• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۹ - ۰۲:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شاگردان دنیزلی در رده ششم لیگ ترکیه

روند خوب آلتای با نادری

نادری هم یکی از نفراتی است که در دو فصل گذشته سابقه بازی در دو تیم مطرح ایرانی را داشته و حتی توانسته نظر مثبت مربیان تیم ملی ایران را نیز جلب کند. به این ترتیب او می‌تواند گزینه مناسبی برای بهتر شدن شرایط آلتای در طول فصل باشد.

روند خوب آلتای با نادری

به گزارش «فرهیختگان»: بازگشت نادری به فوتبال اروپا باز هم موفقیت‌آمیز بوده و این مدافع ایرانی که سابقه بازی در ترکیب تیم ملی ایران را نیز در کارنامه دارد در لیگ ترکیه توانسته جایگاه ثابتی برای خود در ترکیب تیم آلتای پیدا کند. محمد نادری یکی از لژیونرهایی بود که خیلی بی‌سروصدا راهی فوتبال بلژیک شد تا در تیم کورتریک این کشور بازی کند. عملکرد خوب این بازیکن در سمت چپ خط دفاعی این باشگاه سبب شد تا برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کند و درنهایت نادری با انتقالی قرضی سرخپوش شد. او البته تنها یک فصل در این باشگاه حضور داشت و سال بعد به‌عنوان یکی از بازیکنانی که در هر دو باشگاه پایتخت بازی کرده به تیم رقیب پیوست.

او در تابستان امسال تصمیم گرفت دوباره لژیونر شود و این بار با قراردادی سه ساله به تیم آلتای ترکیه که هدایت آن را مصطفی دنیزلی مشهور برعهده گرفته است، پیوست. آلتای سال گذشته پس از سه فصل حضور در لیگ دسته اول ترکیه موفق شد جواز حضور در سوپرلیگ این کشور را کسب کرده و دوباره به سطح اول رقابت‌های ترکیه برگشت. آنها برای حضوری موفق در این مسابقات به سراغ مربی باتجربه‌ای همچون دنیزلی رفتند و چند بازیکن ازجمله نادری را نیز به ترکیب تیم خود اضافه کردند.

آنها فصل را خوب شروع کردند و دو پیروزی پیاپی برابر کایسری‌اسپور(تیم مجید حسینی و علی کریمی) و آلانیا اسپور نوید فصلی خوب را به هواداران این تیم که سابقه‌ای ۱۰۷ ساله در فوتبال ترکیه دارد، می‌داد. البته این تیم در دو بازی بعدی برابر فنرباغچه مدعی و همچنین کونیااسپور مغلوب شدند اما در آخرین بازی خود در هفته پنجم روز شنبه توانستند ۲ بر یک گوزتپه را شکست داده و نتیجه‌ای قابل قبولی کسب کنند.

نادری در هر ۵ بازی ابتدایی تیمش در این فصل در ترکیب اصلی آلتای حضور داشته تا مشخص شود که دنیزلی اعتقاد زیادی به این مدافع ایرانی دارد و برای این فصل روی درخشش او حساب کرده است. این مربی که سابقه حضور در لیگ ایران را نیز در کارنامه دارد درباره عملکرد تیمش می‌گوید: «ما تا اینجای مسابقات عملکرد خوبی داشتیم. در بازی آخر هم توانستیم به خوبی مسابقه را اداره کرده و یک برد ارزشمند کسب کنیم. بازیکنان ما در ‌این چند دیدار به خوبی خواسته‌های کادرفنی را برآورده کرده‌اند و با ادامه این روند می‌توانیم به حضور در رتبه‌ای مناسب در انتهای فصل امیدوار باشیم.»

مسلما هدف این مربی ترک‌تبار حفظ تیمش در رقابت‌های سوپرلیگ است و در نخستین فصل بازگشت به این مسابقت کار سختی برای رسیدن به این هدف خواهد داشت. دنیزلی به همین دلیل به سراغ بازیکنان باتجربه رفته و تیمش را از نفراتی تشکیل داده که بتوانند او را در رسیدن به این مهم همراهی کنند.

نادری هم یکی از نفراتی است که در دو فصل گذشته سابقه بازی در دو تیم مطرح ایرانی را داشته و حتی توانسته نظر مثبت مربیان تیم ملی ایران را نیز جلب کند. به این ترتیب او می‌تواند گزینه مناسبی برای بهتر شدن شرایط آلتای در طول فصل باشد.

نادری البته در این مدت با مصدومیت‌های مختلفی روبه‌رو شده و این موضوع می‌تواند پاشنه آشیل او برای حضوری ثابت در ترکیب این تیم ترکیه‌ای باشد. این مدافع چپ پا البته در فصل جدید در شرایط خوبی قرار دارد و در هر 5 بازی تیمش به صورت کامل به میدان رفته و مشکلی در این زمینه پیدا نکرده است.

آلتای فردا شب در هفته ششم رقابت‌های لیگ این کشور به مصاف ریزه‌اسپور خواهد رفت که با توجه به اینکه این مسابقه در زمین حریف برگزار می‌شود بازی نسبتا سختی برای شاگردان دنیزلی خواهد بود. این تیم همچنین روز جمعه مسابقه حساسی را در خانه برابر بشیکتاش، یکی از تیم‌های مدعی فوتبال ترکیه برگزار خواهد کرد.

نادری با ماندن در تیم استقلال می‌توانست فرصت بازی در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشد و همچنین در سال منتهی به جام‌جهانی شاید شانس بیشتری برای دعوت دوباره به ترکیب تیم ملی پیدا می‌کرد اما ترجیح داد با قبول پیشنهاد این تیم ترکیه‌ای چالشی تازه را در فوتبالش تجربه کند و شاید با درخشش در این تیم بهتر بتواند نظر مثبت دراگان اسکوچیچ برای دعوت دوباره از او را جلب کند. او امیدوار است با حضور در لیگ ترکیه بتواند دوباره شانس رفتن به دیگر لیگ‌های اروپایی را به دست آورد و برخلاف دوران حضورش در فوتبال بلژیک، این بار بتواند جایگاه ثابتی در تیم‌هایش پیدا کرده و روند روبه رشد بهتری را تجربه کند. او هم‌اکنون با تیمش رتبه ششم در جدول لیگ را در اختیار دارد و با ادامه این روند می‌تواند به حفظ این جایگاه و حتی شاید رسیدن به یکی از سه جام اروپایی امیدوار باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک