• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۷ - ۰۰:۲۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: لیگ امسال باکیفیت‌تر بود

تا فینال بدون شکست آمدیم و مقتدرانه قهرمان شدیم

دانشگاه آزاد ریشه‌دارترین تیم در لیگ برتر ووشو است و در تمام 15دوره لیگ ووشو حضور داشته و همیشه حامی رشته‌های انفرادی بوده و کمتر باشگاهی است که در 25لیگ معتبر کشور تیمداری کند و این واقعا نقطه‌قوتی برای ورزش دانشگاه آزاد است.

تا فینال بدون شکست آمدیم و مقتدرانه قهرمان شدیم

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: تیم ووشوی دانشگاه آزاد سومین قهرمانی پیاپی خود را در لیگ برتر ووشو به دست آورد تا با این هت‌تریک قهرمان بی‌چون و چرای این مسابقات باشد. لیگی که به گفته سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد هرسال کیفیت بهتری به خود می‌گیرد و رقبا آماده‌تر به میدان می‌آیند. او رمز هت‌تریک قهرمانی را برنامه‌ریزی به‌موقع تیم برای حضور در مسابقات دانست. کیوان شیرآقایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از تیم جوان و باتجربه‌اش صحبت کرد و راهی که برای سومین قهرمانی پیموده‌اند. متن این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

سومین قهرمانی تیم ووشوی دانشگاه آزاد را به دست آوردید، برای هت‌تریک پا به لیگ گذاشتید؟

خدا را شکر توانستیم برای سومین‌بار پیاپی عنوان قهرمانی را به دست آوریم، هرسال این رقابت‌ها سخت می‌شود، سال گذشته هم رقابت سنگینی با پاس ناجا در بخش ساندا که بازیکنان باکیفیتی را دراختیار دارند داشتیم و به‌نوعی ملی‌پوشان بین هر دو تیم تقسیم شدند. خدا را شکر بچه‌های ما غیر از دو وزن که با یک رقابت و بازی خیلی نزدیک نتیجه را واگذار کردند بقیه آمادگی خیلی خوبی داشتند و تمام 6بازی دیگر را برنده از زمین بیرون آمدند. دلیل این برتری برنامه‌ریزی‌ای بود که زودتر از تمام تیم‌ها انجام دادیم و اردوها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع کردیم و توانستیم بچه‌ها را به آمادگی لازم برسانیم.

ترکیب تیم قهرمان امسال با تیم دو قهرمانی قبل دانشگاه متفاوت بود و آیا از بازیکنان ملی‌پوش باتجربه بیشتر بهره گرفتید یا بازیکنان جوان‌تر؟

تیم ما از لحاظ میانگین سنی جزء جوان‌ترین تیم‌هاست و از 4سال پیش که من سرمربیگری تیم دانشگاه آزاد را برعهده گرفتم از همان سال اول جوان‌گرایی را شروع کردیم و خدا را شکر نتیجه خیلی خوبی را هم در پی داشت. درکنار جوان‌ها از بازیکنان باتجربه مانند محسن محمدسیفی و امیر فضلی را داشتیم که آنها هم مبارزات خیلی باکیفیتی انجام دادند و با اقتدار از سد حریفان‌شان گذشتند.

رقبا چطور بودند؟ شما فینال را هم با اقتدار بردید.

هر دو رقیب ما هم تیم پارس‌جنوبی و هم پاس ناجا سابقه قهرمانی را در لیگ دارند و از تیم‌های پرافتخار ووشو هستند که خدا را شکر توانستیم جلوی هر دو تیم چه در بخش گروهی مقابل پارس‌جنوبی و هم در فینال با پارس ناجا نتایج خیلی خوبی بگیریم. امسال تیم ماهشهر هم جزء مدعیان بود و با یک تیم خیلی خوب به لیگ آمده بود که توانستند پارس‌جنوبی را هم شکست دهند و سوم شوند ولی ما برای مسابقه با بندرماهشهر مشکلی نداشتیم و با اقتدار این تیم را شکست دادیم. تا فینال هر ورزشکاری را در بخش ساندا روی سکو فرستادیم غیر از بازیکنانی که به آنها استراحت دادیم هیچ مسابقه‌ای را واگذار نکردند و فقط در فینال دو باخت داشتیم و این نشان‌دهنده این است که تیم ما با اقتدار به فینال رسید.

درباره کیفیت لیگ امسال بگویید.

لیگ امسال چه از نظر کمی و چه کیفی نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر بود و تیم‌ها یکدست و مدعی بودند و از نظر کیفیت برگزاری مسابقات سال‌به‌سال شرایط بهتر می‌شود و این باعث انگیزه و روحیه بالایی برای ورزشکاران‌مان می‌شود که در مسابقات ملی هم به آنها کمک می‌کند. ممنونم از مجموعه فدراسیون ووشو، صدیقی و مجموعه همکاران‌شان که در برگزاری لیگ زحمات زیادی متقبل می‌شوند.

حمایت دانشگاه آزاد از تیم چطور بود؟

دانشگاه آزاد ریشه‌دارترین تیم در لیگ برتر ووشو است و در تمام 15دوره لیگ ووشو حضور داشته و همیشه حامی رشته‌های انفرادی بوده و کمتر باشگاهی است که در 25لیگ معتبر کشور تیمداری کند و این واقعا نقطه‌قوتی برای ورزش دانشگاه آزاد است. در راس مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد لشگری حضور دارد که در دو سال اخیر تغییرات قابل‌توجهی در تدارکات و اردوهایی که برای تیم دیده می‌شود و تمام امور ورزشی که در دانشگاه آزاد انجام می‌شود را شاهدیم و حمایت ویژه‌ای از تیم داشت که ممنونم.

تمرینات و اردوها را با ورزشکاران‌تان چطور پیش بردید؟

دوماه قبل از مسابقات لیگ به ما درباره تاریخ برگزاری مسابقات لیگ گفتند و از همان‌موقع برنامه‌ریزی کرده و اردوها را برگزار کردیم. 4مرحله اردوی تدارکاتی را قبل از این مسابقات داشتیم و برنامه‌ریزی خوبی را با کادرفنی خوبی که داریم و فرشاد عربی که سرمربی تیم‌ملی تالو هستند و دهقان و شیرزاد در بخش ساندا برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم و خدا را شکر اردوهای خوبی را برگزار کردیم.

قراردادهای ووشو بهتر از قبل شده است؟

از نظر میانگین مبلغ قرارداد ووشو کمترین مبلغ قرارداد را بین تمام تیم‌ها و رشته‌ها دارد ولی خدا را شکر هرسال شاهد اضافه‌شدن درصدی به بودجه تیم هستیم و کمک‌هزینه‌ای برای ورزش قهرمانی قهرمانان‌مان می‌شود.

برنامه شما و تیم ووشوی دانشگاه آزاد برای ادامه راه چیست؟

من 8سال است که با تیم دانشگاه آزاد به‌عنوان مربی و سرمربی همکاری می‌کنم و امسال هم قرارداد دوساله بستم و اگر باشگاه دانشگاه آزاد ادامه همکاری بخواهد من در خدمت این تیم هستم و دوست دارم بتوانیم این نوار پیروزی‌ها و قهرمانی‌ها را در باشگاه دانشگاه آزاد ادامه دهیم.

حرف آخر؟

ممنونم از همکاران خوبم در کادرفنی که تیم منسجمی بودیم، تیم ووشوی دانشگاه آزاد هیچ‌وقت متکی به فرد نبوده و از ورزشکاران‌مان که با غیرت و تعصب تمام تلاش‌شان را برای دفاع از اعتبار تیم و دفاع از عنوان قهرمانی کردند و از همه آنهایی که برای تیم ووشوی دانشگاه آزاد زحمت کشیدند، ممنونم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار