود برنامه اجرا خواهد کرد.»

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال با بیان اینکه اجرای مداحی و فضاسازی در این خصوص از دیگر برنامه‌هایمان خواهد بود، تصریح کرد: «برپایی موکب‌های اربعین، عمودهای اربعین، انجام سخنرانی‌ها و روایت‌گری درخصوص هفته دفاع مقدس نیز از برنامه‌های دیگر است. همچنین یک‌سری پک‌های فرهنگی نیز بین مردم توزیع می‌شود که این پک‌ها شامل محتوای فلسفه اربعین، تاریخ و... است.»

او با تاکید بر اینکه در محتوای پک‌های فرهنگی اربعین خلاقیت به‌کار رفته است، توضیح داد: «به‌عبارت بهتر، مانند سال‌های گذشته به مسائل به‌صورت روتین پرداخته نمی‌شود، بلکه تلاش کردیم به اربعین از نظر علمی پرداخته شود و تلاش کردیم اربعین را صرفا یک برنامه و مراسمی برای عزاداری نبینیم، بلکه آن را به‌عنوان موقعیتی برای دانش‌افزایی، فعالیت فرهنگی مثمرثمر به‌همراه اقامه عزا، برای مخاطبان قرار دادیم.»

زربخش با بیان اینکه بحث اجرا برعهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خواهد بود، افزود: «درواقع ایده اصلی و اجرای این موکب در ایام اربعین برعهده واحد تهران شمال و دانشگاه امام‌حسین(ع) است. دانشگاه الزهرا نیز در حوزه بانوان و غرفه کودکان کمک‌رسانی کرده و در این مسیر ما را یاری خواهد کرد.»

وی درخصوص فعالیت‌های دانشگاه الزهرا در این موکب توضیح داد: «دانشگاه الزهرا در حوزه بانوان و غرفه کودکان پک‌های فرهنگی را آماده کرده و مسابقه‌ای را برای رهگذران برگزار خواهد کرد که در این مسابقه، دل‌نوشته‌ای برای امام‌حسین(ع) نوشته می‌شود. بحث رسانه‌ای نیز در دستورکار بوده و سوالاتی از رهگذران و مردم عادی پرسیده شده و در همین راستا یک کلیپ تهیه می‌شود.»

مسئول بسیج دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال درخصوص غرفه کودکان نیز گفت: «در این حوزه فضاسازی متناسب با کودکان شده و پوسترهایی نیز در همین راستا تهیه می‌شود. به والدین کودکان نیز مشاوره داده شده و درخصوص مسائل فرهنگی با آنها صحبت می‌شود.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار