• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۲۰ - ۰۲:۲۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نگاه رسانه‌های کرواسی و عراق به برتری پرگل ایران

تمجید از اسکوچیچ، انتقاد از شاگردان ادووکات

ملی‌پوشان عراق در بازی دوم خود برابر ایران شکستی دور از انتظار را تجربه کردند و با سه‌گل مغلوب حریف شدند. احمد مناجد معتقد است فقدان رفتارهای حرفه‌ای بین بازیکنان این تیم دلیل اصلی شکست ملی‌پوشان برابر ایران بود.

تمجید از اسکوچیچ، انتقاد از شاگردان ادووکات

به گزارش «فرهیختگان»: عملکرد خوب ملی‌پوشان ایران در مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر همچنان مورد توجه رسانه‌های کشورهای مختلف قرار دارد. شاگردان اسکوچیچ همچنان روی نوار برد قرار دارند و این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشته است. این مربی کروات در کشورش حالا بیش از قبل مورد توجه و تحسین قرار می‌گیرد. او توانست به‌همراه تیم‌ملی ایران در ۹بازی ابتدایی خود 9برد داشته باشد و این روند فوق‌العاده مورد توجه و تحسین رسانه‌های کشورش قرار گرفته است. سایت «نوبلیست» کرواسی با اشاره به اینکه اسکوچیچ در هر9 بازی ابتدایی خود روی نیمکت ایران تیمش را با برد از زمین خارج کرده است، نوشت: «اسکوچیچ در تازه‌ترین دیدار تیمش در مرحله انتخابی رقابت‌های جام‌جهانی قطر بازهم توانست نتیجه خوب کسب کند و این‌بار عراق بود که در برابر شاگردان او تسلیم شد. دو تیم سه‌شنبه‌شب در دوحه به مصاف هم رفتند و این مربی اهل ریکا که شروعی استثنایی در تیم جدیدش داشته است سال ۲۰۲۰ به‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ملی ایران منصوب شده است در هر 9بازی ابتدایی خود توانسته به برتری برسد و این روند را برابر عراق هم دنبال کرد. اسکوچیچ ششمین مربی کروات است که روی نیمکت تیم‌ملی ایران حضور داشته و حالا توانسته بهترین شروع را بین مربیان تاریخ فوتبال ملی این کشور به ثبت برساند. او پیش از این در چهار تیم ملوان، فولاد، خونه‌به‌خونه و صنعت نفت آبادان در این کشور به مربیگری مشغول بوده و جالب اینکه در سه تیم از این چهار باشگاه توانسته بهترین نتیجه تاریخ این تیم‌ها را کسب کند، به همین دلیل انتخاب او به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران چندان هم دور از ذهن و تعجب‌برانگیز نبود. حالا باید منتظر ماند و دید در ادامه راه چه نتایجی با تیم ایران کسب خواهد کرد و آیا می‌تواند این تیم را به جام‌جهانی رسانده و افتخار دیگری در کارنامه مربیگری‌اش به ثبت برساند یا نه.»

ازسوی دیگر رسانه‌های عراقی نیز همچنان به بررسی و تحلیل علل شکست تیم‌ملی کشورشان برابر ایران می‌پردازند. این رسانه‌ها که با حضور دیک ادووکات روی نیمکت این تیم امیدوار بودند عملکرد بهتری را از ملی‌پوشان عراق شاهد باشند حالا با شکست سنگین مقابل ایران نگران آینده تیم خود هستند. خبرگزاری رسمی این کشور برای بررسی علل ناکامی تیم‌ملی عراق به‌سراغ احمد مناجد، مربی و بازیکن سابق تیم‌ملی این کشور رفته تا علل این ناکامی را از او جویا شود. این خبرگزاری در گزارش خود آورده است: «ملی‌پوشان عراق در بازی دوم خود برابر ایران شکستی دور از انتظار را تجربه کردند و با سه‌گل مغلوب حریف شدند. احمد مناجد معتقد است فقدان رفتارهای حرفه‌ای بین بازیکنان این تیم دلیل اصلی شکست ملی‌پوشان برابر ایران بود. او می‌گوید تیم‌ملی ما که توانسته بود در سال ۲۰۰۷ قهرمان جام ملت‌های آسیا شود در آن زمان بازیکنانی حرفه‌ای دراختیار داشت که می‌توانستند سرنوشت بازی را تغییر داده و به‌سود خود عوض کند، اما در دیدار برابر ایران چنین رفتاری را از آنها شاهد نبودیم. این نفرات نتوانستند به‌قدر کافی نمایش حرفه‌ای و قابل‌قبول در زمین ارائه کنند و به همین دلیل شکستی تلخ را مقابل ایران تجربه کردند. به‌نظر من تیم‌ملی ایران با توجه به عملکرد خوبی که در این دیدار ارائه کرد شایسته کسب امتیاز و برتری در این مسابقه بود. تیم ایران با این برد قاطع بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید و فوتبال عراق با وجود تغییراتی که در کادرفنی تیم‌ملی خود داشت هنوز نتوانسته به سطح دلخواه خود برسد و نیاز به کار بیشتر برای رسیدن به موفقیت دارد. شروع بد در این مسابقه و همچنین اشتباهات پیاپی بازیکنان درطول مسابقه سبب شد یکی از ضعیف‌ترین بازی‌ها را از تیم‌ملی عراق شاهد باشیم که درنهایت به شکستی سنگین منتهی شد. با ادامه این روند نمی‌توان به موفقیت تیم در دیدارهای این گروه امید داشت مگر اینکه سرمربی تیم بتواند در این فرصت باقی‌مانده تغییراتی اساسی در تیم ایجاد کرده و بازیکنان با نگرشی تازه برای دیدارها بعدی آماده شوند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار