• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۰-۰۶-۰۴ - ۰۰:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آبشار بلندقامتان نوجوان برای کسب بهترین مدال از مسابقات قهرمانی والیبال جهان

آرمات: همدلی برای بهترین نتیجه نقطه‌قوت ماست

معروف جادوگر والیبال است، فدراسیون او را برگرداند

باید نشان بدهیم که مربی ایرانی دست‌کمی از مربیان به‌روز خارجی ندارد و فقط فدراسیون والیبال باید همه جوره از مربی ایرانی حمایت کند که من دیدم و در جریان حمایت از مربیان ایرانی هستم و جا دارد تشکر کنم.

آرمات: همدلی برای بهترین نتیجه نقطه‌قوت ماست

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: ایران میزبان مسابقات جهانی والیبال ایران است. اکنون باید آینده‌های والیبال، امیدهای بلندقامت ایران در سرزمین مادری‌شان رودرروی تیم‌های بزرگ والیبال دنیا قرار بگیرند و برای گرفتن بهترین مدال تلاش کنند.

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهانی در رده سنی زیر 19 سال از دوم شهریورماه آغاز شده و تا 11 شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت که نوجوانان ایران خود را اول برای صدرنشینی در گروه خود و رسیدن به سکوی رقابت‌ها و بهترین عنوان آماده کرده‌اند. مسعود آرمات، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران که آخرین روزهای سرمربیگری‌اش با این تیم را هم می‌گذراند تمرکز خود و بچه‌ها را فقط برای این رقابت‌ها که با حضور 18 تیم انجام می‌شود گذاشته و آنها برای بهترین مدال همدل شده‌اند.

حالا والیبال نوجوانان ایران که باسابقه ۲ قهرمانی، ۲ نایب‌قهرمانی و ۲ مدال برنز در رتبه سوم پرافتخارترین تیم‌های زیر ۱۹ سال جهان قرار دارد به سرمربی‌گری آرمات پا به مستطیل والیبال گذاشته است تا او و تیمش برای بهترین نتیجه تلاش کنند. سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ساعتی قبل از آغاز بازی تیمش پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که در ادامه خواهید خواند.

اولین بازی ایران با باخت فنی گواتمالا همراه بود، درمورد تیم و وضعیت جسمی و روحی بچه‌ها برای این مسابقات بگویید.

البته آن بازی باخت حساب نمی‌شود؛ چراکه تیم حضور نیافته و برای تمام تیم‌ها این امتیاز محسوب می‌شود، ولی بچه‌ها از نظر جسمی، روحی و روانی خدا را شکر خیلی خوب هستند.

با توجه به بازی‌هایی که تا الان از حریفان دیدید، ارزیابی کلی شما از حریفان چیست؟

تیم‌ها خیلی خوبند و روزبه‌روز هم بهتر می‌شوند، روزهای اول برای هر تیمی شرایط سخت خودش را دارد ولی هر روز بهتر می‌شود، به‌طور مثال نیجریه بازی دومش خیلی بهتر از بازی اولش بود، لهستان، برزیل، ایتالیا، روسیه، بلغارستان، بلژیک و آرژانتین تیم‌هایی هستند که بسیار خوب و رقیبان قدری هستند. ما هم امیدواریم حریف دست‌وپاشکسته‌ای برای حریفان‌مان نباشیم.

اگر سه تیم را به‌عنوان حریفان جدی ایران بخواهید معرفی کنید، کدام تیم‌ها هستند؟

بستگی به این دارد که در گروه خود چندم شویم و به کدام تیم‌ها بخوریم، الان نمی‌توانم بگویم چون اصلا ممکن است حریف ما نشوند و شاید ان‌شاءالله تا 4 تیم برتر اصلا به روسیه نخوریم و نمی‌شود بگوییم کدام حریفان جدی‌اند ولی الان در گروه‌مان  جدی‌ترین حریفان‌ هند و لهستان است که برای سرگروهی باید بجنگیم.

هدف‌گذاری شما برای این مسابقات چیست؟

ما مرحله‌به‌مرحله هدف‌ها را تعیین کردیم و اولینش صعود به مرحله بعدی مسابقات است و در مراحل بعدی بهترین مدال.

هدف سکو یا همان بهترین مدال است؟

قطعا به بهترین مدال فکر می‌کنیم ولی باید مرحله‌به‌مرحله پیش رفت.

از نقطه‌قوت تیم ایران بگویید.

نقطه‌قوت تیم را همدلی و هماهنگی بچه‌ها می‌دانم که از همه مهم‌تر است ولی در دفاع، حمله، سرویس، دریافت هرکدام نقطه قوت‌هایی دارد که نمی‌شود مستقیم به اینکه کدام‌یک نقطه قوت یا ضعف است اشاره کرد اما توانستیم بچه‌ها را یکدل کنیم که این خیلی برای ما حائز اهمیت است.

در تیم بزرگسالان سرویس‌های ضعیف یکی از نقطه‌ضعف‌های بچه‌ها بود، این مساله در تیم ملی نوجوانان هم به‌چشم می‌خورد؟

سعی کرده‌ایم بچه‌ها را از نظر تمرینات سرویس قوی بکنیم تا اولا همه بتوانند سرویس‌های پرشی خوبی بزنند ولی خب یک‌سری از بچه‌هایی که توانایی سرویس پرشی خوب نداشتند این 8ماه تمرین دادیم که خدا را شکر خیلی پیشرفت کردند و ان‌شاءالله بتوانیم نقاط‌ضعفی که تیم ایران در سرویس دارد، اینجا بتوانیم با عملکردمان پیشرفت بچه‌ها را نشان دهیم که این را من نباید بگویم و باید کارشناسان بعد از بازی‌ها دراین‌باره نظر بدهند.

بچه‌ها برای ماندگاری‌شان در کورس قهرمانی و ماندن در رده‌های سنی بعدی به چه چیزهایی نیاز دارند؟ روی چند نفر از این بچه‌ها می‌توان برای آینده والیبال کشور حساب کرد؟

بعضی از این بچه‌ها بعد از این مسابقات به رده سنی جوانان می‌رسند و بعضی‌هایشان هنوز می‌توانند در رده سنی نوجوانان بازی داشته باشند و فدراسیون والیبال برای این بچه‌ها برنامه دارد که رها نشوند تا در کورس تمرینی و قهرمانی بمانند. فکر می‌کنم 7 یا 8 نفر از این بچه‌ها آینده‌ خیلی خوبی برای جایگزینی بازیکنان بزرگ مان در تیم‌های رده‌های بالاتر داشته باشند. این بچه‌ها برای آینده‌شان باید حمایت فدراسیون را داشته باشند و این بچه‌ها رها نشوند که مطمئنم این اتفاق نمی‌افتد و می‌دانم فدراسیون دنبال زیرپوشش قرار دادن این بچه‌هاست تا بتوانند اینها را به هرنحوی که شده حفظ کنند و در اردوها و مسابقات حضور داشته باشند.

از تیم بزرگسالان هم بگویید، نظر شما درباره رفتن مربی روس و آمدن مربی ایرانی به تیم ملی برای مسابقات جهانی و المپیک چیست؟

فکر می‌کنم انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی بزرگسالان یکی از حسن‌های فدراسیون باشد که به یک مربی ایرانی اعتماد کرد، مربی که رزومه خوبی دارد و تا الان آقای عطایی نشان داده است که جزء بهترین‌هاست و آرزوی موفقیت برای او دارم تا در مسابقات پیش رو بدرخشند. باید نشان بدهیم که مربی ایرانی دست‌کمی از مربیان به‌روز خارجی ندارد و فقط فدراسیون والیبال باید همه جوره از مربی ایرانی حمایت کند که من دیدم و در جریان حمایت از مربیان ایرانی هستم و جا دارد تشکر کنم.

حرفی اگر هست به‌عنوان سخن پایانی بگویید.

از فدراسیون والیبال، آقایان داورزنی، مرادی و تقوی خیلی ممنونم و خسته نباشید می‌گویم؛ چراکه تمام امکاناتی که ما می‌خواستیم را برایمان فراهم کردند و بی‌وقفه همه‌چیز را در اختیارمان گذاشتند و امیدوارم بتوانیم جواب اعتمادشان را بدهیم و دل مردم ایران را هم شاد کنیم، الان نیاز به دعای خیر مردم ایران برای بچه‌های نوجوان والیبال ایران داریم تا ان‌شاءالله بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم و درنهایت به هدف‌مان یعنی شاد کردن دل مردم برسیم.

از خداحافظی سعید معروف هم بگویید، به‌نظر شما چقدر می‌تواند نبودن او بر والیبال ایران تاثیر بگذارد؟

فکر می‌کنم اگر فدراسیون والیبال بتواند سعید معروف را بیاورد و نگذارند خداحافظی کند بهتر است؛ چراکه ما به او و تجربیاتش برای ساختن پاسورهای خوب احتیاج داریم، والیبال ایران پاسورهای خوب دارد ولی به سعید احتیاج داریم که پابه‌پای بچه‌ها باشد و تجربیاتش را در اختیار بچه‌ها بگذارد و اگر نگذارند خداحافظی کند، بهتر است تا اینکه جایگزین خوبی برایش پیدا کنیم و آن موقع جای دیگری از توانش استفاده کند. سعید بازیکنی است که من اسمش را گذاشتم جادوگر والیبال. علی کریمی به جادوگر فوتبال معروف است و من همان عنوان را برای معروف در والیبال شایسته می‌دانم.

برنامه خود شما بعد از این رقابت‌ها و به امید خدا قهرمانی تیم نوجوانان چیست؟

فعلا هیچ‌تصمیمی نگرفته‌ایم و تصمیم‌گیری برای رده‌های دیگر تیم ملی در اختیار شخص آقای داورزنی و فدراسیون والیبال است. الان تمرکزمان فقط روی این بازی‌هاست و بعد از این مسابقات صحبت می‌کنیم و هرچه فدراسیون تصمیم بگیرد در خدمت والیبال هستم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار