• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۶ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جانشین مسئول گروه جهادی منهای فقر تهران مطرح کرد

دانشجویان دانشگاه‌های تهران چه کمکی به درمان بیماران داشتند؟

اخیرا با بالارفتن مجدد آمار کرونا و شرایط بحرانی پیک پنجم که با دهه اول محرم تقارن پیدا کرده بود. تصمیم گرفتیم برای کمک به کادر درمان و بیمارستان‌ها سوپ تهیه کنیم و بین بیماران توزیع کنیم که طی آن روزانه بین هشت تا ۱۲ نفر با توجه به محدودیت کرونایی برای حضور افراد مشغول به پخت و تهیه سوپ شدند و طی پنج روز، روزانه بیش از هزار پرس سوپ طبخ می‌کردیم که صفر تا صد این حرکت توسط خواهران دانشگاه‌های تهران و نیروهای مردمی انجام شد.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران چه کمکی به درمان بیماران داشتند؟

 نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: سارا افشاری، جانشین مسئول گروه جهادی منهای فقر تهران با اشاره به فعالیت‌های این گروه در دوران کرونا و ماه‌ها و روزهای اخیر، گفت: «از نوروز سال ۹۹ شروع کردیم به تولید آبمیوه‌های طبیعی که روزانه حدود هزار بطری آبمیوه برای بیمارستان‌ها تهیه می‌شد و علاوه‌بر آن ماسک نیز تولید می‌کردیم. پس از آن با توجه به اینکه چندین ماه از فشار زیاد روی روحیه کادر درمان می‌گذشت پویش بزرگی به نام منهای درد راه‌اندازی کردیم که طی آن به مدت سه ماه، آخر هر هفته به همت نیروهای جهادی به تهیه آبمیوه‌های طبیعی برای کادر درمان و بیماران بیمارستان‌ها پرداختیم که طی آن هر هفته بیش از پنج‌هزار بطری آبمیوه تهیه می‌شد که درنهایت طی مدت سه ماه بیش از ۲۵ بیمارستان تهران از فیروزکوه، ورامین، قرچک، اسلامشهر و شهرری و... را در آن پوشش قرار دادیم.»

وی افزود: «یکی‌دیگر از اقداماتی که درکنار دیگر فعالیت‌های منهای فقر به‌صورت مداوم درحال انجام است، پویش قربانی اول ماه است که طی آن اول هر ماه قمری فراخوانی را منتشر می‌کنیم و مبالغ اهدایی را جمع‌آوری کرده و سپس با مبالغی که برای قربانی کردن اهدا شده است، گوسفند یا گوسفندانی را قربانی و گوشت آنها را بین خانواده‌های کم‌بهره‌مند توزیع می‌کنیم. نکته‌ای که در این‌باره وجود دارد استقبال از این طرح بوده است که موجب شد نه‌تنها تهران بلکه در شهرهای دیگر نیز گوشت‌ها میان نیازمندان توزیع شود. همچنین اخیرا به مناسبت عیدغدیر به مدت سه روز به تهیه ساندویچ الویه برای توزیع بین خانواده‌های کم‌برخوردار با عنوان پویش اطعام غدیر پرداختیم. به این ترتیب که روزانه با حضور نیروهای جهادی بیش از ۷۰۰ ساندویچ تهیه می‌شد که بین خانواده‌های کم‌برخوردار تهران در مناطق مختلف مثل مشیریه و اسلام‌آباد و... توزیع شد. علاوه‌بر این روز عیدغدیر ۶هزار وعده غذای گرم توسط گروه جهادی منهای فقر طبخ و بین خانواده‌های کم‌برخوردار مناطق تهران و کرج پخش شد.»

سارا افشاری با اشاره به اینکه پویش منهای درد بازخوردهای مثبتی را در بر داشت، گفت: «یکی از نکات مهمی که در مساله تهیه آبمیوه طبیعی به‌عنوان پوشش منهای درد برای من وجود داشت، بازخورد مثبت کادر و درمان و بیمارستان‌ها از این کار بود. همین‌طور این پویش سه‌ماهه موجب شد گروه‌های جهادی دانشجویی و مردمی زیادی در این کار فعالیت کنند و همه با هم یک اتفاق بزرگی را رقم بزنیم. در کنار این فعالیت‌ها ما یک اورژانس فقر ایجاد کرده‌ایم که به موارد فوری برای کمک به محرومانی که در وضعیت‌های اضطراری هستند در حوزه‌های مختلف درمان، مسکن و... رسیدگی می‌کنیم. برای مثال ما در اورژانس فقر با خانواده‌هایی مواجه هستیم که ظرف ۷۲ ساعت باید جایی پیدا کنند برای زندگی وگرنه ممکن است در خیابان بمانند. اعم فعالیت‌های اورژانس فقر به همین صورت است که طی زمان کمی مثل ۲۴ساعت، ۴۸ ساعت و... باید انجام شود. از دیگر مسائلی که ما در اورژانس فقر به آن ورود پیدا کرده‌ایم ساخت مسکن بوده که اخیرا درحال ساختن یک خانه در اصفهان و یک خانه در استان چهارمحال‌وبختیاری هستیم‌ که تمام هزینه‌های اورژانس فقر به‌صورت مردمی و با انتشار فراخوان جمع‌آوری می‌شود.»

وی در ادامه توضیح داد: «اخیرا با بالارفتن مجدد آمار کرونا و شرایط بحرانی پیک پنجم که با دهه اول محرم تقارن پیدا کرده بود. تصمیم گرفتیم برای کمک به کادر درمان و بیمارستان‌ها سوپ تهیه کنیم و بین بیماران توزیع کنیم که طی آن روزانه بین هشت تا ۱۲ نفر با توجه به محدودیت کرونایی برای حضور افراد مشغول به پخت و تهیه سوپ شدند و طی پنج روز، روزانه بیش از هزار پرس سوپ طبخ می‌کردیم که صفر تا صد این حرکت توسط خواهران دانشگاه‌های تهران و نیروهای مردمی انجام شد که در بیمارستان‌های لولاگر، سینا، امیراعلم، امام‌خمینی(ره)، فیروزآبادی و بیمارستان‌های پاکدشت و ورامین و... توزیع شد. البته درکنار این طبخ سوپ فعالیت دیگری تحت‌عنوان آبمیوه‌گیری هم داستیم که توسط برادران گروه جهادی منهای فقر انجام شد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین