• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۵ - ۰۰:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
بی‌غم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: امیدوارم طیبی به مسابقات مرحله حذفی برسد

با این تیم باید به جمع ۴ تیم برتر فوتسال دنیا برسیم

فوتسال ایران بیشتر بر پایه دفاع و ضدحمله است و این حقیقتی است که باید پذیرفت. ما هیچ‌وقت در هیچ دورانی نشده که در یک بازی و مسابقات جام جهانی یا مسابقات حساس آسیایی درصد مالکیت توپ‌مان خیلی بالا باشد، بیشتر مواقع خوب دفاع و پرس می‌کنیم و گل می‌زنیم.

با این تیم باید به جمع ۴ تیم برتر فوتسال دنیا برسیم

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: تیم ملی فوتسال ایران در اولین قدم خود در جام‌جهانی، تیم صربستان را با نتیجه نزدیک سه بر دو شکست داد تا مسیر صعود خود از مرحله گروهی را راحت‌تر کند. ملی‌پوشان فوتسال ایران که حسین طیبی ملی‌پوش تاثیرگذارش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند، جمعه در ادامه مرحله گروهی جام جهانی به مصاف آمریکا خواهند رفت تا برای قطعی‌شدن صعودشان مقابل این تیم که خیلی حریف جدی و سرسختی برای ایران به شمار نمی‌رود صف‌آرایی کنند، هرچند مهم‌ترین بازی شاگردان ناظم‌الشریعه در این تورنمنت بازی پایانی در مرحله گروهی مقابل تیم قدرتمند آرژانتین است و نمایش نه‌چندان خوب ملی‌پوشان در بازی اول نشان داد بازی بسیار سختی خواهد بود. به همین بهانه گفت‌وگویی با حمید بی‌غم، سرمربی تیم مس سونگون که این روزها به همراه تیمش در اردوی آمادگی کیش به سر می‌برد، انجام دادیم که پاسخ‌های او به «فرهیختگان» را درباره تیم ملی فوتسال ایران خواهید خواند.

اولین بازی تیم ملی با پیروزی ایران تمام شد، تیم ایران و کوچ و تعویض‌های ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی ایران را چطور دیدید؟

همیشه بازی‌های اول برای هر رقابتی استرس خیلی زیادی به همراه دارد و با توجه به اینکه رقیب اصلی ایران در این گروه همین تیم صربستان بود، می‌شود گفت ایران بالاخره به‌عنوان تیم اول یا دوم بالا می‌رود ولی اگر نتیجه را به صربستان واگذار می‌کردند ممکن بود اصلا از گروه بالا نیایند. به همین دلیل بازی با صربستان از آنجایی که شروع رقابت تیم ملی ایران هم بود بازی حساسی به شمار می‌رفت و به نظرم اینکه توانستند ببرند نتیجه خیلی خوب و قابل‌تقدیری است و جا دارد به بازیکنان و ناظم‌الشریعه تبریک بگویم.

عملکرد بازیکنان مقابل صرب‌ها قانع‌کننده بود؟ به گفته برخی اهالی فوتسال، تیم ایران آن‌طور که باید و شاید در زمین ظاهر نشد.

واقعیتش این است که فوتسال ایران همین است و از این بیشتر نباید توقع داشته باشیم. فوتسال ایران بیشتر بر پایه دفاع و ضدحمله است و این حقیقتی است که باید پذیرفت. ما هیچ‌وقت در هیچ دورانی نشده که در یک بازی و مسابقات جام جهانی یا مسابقات حساس آسیایی درصد مالکیت توپ‌مان خیلی بالا باشد، بیشتر مواقع خوب دفاع و پرس می‌کنیم و گل می‌زنیم. شرایط بازیکنان در بازی اول ایران به نظر من با توجه به استرس بازی خوب و قانع‌کننده بود.

مصدومیت حسین طیبی چقدر می‌تواند روی عملکرد تیم ملی تاثیر بگذارد؟

حسین طیبی نام ایران را در باشگاه‌های جهان یدک می‌کشد و بازیکنی است که برای باشگاه بزرگ بنفیکا بازی می‌کند و تنها بازیکنی محسوب می‌شود که در یک باشگاه معتبر اروپایی بازی می‌کند و حتی در سایت‌های آرژانتینی هم از این بازیکن صحبت شده بود. امیدوارم روند درمانی طیبی به خوبی طی شود و به مراحل حذفی برسد، چون خیلی می‌تواند به تیم کمک کند، او بازیکن بزرگی است و خیلی می‌تواند در انتقال به ما کمک کرده و شرایط را برای تیم ما خیلی بهتر از این رقم بزند.

جدی‌ترین رقبای ایران را در جام جهانی کدام تیم‌ها می‌دانید؟

امسال شرایط تیم‌ها خیلی فرق کرده و سطح فنی‌شان بالا آمده است، ولی درمجموع اگر بخواهیم بگوییم تیم‌های پرتغال، روسیه، اسپانیا و برزیل فکر می‌کنم تیم‌های خیلی خوبی هستند و کنار این تیم‌ها قزاقستان هم بازی‌ها را خوب شروع کرد که اینها رقیبان اصلی ایران می‌توانند باشند.

پیش‌بینی‌تان از نتیجه نهایی ایران چیست؟

باید ما تا نیمه‌نهایی مسابقات بالا برویم چون از لحاظ بازیکن نسل خیلی خوبی در تیم ملی هستند و هم با قرعه خوبی در مرحله گروهی مواجه شدیم. به نظرم همین‌که جزء 4 تیم هم قرار بگیریم نتیجه خیلی خوبی خواهد بود.

بازی با آمریکا و آرژانتین که قهرمان دوره قبل هم هست را در پیش داریم، برای ایران چه نوع رقابتی را پیش‌بینی می‌کنید؟

دیدار با آمریکا بازی بسیار ساده‌ای برای تیم ماست. فوتسال این کشور اصلا در حد و اندازه‌ ایران نیست و فکر می‌کنم به امید خدا کار راحتی داشته باشیم و به نظرم نباید حساسش کنیم و در بحث ورزشی برویم و نتیجه خوبی را از این تیم بگیرم. دیدار با آرژانتین اما بازی کاملا سختی است و باید هوشمندانه بازی کنیم و با برنامه‌ریزی برای بازی‌های دوره حذفی جلو برویم. از آنجایی که آخرین بازی مرحله گروهی را انجام می‌دهیم قرعه همه بازی‌ها مشخص شده و راه رسیدن به فینال مشخص می‌شود و آنجا می‌توانیم برای اول یا دوم شدن در گروه تصمیم بگیریم که این خیلی شانس خوبی است و امیدوارم برای تمام بازی‌ها بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم.

درمورد تمرینات تیم خودتان هم بگویید، برای لیگ برتر آماده‌اید؟

مس سونگون نسبت به رقیبانش دیر شروع کرد. در کنار 6 بازیکن اصلی و با تجربه تیم چند بازیکن جوان و خیلی خوب هم گرفتیم که لازم بود تمرینات این یک ماهه را زیاد تعطیل نکنیم و بیشتر تمرین داشته باشیم تا این بازیکنانمان را بتوانیم به بازیکنان با تجربه و بزرگ‌مان نزدیک کنیم. خداراشکر تمرینات خیلی خوبی را انجام دادیم و از دیروز هم در اردوی کیش هستیم و به مدت یک هفته اینجا تمرین خواهیم کرد و بعد به تبریز برگشته و برای لیگ آماده می‌شویم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار