• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۸ - ۰۱:۵۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
عطایی: مصدومیت صابر شوک بزرگی برای ما بود

امیدواریم شادی بزرگی برای مردم رقم بزنیم

عطایی با ابراز رضایت از کار گروهی شاگردانش در بازی مرحله نیمه‌نهایی گفت: خوشبختانه کار گروهی تیم بسیار خوب بود. همه بچه‌ها به‌نوعی به انسجام تیمی کمک کردند.

امیدواریم شادی بزرگی برای مردم رقم بزنیم

به گزارش «فرهیختگان»: بهروز عطایی بازی شاگردانش مقابل چین را سخت توصیف کرد و گفت: «پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم. مقابل تیمی بازی کردیم که در لیگ ملت‌ها شرکت نکرد تا خود را برای حضور در قهرمانی مردان آسیا آماده کند.»

وی با بیان اینکه عملکرد تیم چین نشان‌دهنده کیفیت این تیم بود، تصریح کرد: «چین پیش‌تر تیم‌ملی ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود و بسیار قدرتمند در این رقابت‌ها ظاهر شده است. به همین دلیل سعی کردیم عملکرد این تیم را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنیم.»

سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران در تشریح نقاط قوت تیم چین و چگونگی مهار این تیم از سوی شاگردانش، گفت: «چین در کار تهاجمی بسیار خوب بود و سرویس با ریسک بالا می‌زد. دو مهاجم بلندزن چین عملکرد بسیار خوبی داشتند، با این حال فکر می‌کنم به‌جز ست دوم و به‌خصوص در ست سوم و چهارم نظم تیمی چین را برهم زدیم تا جایی که این تیم در ست چهارم دچار اشتباهات مکرر شد و خوشبختانه با استفاده از اشتباهات حریف، نتیجه لازم را کسب کردیم. در جریان این بازی به هر دو تیم فشار آمد. از شروع رقابت‌ها تا پیش از بازی مقابل چین، تیم ایران کم‌خطا بود ولی امروز به‌خاطر فشار زیاد بازی در ست اول تا سوم، تیم ایران 11 تا 12 اشتباه در هر ست داشت که نشان‌دهنده حساسیت و فشار بالای بازی بود.»

عطایی اما از دو مشکل تیم‌ملی ایران در بازی مقابل چین هم صحبت کرد و گفت: «مقابل حریف دو مشکل هم داشتیم. روز قبل میثم صالحی مصدوم شد و مقابل چین با وجود دردی که داشت با غیرت بازی کرد و عملکردش قابل دفاع بود. مشکل دیگر مصدومیت صابر کاظمی در جریان گرم کردن پیش از بازی از ناحیه بینی بود. او خون‌ریزی شدیدی از ناحیه بینی داشت، به‌طوری که بخشی از زمین مسابقه خون‌آلود شد و موجب تاخیر 10 دقیقه در شروع بازی شد. به‌دلیل خون‌ریزی شدید بینی صابر، در ست اول و دوم نتوانستیم از او استفاده کنیم، اما امین اسماعیل‌نژاد عملکرد بسیار خوبی داشت. مصد‌ومیت صابر شوک به تیم وارد کرد و ترکیب اولیه تیم ایران را به‌هم زد. با وجود درد و خون‌ریزی بینی کاظمی، پزشک تیم او را به بازی رساند و کاظمی هم با تلاش زیاد و با غیرت بازی کرد.»

عطایی با ابراز رضایت از کار گروهی شاگردانش در بازی مرحله نیمه‌نهایی افزود: «خوشبختانه کار گروهی تیم بسیار خوب بود. همه بچه‌ها به‌نوعی به انسجام تیمی کمک کردند. خوشحالم که این بازی به سود تیم‌ملی ایران تمام شد. تمام تلاش بازیکنان ایجاد شادی برای مردم ایران است و امید‌وارم با دعای خیر مردم، شادی بزرگی برای ملت عزیزمان رقم بزنیم.»

صالحی: در فینال محکم‌تر ظاهر خواهیم شد

میثم صالحی پس از برد تیم‌ملی والیبال ایران برابر چین و صعود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: «خوشحالم که با یک پیروزی دیگر آن هم برابر چین به فینال مسابقات رسیدیم. تعدادی از هم‌تیمی‌هایم مصدوم شده بودند، اما به زمین آمدند. پشت یکدیگر ایستادیم، زحمت کشیدیم و پیروز شدیم. در فینال محکم‌تر در زمین ظاهر خواهیم شد تا ان‌شاءالله قهرمانی را به ملت ایران تقدیم کنیم.»

ملی‌پوش والیبال ایران درباره مصدومیتش بیان داشت: «در بازی قبلی پایم در زمین پیچ خورد. با زحمات پزشک تیم به این بازی رسیدم. تا موقع فینال نیز کار می‌کنم تا شرایطم بهبود پیدا کند.»

رمضانی: فقط قهرمانی می‌خواهیم

علی رمضانی در واکنش به صعود تیم‌ملی والیبال ایران به فینال مسابقات قهرمانی آسیا خطاب به مردم گفت: «به همه شما و جامعه والیبال تبریک می‌گویم. بازی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. تلاش کردیم و نتیجه‌اش را هم گرفتیم و به فینال رسیدیم. خدا را شکر تلاش و تفکر کادرفنی جواب داد. بازیکنان ایران هم آنچه که کادرفنی خواسته بود را به‌خوبی به اجرا گذاشتند. چین بهتر از حریفان قبلی مقابل ایران بازی کرد و تیم را به چالش کشید و دیدید که یک ست هم از ایران گرفت. می‌رویم تا قهرمان شویم و به چیز دیگری فکر نخواهیم کرد.»

کاپیتان چین: ایران بهتر از ما بود

سایت ورزش چین در گزارشی از این دیدار و شکست این تیم برابر ملی‌پوشان ایران می‌نویسد: «امیدهای تیم ملی والیبال چین برای رسیدن به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست برابر ایران از بین رفت. چین در فینال سال 2011 و در جریان نخستین قهرمانی ایران در این مسابقات نیز مغلوب این تیم شده بود. با این نتیجه، ایران دیدار فینال را برابر ژاپن برگزار می‌کند و چین برای کسب عنوان سومی به مصاف چین‌تایپه می‌رود.» جیانگ چوان، کاپیتان چین در این مسابقه 15 امتیاز کسب کرد اما نتوانست مانع از شکست تیمش شود. بهترین عملکرد در این دیدار را نیز صابر کاظمی از ایران داشت که 18 امتیاز به دست آورد. وو شنگ، سرمربی تیم ملی چین پس از این مسابقه گفت: «ما انتظار داشتیم بتوانیم در این دیدار نمایش بهتری داشته باشیم و راهی فینال شویم. باید بگویم که تیم ایران در این مسابقه بهتر از ما بازی کرد و توانست به برتری برسد. تیم ما جوان و کم‌تجربه است و اعتمادبه‌نفس لازم برای موفقیت در این مسابقه را نداشت.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

درباره سعید اسماعیلی و اهمیت حفظ و نگهداشت سرمایه‌های ورزش ایران؛

هوای قهرمان دهه هشتادی‌مان را داشته باشیم

دربارۀ حواشی خودساخته کاروان ایران در پاریس؛

به طراح لباس المپیک، مدال نمی‌دهند

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار