• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۱۸ - ۱۲:۱۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
وزیر کشور:

خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای برون رفت از مشکلات دارد

وزیر کشور با اشاره به اینکه دغدغه رهبری و رئیس‌جمهور خوزستان است، گفت: خوزستان مثل دیگر استان‌های کشور نیازمند تدوین سند توسعه و پیشرفت است.

خوزستان ظرفیت‌های زیادی برای برون رفت از مشکلات دارد

به گزارش «فرهیختگان»، احمد وحیدی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار خوزستان اظهار کرد: خوزستان استانی شهیدپرور است و خاک مقدسی دارد که برای همه زمینه‌ها یک ارزش دارد؛ خاک خوزستان و ارزش خون شهدای مختلف در این استان دارای عظمت والایی برای نظام و الهام آور و نویدبخش پیروزی‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی امانت الهی بوده که در صورت نگهداری صحیح آن عهد به امانت‌داری در پیشگاه خداوند است، افزود: سرزمین خوزستان مهد نیروهای ارزشی مثل رزمندگان، مبارزان انقلابی و جهادی است؛ استاندار جدید هم با پشتوانه مدیریت و مسئولیت‌های کشوری مختلف و به‌خصوص دارای جایگاه علمی و استاد چند دانشگاه انتخاب شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه خوزستان در مجموع در ابعاد مختلف کشاورزی رتبه یک کشور را دارد، تصریح کرد: بخش اعظمی از مسائل مربوط به آب بیشتر در حوزه کشاورزی بوده که استاندار منتخب نیز متخصص در حوزه کشاورزی است؛ استاندار هر استان متناسب با فوری‌ترین و مهم‌ترین نیازهای همان استان انتخاب می‌شود.

وحیدی با اشاره به اینکه انتصاب نیروهای بومی با ظرفیت‌های کشوری و غنای عملی - علمی برای استان‌ها مفید هستند، عنوان کرد: دغدغه رئیس‌جمهور خوزستان است. همچنین یکی از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز رفع معضلات خوزستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکپارچگی شرط موفقیت است، ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید به‌صورت یکپارچه برای حل مشکلات قدم بردارند؛ سربلندی و پیشرفت استان خوزستان یک تعهد بسیار بزرگ برای دولت است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکپارچگی شرط اصلی پیشرفت و توسعه است، بیان کرد: نباید مسائل حاشیه‌ای بر این مسئله اصلی وحدت فائق بیاید؛ خوزستان سربلند و سرافراز قطعه مهمی از ایران و دروازه ورود کشور به دنیای اسلام است.

حل مشکلات در کوتاه‌ترین زمان

وحیدی با اشاره به فرصت‌های بزرگ خوزستان از جمله عشایر و اقوام مختلف یادآور شد: فرصت‌های بزرگ پنجه در پنجه هم مشکلات را حل می‌کند؛ هیچ مشکلی نمی‌تواند در مقابل اراده ملت متعهد و یکپارچه ایستادگی کند.

وی با اشاره به ظرفیت منابع زیرزمینی، مرزها و کشاورزی خوزستان و لزوم شکوفایی و به‌کارگیری آنها اظهار کرد: خوزستان سرافراز را باید همانند دوران دفاع مقدس برای دفاع و مقاومت الگوسازی کرد تا امروز نیز نشان بدهد که در پیشرفت و توسعه وحدت خوبی دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه خدمت به مردم، رفع محرومیت‌ها و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها باعث کسب موفقیت‌های بزرگ و حل مشکلات در کوتاه‌ترین زمان می‌شود، خبر داد: خوزستان مثل دیگر استان‌های کشور نیازمند تدوین سند توسعه و پیشرفت است که بر اساس آن منابع مالی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد؛ اختیارات استانی بر می‌گردد تا با کمک استاندار و مدیران محلی مشکلات هر استان همان‌جا حل شود.

وحیدی با اشاره به لزوم کنترل زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها و توافق با برنامه بودجه در این زمینه گفت: نقش مشارکت‌های حداکثری را نباید نادیده گرفت که ازاین‌رو همه شرکت‌ها و صنایع بزرگ فعال در خوزستان باید در یک برنامه جمعی نقش خود را در این توسعه کاملاً مشخص کنند و هر کدام باید نقش خود را تعیین کرده و در این میدان توسعه سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دریایی در خوزستان اضافه کرد: یکی از مسائل جنگ صدام علیه ایران تنگنای ژئوپلیتیکی بود که صدام را گرفتار کرد و دوست داشت سواحل شمال خلیج‌فارس را از ایران بگیرد؛ این ظرفیت بزرگ در اختیار خوزستان است و باید آن را به‌خوبی بارور کرد.

لزوم استفاده از اقتصاد کشاورزی خوزستان

وزیر کشور با اشاره به لزوم استفاده از اقتصاد کشاورزی خوزستان از جمله تولید ۱۲۰ هزار تُن خرما در این استان عنوان کرد: برای خوزستان در حوزه کشاورزی و آبزیان نیز باید صنایع تبدیلی را توسعه داد؛ همچنین صنایع پایین‌دستی بسیار ظرفیت بزرگی است که ارزش افزوده ۱۰ برابری نسبت به خود پتروشیمی دارد.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های خوب خوزستان در زمینه صنعت، کشاورزی و دامپروری بر مدیریت آب به‌عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در استان تأکید کرد و گفت: این مدیریت باید به دنبال افزایش بهره‌وری آب باشد و امروزه روش‌های ارزشمندی در زمینه آبیاری نوین طراحی شده که باید از آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به تحقق توسعه صادرات و واردات با استفاده از ظرفیت‌های برجسته و مهم مرزی در خوزستان بیان کرد: یکی از کانون‌های محرومیت زایی باید برطرف شود که با همکاری سپاه، هلال احمر، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان ۱۲۳ نقطه در خوزستان شناسایی شده و باید در قالب برنامه کاملاً هماهنگ و زمان‌بندی شده بین دستگاه‌های خدمت رسان رفع بحران و محرومیت شوند.

وزیر کشور با اشاره به لزوم تغییر سیمای شهری و حرکت به سمت نشاط بیشتر و رفع کمبودها اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های معنوی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به مقصد بودن برای کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و باید زیرساخت‌های گردشگری مذهبی را در این استان تقویت کرد.

وحیدی با اشاره به اینکه تقدیم ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم نشان‌دهنده این است که خوزستان همچنان قدرت معنوی دارد، گفت: آینده بسیار خوشی برای رفع مشکلات مادی موجود در سرزمین خوزستان پیش‌بینی می‌شود؛ ما در وزارت کشور یک منشور اخلاقی داریم که بر اساس آن مسئولان باید به شکلی بین مردم و همراه و همدل با درد و دغدغه‌های آنها باشد که مردم فرمانداری و بخشداری را حامی خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه در فرمانداری و بخشداری‌ها نباید روی مردم بسته باشد، عنوان کرد: دولت متعلق به مردم است و هیچ نهاد مستقلی نیست؛ بنابراین مسئولان باید حضور خوبی بین مردم داشته باشند از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات کوتاهی نکنند./ مهر

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میکائیل دیانی، فعال فرهنگی:

ترمیم شکاف‌ها؛ اولین ماموریت پزشکیان

محمدامین ایمانجانی، مدیر مسئول؛

پروژه مدد به مسعود پزشکیان

مهدی خانعلی‌زاده، پژوهشگر سیاست خارجی:

آقای پزشکیان! این شما و این جهان واقعی

محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی:

آری، اینچنین است برادر!

در مناظره ۲ به ۲ نامزدهای ریاست‌جمهوری مجری با سوالات صریح و به‌جا بحث را داغ کرد؛

تنها ستاره مناظره

محمد زعیم‌زاده، سردبیر: 

کلید انتخابات در دست مرددها

پرویز امینی، استاد دانشگاه:

مرددین؛ سرنوشت‌سازان انتخابات چهاردهم

پیام پیغام‌های انتخاباتی؛

چرا تحریم انتخابات شکست خورد؟

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

بازگشت به راهبرد مشارکت حداکثری

«اگر دفاع ما نبود، حمله ایران به اسرائیل ویرانگر می‌شد»؛

اعتراف بایدن

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان؛

‌نوبل خون

حمید ملک‌زاده، پژوهشگر اندیشه‌های سیاسی:

مقاومت؛ روح پایدار انقلاب اسلامی ایران

سیدجواد نقوی، خبرنگار فرهیختگان:

عجب کشور قانون‌مداری!

صادق امامی، عضو شورای سردبیری:

در مسیر تحول

7 نکته از دیدار رمضان 1403 رهبر انقلاب با دانشجویان؛

پای درس جامع‌نگری در خانه پدری

جیش‌العدل به نیابت از تل‌آویو دست به عملیات تروریستی زد؛

تروریست‌های توسعه

سیدحسین امامی، خبرنگار اندیشه سیاسی:

نقدی بر ایده پایان دین در یک کتاب

جعفر درونه، تحلیلگر سیاسی:

دو روی یک انتخابات

عباسعلی کدخدایی، عضو شورای نگهبان:

من رای نمی‌دهم!

جعفر درونه، پژوهشگر سیاسی:

نقطه عزیمت به‌‌سمت مشارکت حداکثری

درباره نامه 110 اصلاح‌طلب مشارکت‌جو؛

نه به خاتمی، سلام به واقعیت

محمد قائمی‌راد، پژوهشگر هسته مکتب امام خمینی(رحمه‌الله) مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):

از «خواص و عوام» تا «خاصه و عامه» در اندیشه رهبری

درباره جوانب مختلف ردصلاحیت روحانی

او باید در انتخابات شکست می‌خورد

مرتضی قاضی، نویسنده:

صادق الوعد

آرزویی که بستر آن فراهم نیست؛

تمایل به شیوه‌های کنترلگری نوین

سرباز روح الله رضوی؛ فعال رسانه ای:

الجزیره و آفریقای جنوبی؛ جای ایران را نخواهد گرفت

محسن فایضی؛

چقدر بی انصاف‌اند

نگاه سطحی اپوزسیون سلبریتی؛

این جهل نیست خیانت به تاریخ و انسانیت است

سیدجواد نقوی، خبرنگار؛

بحران‌زدگی برندینگ برهانی

در حاشیه اظهارات جدید وزیر سابق خارجه؛

تاریخ را با تراژدی‌هایش بخوانید

کنشگران سیاست و نوار باریک انسانیت؛

در آینه فلسطین به خودتان نگاه کنید

وقایع نقش جهان و مصائب توییتری شدن سیاست

سانتی‌مانتال‌ها مشغول کارند

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار