• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۷ - ۰۰:۲۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دانشگاه آزاد اسلامی‌ دوباره قهرمان لیگ برتر ووشوی مردان شد

اولین جام ۱۴۰۰ با هت‌تریک

مرحله پایانی پانزدهمین دوره لیگ برتر ووشوی مردان ایران، جام مدافعان سلامت در آکادمی ملی ووشو در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و تیم‌ دانشگاه آزاد اسلامی با پیروزی ۹ به ۴ مقابل پاس ناجا مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید. به این ترتیب مردان ووشوکار دانشگاه آزاد اسلامی با بالا بردن جام زرین، در قهرمانی لیگ برتر ووشو هت‌تریک کردند.

اولین جام ۱۴۰۰ با هت‌تریک

به گزارش «فرهیختگان»: مرحله پایانی پانزدهمین دوره لیگ برتر ووشوی مردان ایران، جام مدافعان سلامت در آکادمی ملی ووشو در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد و تیم‌ دانشگاه آزاد اسلامی با پیروزی ۹ به ۴ مقابل پاس ناجا مقتدرانه به مقام قهرمانی رسید. به این ترتیب مردان ووشوکار دانشگاه آزاد اسلامی با بالا بردن جام زرین، در قهرمانی لیگ برتر ووشو هت‌تریک کردند. پاس ناجا و هیات ووشوی بندرماهشهر نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، حسین اوجاقی سرمربی تیم‌ملی ووشوی بزرگسالان ایران و شمار دیگری از شخصیت‌های ورزشی میهمانان ویژه اختتامیه پانزدهمین دوره لیگ برتر ووشوی مردان ایران بودند.

لیگ برتر ووشوی بانوان ایران نیز از ۲۸ تا ۳۱ شهریور به میزبانی آکادمی ملی ووشو برگزار خواهد شد. بانوان ووشوکار دانشگاه آزاد اسلامی در فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر شدند.

لشگری: با یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای قهرمان شدیم

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از پایان این رقابت‌ها گفت: «خدا را شکر ووشوکاران دانشگاه آزاد برای سومین‌بار قهرمان لیگ شدند و این مقام را به مدیران دانشگاه آزاد اسلامی که همه‌جوره از تیم حمایت کردند و همین‌طور به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد تبریک می‌گویم. این اولین تیم از 25تیم دانشگاه محسوب می‌شود که در سال1400 در لیگ قهرمان شد. همزمان تیم بانوان دوومیدانی ما هم درحال رقابت هستند، ان‌شاءالله در مرحله نهایی نتیجه خوبی بگیرند. این هفته تیم ووشوی بانوان هم رقابت خواهد کرد و امیدواریم نتایج خوبی کسب کند.» وی ادامه داد: «برنامه مسابقات لیگ ووشو طوری بود که بهترین ووشوکاران و مدعیان تیم‌ملی حاضر بودند و عصاره ووشو شرکت کردند و از کیفیت بالایی برخوردار بود. تمام ورزشکاران با آزمایش منفی کرونا حضور داشتند و همه پروتکل‌ها رعایت شد. البته جای خالی تماشاگران به وضوح دیده شد و شور و نشاط همیشگی در لیگ نبود. امیدواریم با سرعت گرفتن واکسیناسیون این بیماری رو به افول برود و شاهد حضور تماشاگران باشیم.» لشگری تصریح کرد: «یکی از علل اینکه تیم ما توانست قهرمان شود برنامه‌ریزی حرفه‌ای است که در دانشگاه برای تیم‌های حرفه‌ای انجام گرفت. یک انسجام همگانی بین تیم، کادرفنی و تیم پشتیبانی در دانشگاه بود و با اردوهای خوب و آمادگی کامل در لیگ حضور پیدا کردند. به‌نظر من امسال تیم‌ها قوی‌تر از سال گذشته بودند. ماهشهر، پارس‌جنوبی و پاس ناجا کیفیت بهتری داشتند. ما در مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه کمک کردیم این تیم روی سکوی قهرمانی برود و اولین جام سال1400 را به فال‌نیک می‌گیریم.» رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تاثیر رسانه‌ها گفت: «اگر درکنار تیم نبودند و این کار تیمی بدون رسانه انجام می‌شد بازتابی نداشت و بدون بازتاب این موفقیت‌ها به‌خوبی متبلور نمی‌شوند. با وجود رسانه‌های دانشگاه آزاد کمک زیادی شد که اردوها و قهرمانی‌ها دیده شود. از همه این عزیزان ممنونم که به شکل حرفه‌ای این کار را انجام دادند. امیدواریم این همکاری‌ها روزبه‌روز بیشتر و تخصصی‌تر انجام شود و درکنار هم قهرمانی همه تیم‌ها را در لیگ‌های مختلف جشن بگیریم.»

سیفی: هیچ تیمی مثل ما حمایت نشد

محسن سیفی، قهرمان ووشوی ایران و جهان و عضو تیم دانشگاه آزاد به «فرهیختگان» گفت: «دومین سال است که عضو دانشگاه هستم و قهرمان لیگ می‌شویم و امیدواریم سال آینده هم این اتفاق رخ دهد. از لشگری ممنونیم که تدارک خیلی خوبی دیده شد. سه اردوی منظم داشتیم که نتیجه‌اش قهرمانی سوم تیم به‌طور متوالی بود.»

دانشجوی مقطع ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه در زنجان تصریح کرد: «امکانات دانشگاه آزاد از هر لحاظ فوق‌العاده است. هیچ تیمی مثل ما شرایط تمرینی خوب و این نفرات کارآمد را نداشت و از همه حمایت‌ها ممنونیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک