• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۹ - ۰۱:۲۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حمید درخشان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: فقط 4 تیم برای قهرمانی بسته شده‌اند

یارگیری پرسپولیس بهتر از استقلال بوده

پرسپولیس بازیکنان خوبی گرفته است. البته موجودیت فوتبال ما همین است و اکثر بازیکنان در یک سطح هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند می‌توانند رشد و ترقی بیشتر و آشکاری داشته باشند. فقط باید بدانند که چطور از فرصتی که نصیب‌شان شده نهایت استفاده را کنند.

یارگیری پرسپولیس بهتر از استقلال بوده

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: باشگاه پرسپولیس این روزها مشغول یارگیری است و تا اینجای کار 3 بازیکن اصلی خود یعنی احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو را از دست داده و به‌جای آنها علیرضا ابراهیمی، محمد نعمتی، رضا دهقانی و رضا اسدی را به خدمت گرفته است. درمورد نوع یارگیری سرخ‌های پایتخت حرف‌وحدیث‌هایی هست اما به نظر می‌رسد نظر پیشکسوتان پرسپولیس دراین مورد دقیق‌تر و فنی‌تر باشد. به ‌همین دلیل به‌سراغ حمید درخشان، سرمربی اسبق سرخ‌پوشان رفتیم و نظر او را درمورد یارگیری پرسپولیس سوال کردیم. پاسخ‌های او به سوالات «فرهیختگان» را در ادامه می‌خوانید.

به‌طور کلی یارگیری سرخ‌های پایتخت را تا اینجا چطور دیده‌اید؟

به نظر من پرسپولیس بازیکنان خوبی گرفته است. البته موجودیت فوتبال ما همین است و اکثر بازیکنان در یک سطح هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که بازیکنانی که به پرسپولیس می‌آیند می‌توانند رشد و ترقی بیشتر و آشکاری داشته باشند. فقط باید بدانند که چطور از فرصتی که نصیب‌شان شده نهایت استفاده را کنند. قطعا با کار بیشتر می‌توانند تفاوت خود را جلوی چشم همگان قرار دهند. شما ببینید نفراتی که سال قبل جذب پرسپولیس شدند چگونه توانستند تفاوت خود را مقابل دید همگان قرار دهند.

خیلی‌ها معتقدند نفرات جذب‌شده سطح فنی پایین‌تری نسبت به نفرات جداشده دارند. نظر شما در این ارتباط چیست و آیا میان نفرات جداشده و نفرات تازه‌وارد همخوانی فنی وجود دارد؟

به نظر من کاملا همخوانی دارد. من تفاوت نفرات جدید با نفرات جداشده را بین 5 تا 10درصد می‌بینم که این تفاوت هم می‌تواند با اندیشه‌های کادرفنی و تلاش خود بازیکنان پوشش داده شود. بازیکنان اگر در چارچوب دستورات فنی بتوانند از حداکثر توان‌شان به درستی استفاده کنند خیلی زود هواداران فراموش می‌کنند چه بازیکنانی از تیم‌شان جدا شده‌اند.

پرسپولیس الان در کدام پست‌ها نیاز به جذب بازیکن دارد؟

در خط حمله قطعا باید بازیکن خوب جذب کنند.

سرزن یا سرعتی؟

به نظرم پرسپولیس مهره‌های سرعتی بسیار خوبی در فاز هجومی در اختیار دارد و به بازیکنی الان نیاز دارد که هم قدرت سرزنی بالایی دارد هم بتواند به‌موقع توپ را نگه دارد و خط‌دفاع حریفان را به راحتی به هم بریزید.

چنین گزینه‌ای الان برای خرید موجود هست؟

در بازار مهره‌ای که خوب باشد و بتواند مشکلات پرسپولیس را برطرف کند، نداریم. شاید بشود از لیگ یک بازیکنی را پیدا کرد که البته بازیکن لیگ پایین‌تر هم برای جاافتادن در تیم بزرگی مثل پرسپولیس به زمان نیاز دارد و فکر نمی‌کنم پرسپولیس فرصت سعی و خطا داشته باشد. به هرحال کادر فنی و باشگاه پرسپولیس باید بگردند و مهره موردنیاز خود را برای خط حمله پیدا کنند تا در کنار آل‌کثیر و عبدی جای کار بیشتر در بحث‌های فنی تهاجمی را داشته باشند.

