• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۷ - ۰۲:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کریس با کمک آلکس فرگوسن به خانه برگشت

اسب زین‌شده سولشر برای قهرمانی یونایتد

سرالکس فرگوسن که علاقه زیادی به رونالدو دارد و این فوق‌ستاره یکی از محبوب‌ترین شاگردان او محسوب می‌شود پیش از بازنشستگی‌اش در سال 2013 تصمیم داشت رونالدو را بار دیگر به اولدترافورد برگرداند اما درنهایت تصمیم گرفت با دنیای مربیگری خداحافظی کند و حالا پس از سال‌ها کمک کرد تا پروژه بازگشت کریس به یونایتد محقق شود.

اسب زین‌شده سولشر برای قهرمانی یونایتد

به گزارش «فرهیختگان»: کریس رونالدو آخرین ستاره‌ فوتبال ایتالیاست که در این تابستان تصمیم به جدایی از این لیگ گرفته و به‌نظر می‌رسد لیگ این کشور دچار افتی دیگر طی سال‌های پیش‌رو شود. در سال 2018 وقتی خبر انتقال رونالدو به یوونتوس اعلام شد بسیاری معتقد بودند این ستاره پرتغالی پس از حضور در تورین می‌تواند تحولی بزرگ در سریA ایجاد کرده و به‌دنبال او ستاره‌های بیشتری راهی این لیگ خواهند شد تا دوباره شاهد اوج‌گیری باشگاه‌های این کشور باشیم. یووه امیدوار بود با کمک این بازیکن بزرگ بتواند دوباره فاتح لیگ قهرمانان شود اما پس از سه‌سال نه‌تنها این اتفاق رخ نداد بلکه یوونتوس فصل پیش حتی نتوانست فاتح اسکودتو شود. در چنین شرایطی از ابتدای تابستان شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی رونالدو از این تیم به‌گوش می‌رسید.

پس از رفتن جیان‌لوئیجی دوناروما، روملو لوکاکو و اشرف حکیمی سرانجام نوبت به رونالدو رسید تا او هم سری Aرا ترک کرده و راهی لیگ انگلیس شود. اتفاقی که بی‌شک تاثیری منفی در این رقابت‌ها خواهد داشت. روز جمعه شایعه جدایی رونالدو از یووه جدی‌تر شد. درحالی که پیش از این احتمال حضور او به‌جای امباپه (که ممکن است به‌زودی این تیم را به مقصد رئال‌مادرید ترک کند) در پاری‌سن‌ژرمن نیز داده می‌شد اما پس از آنکه ناصر الخلیفی، مالک تیم فرانسوی این موضوع را تکذیب کرد حدس بعدی انتقالش به منچسترسیتی بود. برای رونالدو که سال‌ها با پیراهن شیاطین سرخ به میدان رفته بود و افتخارات زیادی را به‌همراه این تیم به‌دست آورده بود حضور در سیتی می‌توانست بسیار جنجالی باشد اما در فاصله چند ساعت شرایط عوض شد و صحبت‌های سولشر در نشست خبری تیمش باعث شد بحث بازگشتش به یونایتد جدی‌تر شود و درنهایت خیلی زود خبر انتقالش به اولدترافورد رسمی شد.

رونالدو قرار است به همبازی سابق و مربی کنونی‌اش در یونایتد کمک کند تا به طلسم ناکامی‌های این تیم در رقابت‌های مختلف خاتمه داده و این مربی نروژی نخستین جام خود را به‌عنوان سرمربی یونایتد بالای سر ببرد. این تیم در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی با به خدمت گرفتن ستاره‌هایی چون جیدون سانچو و رافائل واران نشان داد که به‌دنبال بازگشت به روزهای خوب گذشته و رقابت با مدعیانی چون منچسترسیتی، لیورپول و چلسی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ است. با این حال به‌عقیده بسیاری از کارشناسان خرید کریس رونالدو تاثیر زیادی در آینده این باشگاه خواهد داشت و این ستاره پرتغالی می‌تواند به‌نوعی تفاوت را در لیگ جزیره رقم بزند.

از جوان‌گرایی تا خرید کریس

رونالدو در ابتدای تابستان هدف اصلی نقل‌وانتقالاتی یونایتد نبود و آنها بیشتر به‌دنبال قطعی کردن خرید سانچو از دورتموند بودند که برای دومین سال پیاپی برای به خدمت گرفتنش تلاش می‌کردند. درحالی که به‌نظر می‌رسید خریدهای یونایتد با اضافه شدن یک هافبک میانی به پایان خواهد رسید اما تلاش رونالدو برای جدایی از یووه این باشگاه را به فکر خرید او انداخت و مذاکرات با خورخه مندز، ایجنت مشهور او آغاز شد.

گفته می‌شود مندز حدود 10روز پیش مذاکراتی را با سیتی‌زن‌ها برای انتقال رونالدو انجام داده بود و با توجه به اینکه گواردیولا امید زیادی برای به خدمت گرفتن هری کین در این تابستان نداشت به‌نظر می‌رسید استراتژی نقل‌وانتقالاتی او تغییر کرده و حالا می‌خواهد ستاره سابق رئال را به ترکیب تیمش اضافه کند. مشکل اینجا بود که یووه در ابتدا درخواستی 28میلیون یورویی را برای فروش رونالدو مطرح کرده بود اما سیتی تصمیم نداشت پولی بابت خرید او پرداخت کند.

روز جمعه با جدی‌تر شدن این اتفاق واکنش‌های مختلفی ازسوی همبازیان سابق او در یونایتد ازجمله وین رونی و ریو فردیناند در رسانه‌ها منتشر شد که معتقد بودند رونالدو راهی سیتی نخواهد شد و ساعاتی بعد این پیش‌بینی محقق شد و رونالدو رسما به جمع نفرات یونایتد برگشت تا دوباره بازی در اولدترافورد را تجربه کند. او پس از اینکه از تمایل یونایتد برای خرید دوباره‌اش آگاه شد به‌سرعت پیشنهاد باشگاهی که در سال 2009 آنجا را ترک کرده بود پذیرفت تا بار دیگر به این تیم برای کسب موفقیت‌های دوباره کمک کند.

سرالکس فرگوسن که علاقه زیادی به رونالدو دارد و این فوق‌ستاره یکی از محبوب‌ترین شاگردان او محسوب می‌شود پیش از بازنشستگی‌اش در سال 2013 تصمیم داشت رونالدو را بار دیگر به اولدترافورد برگرداند اما درنهایت تصمیم گرفت با دنیای مربیگری خداحافظی کند و حالا پس از سال‌ها کمک کرد تا پروژه بازگشت کریس به یونایتد محقق شود. به نوشته رسانه‌های بریتانیایی، صحبت‌های او با رونالدو پیش از امضای قرارداد با یونایتد نقش مهمی در تصمیم او داشته است.

سولشر اگرچه درطول دوران حضورش در یونایتد تلاش کرده با خرید ستاره‌های جوان و مستعد تیمی خوب و آینده‌دار را تشکیل دهد اما این‌بار با تصمیمی خلاف استراتژی خود تصمیم گرفت رونالدوی 36ساله را به ترکیب تیمش اضافه کند. او سال گذشته هم ادینسون کاوانی را به ترکیب تیمش اضافه کرد و تجربه این مهاجم اروگوئه‌ای در بسیاری از دیدارها به کمک تیمش آمد. مسلما رونالدو با کوله‌باری از تجربه و به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این ورزش می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد این فصل یونایتد داشته باشد.

یکی از علامت سوال‌های اصلی در دو روز اخیر به شماره پیراهن رونالدو در فصل جدید مربوط می‌شود. با توجه به اینکه او در سال‌های اخیر همواره شماره7 تیم‌هایش را به تن کرده و برند CR7 نیز بسیار شناخته شده است، یونایتد با چالش مهمی در این زمینه روبه‌رو است چراکه این پیراهن درحال حاضر دراختیار کاوانی است و براساس قوانین لیگ برتر تیم‌ها پس از شروع مسابقات نمی‌توانند تغییری در شماره بازیکنان ایجاد کنند. به این ترتیب یا یونایتد باید درخواستی ویژه به لیگ برتر ارائه کند یا اینکه رونالدو در لیگ قهرمانان شماره7 را به تن نکند و در لیگ برتر با شماره‌ای دیگر راهی زمین شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار