وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون هوشمند انجام خدمات در کشور بر اساس واکسیناسیون و داشتن کارت واکسن خواهد بود.
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۲ - ۱۱:۱۳
  • 00
وزیر بهداشت:
خدمات درمان عمومی در کشور تنها با ارائه کارت واکسن ممکن می‌شود
خدمات درمان عمومی در کشور تنها با ارائه کارت واکسن ممکن می‌شود

به گزارش «فرهیختگان»، بهرام عین‌اللهی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اردبیل ضمن تاکید بر لزوم واکسیناسیون هوشمند در کشور اظهار کرد: بر اساس این طرح انجام خدمات در کشور بر اساس واکسیناسیون و داشتن کارت واکسن خواهد بود.

وی مهمترین مساله در برون رفت از بحران کرونا را واکسیناسیون دانست و اضافه کرد: مهمترین دغدغه دولت و شخص رئیس جمهوری، تهیه واکسن می‌باشد چون در حال حاضر هیچ راه حلی بجز واکسیناسیون در این بیماری مؤثر نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به تنهایی قادر به واکسیناسیون نیستند تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی و سازمانها و مردم در این امر مشارکت نموده تا بتوان این بحران را به سلامتی بگذرانیم.

عین‌اللهی میزان واکسن اختصاص یافته به استان‌ها را بر اساس واکسن تزریق شده دانست و افزود: تا هفته آینده واکسن به مقدار کافی وارد کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: علیرغم دریافت واکسن باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود چون واکسیناسیون دلیل بر عدم ابتلاء نبوده و ممکن است فرد واکسن زده مبتلا به بیماری شود ولی میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد.

عین اللهی از اضافه شدن سه مرکز دیگر در تولید واکسن داخلی خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر واکسن برکت، سه مرکز پاستور، رازی و سیناژن نیز به مجموعه واکسن‌های داخلی اضافه شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم از ستادهای استانی کرونا خواست به دنبال اجازه ستاد ملی کرونا و بر اساس شرایط استان تصمیم گیری کرده و وضعیت جامعه را در نظر بگیرند.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت دانشگاه در حوزه‌های مختلف و آخرین اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در خصوص بیماری کرونا و واکسیناسیون ارائه داد./ مهر

مطالب پیشنهادی
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