پرسپولیس به‌دنبال جذب قاسمی‌نژاد بود که این بازیکن به استقلال رفت و بحث‌هایی مثل بردن دربی نقل‌وانتقالات مطرح شد. آیا پرسپولیس در یارگیری واقعا غافلگیر و مغلوب رقیب سنتی‌اش شده است؟

این حرف‌ها چیست؟ دو تیم با یک بازیکن مذاکره داشتند و خب بازیکن تصمیم گرفت به یکی از این تیم‌ها برود. حقیقتا قاسمی‌نژاد بازیکن خوبی است اما یک بازیکن خوب معمولی است. واقعا اگر فنی به یارگیری دو تیم نگاه بیندازیم، می‌بینیم پرسپولیس یارگیری‌اش فنی‌تر از استقلال بوده و بازیکنان خیلی بهتری را جذب کرده است. اسدی و نعمتی جزء بازیکنان خوب فنی هستند. واقعیت موجود نیازی به کری‌خواندن ندارد و یارگیری پرسپولیس فنی‌تر و بهتر از رقیبش بوده است.

شانس پرسپولیس برای کسب قهرمانی در فصل جدید چقدر است؟

طبیعی است کار پرسپولیس فصل به فصل سخت‌تر شود. به‌خصوص که این تیم پنج‌ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده و سایر رقبا همه تلاش‌شان را می‌کنند که جلوی پیشروی پرسپولیس مانع بگذارند. وقتی به شرایط یارگیری تیم‌ها نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، گل‌گهر و استقلال دارند خود را برای کسب قهرمانی آماده می‌کنند و این آماده‌سازی را در تیم‌های دیگر نمی‌بینیم. طبیعی است این 4 تیم مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند و بقیه نمی‌توانند مدعی باشند، مگر اتفاقات خاص فوتبال برای تیمی رخ دهد. به نظرم پرسپولیس شانس تکرار قهرمانی‌هایش را دارد و باید خودش را برای رقابت با همه تیم‌ها به‌ویژه سپاهان و گل‌گهر و استقلال کاملا آماده کند.

ظاهرا شما در این لیگ هم حضور ندارید.

فعلا نشسته‌ایم و نظاره‌گر هستیم تا ببینیم قسمت‌مان چه خواهد بود.

چرا برای برخی مربیان فرصت کار کردن هست و برای برخی نه؟

خیلی از باشگاه‌ها به فکر توسعه نیستند. چون زدو‌بند‌های پشت‌پرده حرف اول را در فوتبال می‌زند. به همین دلیل است که فوتبال ما رشد نمی‌کند. البته ایراد از رسانه‌ها هم هست. وقتی یک مربی می‌آید در تیمش موفق نیست و حتی تیمش را هم به دسته پایین‌تر برده راحت در تیم دیگر مربیگری می‌کند، این شما هستید که باید به چنین وضعیتی انتقاد کنید. اما نه انتقادی هست و نه نظارتی و برای همین کاری هم از دست مربیانی که بیرون مانده‌اند، برنمی‌آید.

خیلی از مربیان هم به برخی رابطه‌ها تن می‌دهند و اعتراضی نمی‌کنند!

بله متاسفانه این یک واقعیت است و برخی همکاران ما اصول برایشان مهم نیست. البته برخی باشگاه‌ها هم افراد را براساس سوابق و توان فنی‌شان نمی‌سنجند و در همین رابطه‌ها به‌دنبال پیدا کردن مربی هستند. مشکلات در این زمینه زیاد است و باید با دقت برای حل این مشکلات به‌دنبال راه‌حل بود. تا همه ارکان فوتبال نخواهند این مشکلات برطرف نخواهد شد و ما هم باید بیرون گود منتظر بمانیم تا شاید سرنوشت تغییر کند و فضای کار برای بقیه فراهم شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار